PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z800 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník -Bad_Boy-
Vloženo 14.3.2017
Aktualizováno 13.1.2018
Zobrazeno 3311x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nejezdi rychleji, než tvůj anděl strážný létá.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500F: Dost malá.
Aprilia SL 750 Shiver: Vybral bych si ji. Bohužel novou už nikde neměli.
Honda CB 650F: Pěkná motorka. Nicméně v reálu mi přišla taková až moc všední.
Suzuki GSF 650 Bandit: Líbili se mi pouze starší kusy a já chtěl něco novějšího.
Suzuki SV 650: Líbili se mi pouze starší kusy a já chtěl něco novějšího.
Honda CB 600F Hornet: Moc pěkná a sportovní. Nesedl mi posez.
Yamaha MT-07: Parádní motorka, pro mě však moc futuristická.
Yamaha FZ6 Fazer: Parádní motorka. Já se nakonec rozhodl, že chci naháče a v nahé verzi se mi nelíbila. A FZ8 je drahá.

První dojmy - Z motorky jsem měl ze začátku celkem strach. Po první jízdě jsem měl úsměv od ucha k uchu. Motorka je krásně čitelná a dokáže dost odpustit. V okolí budí obdiv a ve mě mé pětileté já.

Motorku bych doporučil pro - Začínajícím jezdcům v kategorii větších motorek. Pokročilí a nároční jezdci ocení spíše model Z800, který je oproti Z800e silnější, má stavitelný podvozek, větší nádrž a pár dalších věcí.

Doplňky na motorce - Padací protektory do os Rutan, padací protektory do rámu Barracuda, SC laděný výfuk, zelený kryt pod zadním kolem (nyní sundán), držák SPZ, miniblinkry vzadu i vpředu, gelové sedlo, zrcátka, gripy, tankpad, širší řidítka, plně stavitelné CNC páčky, kryt chladiče, stupačky, krovka, KN vzduchový filtr, nosič kufrů, kufr (oboje jen na cesty) a zásuvka na 12V. Časem možná něco dalšího.

Recenze

Koupě

Přesněji se jedná o Z800e, kterou mám zavřenou na 35kW. Protože jsem při koupi hodně hledal, jak je to s dovozem atd a informace se dost rozcházely, popíšu svojí zkušenost (březen 2017). Je dovezená z Německa. Pro přihlášení jsem potřeboval pouze velký a malý TP. Ten malý měl razítko, že je odhlášený. Protože první přihlášení bylo v roce 2016, motorka nešla na dovozovou technickou, ale jen klasicky na evidenční kontrolu. COC list jsem neměl. Co úředníkovi na dopraváku chybělo (typ motoru, rozvor kol), dopsali do poznámky na STK. Do dvou dnů jsem měl motorku přihlášenou. Celková cena 300Kč evidenční kontrola a 500Kč přihlášení.


Recenze

Jak už jsem zmínil, motorku mám dorazem plynu seškrcenou na 35kW. Čtyřválcový motor jede spíše ve vysokých otáčkách. V nízkých je krotký jako beránek, což je do začátku asi ideální. Navíc mu nízké otáčky nikterak nedělají problém. Při překročení 5-6tis otáček vystřelí Zed vpřed. Na přidání i ubrání plynu reaguje motorka plynule, nijak necuká a nepřekvapí. Motorce moc nesedí rovinky, protože na ní dost fouká. Snad pomůže malý plexi štítek, ale zase nevím zda je to zrovna to, co na naháče patří. Ve městě je motorka krásně ovladatelná, ale zkrátka zatáčky, ty jsou její doménou.


Podvozek není bohužel plně stavitelný, na rozdíl od verze Z800. I tak je podvozek přesný a jistý a dává dostatečnou odezvu v zatáčkách. Podvozek není nastaven na vyloženě sportovní jízdu, ale nemyslím, že by to bylo na škodu. Na rozdíl od Zeda 800 není Zed 800e žádný závodník.


Zed má parádní brzdy. Jsou čitelné a nezáludné. Přesto jsou schopny tento relativně těžký motocykl zastavit na místě. Zadní brzda je tam ale spíš asi do počtu. Motorka je vybavena systémem ABS, který do brzd zbytečně nezasahuje a za normálních okolností o něm člověk ani neví.


Jízda na Zedovi je skvělá a nesmírně zábavná a to i přes snížený výkon. Se svými 185cm se na něj pohodlně vejdu i přes jeho sportovně laděný posez. V zatáčkách se vodí s lehkostí pírka, ve zpětném zrcátku vypadá jak dost nas**ná slepice. Při jízdě si užívám kvalitní sound z laděného SC výfuku a ani nemusím vyndavat DB killer.


Místo pod sedadlem spolujezdce je tak akorát na vestu, mininářadí a lekárničku. Pak už se tam snad ani peněženka nevejde. Sedlo jezdce se dá sundat jen po odšroubovaní šroubku, což mi přijde trochu nepraktické. Spotřeba se pohybuje kolem 5 l/100km. Škoda jen té malé nadrže (12-13 litrů). Na nádrž se tak dá najet něco přes 200km, což není zrovna moc. Servisní intervaly po 9tis km mi přijdou v bez problémů.



31. 3. 2017 (9100km)

Jediná závada, která mne zatím potkala, je blikající kontrolka oleje po jeho výměně. Sice je olej mezi ryskami, ale Zedovi to asi nestačí. Doleji po horní rysku a uvidím.


Výměna oleje ani jeho dolití nepomohlo. Následoval autorizovaný servis a diagnostika. Motorku měli týden, pak volali, že se závada neprojevila a na diagnostice nic není. A ono fakt.


17. 5. 2017 (10500km)

Kontrola vzduchového filtru.


17. 12. 2017

Leštění svodů přípravkem Bluing Remover.


13. 01. 2018 (15192km)

Výměna oleje + filtru, výměna brzdové kapaliny, výměna chladící kapaliny, výměna vzduchového filtru za KN




+Ovladatelnost
+Brzdy
+Design

-Váha
-Dojezd
-Podvozek není nastavitelný (pouze u verze Z800e)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ethi
Ethi napsal 02.07.17 v 07:44 10b.

sketmannn
sketmannn napsal 27.06.17 v 13:32 10b.

-Bad_Boy-
-Bad_Boy- napsal 21.03.17 v 18:26

Díky všem

Více komentářů



TOPlist