Minulý týden mi konečně z ebay přišla originální jednotka a motorek přívěry. Motorka stále nejela jak by měla a veškeré moje naděje jsem vkládal do jednotky. Vše jsem tedy vyměnil a prvním zděšením bylo to, že motorek přívěry se ani nehnul . Motorku jsem tedy s novou jednotkou nastartoval a jel projet. Hned po zapnutí klíčku se mi s origo jednotkou rozsvítí kontrolka teploty chladící kapaliny - to s neorigo jednotkou nedělalo. Bohužel motorka stále nejela... bylo znát že předstih je již vpořádku protože motor měl hladší chod a nestřílelo to již do výfuku, ale výkon byl pořád stejný. Pár dní potom jsem se pustil již ze zoufalosti, že motorka stále nejede do čištění výfuku. Výfuk jsem sundal, vzal horkovzdušnou pistoli a dal se do vypalování. Po chvilce začaly ve výfuku hořet veškeré usazeniny a šel z něj černý dým. Evidentně byl pěkně za*raný... Když jsem pak výfuk zkoumal přišlo mi, že je koleno celkem těžké a při prudším pohybu v něm něco rachtalo. Měl jsem za to že je tam nějaká usazenina tak jsem zkoušel prostrčit skrz drát ale evidentně mu něco bránilo. Po chvilce snažení jsem nakonec do kolena nalil louh a nechal chvíli působit ale to bylo bez efektu. Nevydržel jsem to a koleno ve sváru rozřízl a nestačil se divit co jsem v něm našel. Jakýsi plech stočený v trubce, vypadalo to jako katalyzátor viz. foto. Koleno jsem tedy celé vykuchal, nasadil na motorku a nebudete tomu věřit ale motorka jede . Po téměř měsíci jsem tedy konečně problém vyřešil
Vlastník | Beza125 | |
---|---|---|
Vloženo | 12.7.2017 | |
Aktualizováno | 8.4.2019 | |
Zobrazeno | 2 731x |
Hmm, zajímavé! Vlastně jsem nikdy nepátral nad tím, jak udělat z motorky s potenciálem 25kW při 12000ot/min trosku, která bude legální pro šestnácileté a v papírech bude 10kW. Takže špunt ve formě katalyzátoru je tam taky!
Nedalo mi to a rozhlídnul jsem se po netu, kde co píšou.
Tady: //www.125cc.wz.cz/husqvarna_SM_odskrceni.htm je něco od kolegáčka, co řešil podobnou věc s výfukem. Ještě tam popisuje nastavení výfukové přívěry, která, předpokládám, chodí u škrcené verze jen částečně. Vidím, že už jsi přívěru řešil, tak ať ti nechytne o píst.
Tady na motorkářích visí katalog dílů r. 2007, kde je vidět, že existoval tzv. kit - výfuk (snad bez špuntu) a díly karburátoru Dell'Orto, s většíma tryskama. Předpokládám, že ten katalyzátor byl oxidační, tzn. potřeboval ke své funkci ochuzenou směs, a proto jsou u škrcené verze menší trysky. Obohacení směsi by asi stálo za to, ať se neuděláš škodu na motoru. Možná jen zkusit pohnout jehlou.
Taky vidím, že uvažuješ o novém výfuku. Myslím, že není třeba, a pokud jsi to hezky svařil zpět, už máš naladěno. O výfukách jsem začal psát miniserii do jednoho z deníků na mém profilu, tak tam občas mrkni.
Nějaké manuály jsou zde: //www.husqvarnafactory.nl/pdf/index.htm
např.
//www.husqvarnafactory.nl/pdf/2003/2003_WSM_VAR_WRE_125.pdf
//www.husqvarnafactory.nl/pdf/2011/2011_WSM_WRE-SMS_125.pdf
FMG!