PROFIL MOTORKY

Jawa 50/21 Pionýr (1975)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Richie01
Vloženo 7.11.2016
Aktualizováno 7.11.2016
Zobrazeno 902x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Původním záměrem bylo pořídit "dvacítku" s blánama,zrenovovat do top stavu a vystavit do obýváku,jako vzpomínku na dobu,kdy jsem se na tomhle stroji cejtil jako ten největší frajer

Více fotografii

První dojmy - První dojmy? No,po nějakejch 20-ti letech opět na chrchlu,to je prostě mazec. Fakt mazec :-)) Sednu a jedu,ne? Ne. Sednu,nasadím velmi široký usměv a jedu. Ne. Nejedu. Letím,jak šílenej. Minimálně tou třicítkou... Chci to. Potřebuju to. A do obýváku ho nedám,ten bude jezdit. Minimálně jednou za sezonu musí vyrazit na silnice ...

Recenze

Jak jsem psal,nutně jsem ho potřeboval. Ne na ježdění,ale jako dekoraci. Nicméně po absolvování pár kilometrů jsem si uvědomil,že mě jízda na něm baví minimálně tak,jako před lety. Prdlajs dekorace,jezdit bude...

Vyčistit,nalít benzín,nalít olej,čutnout startpákou,otočit heftem a hurá...

No,asi všichni víme,že s tímhle strojem to většinou takhle nejde. Po pár projížďkách (velmi krátkých) jsem si začal všímat různých neduhů,nedostatků a věcí,který mi prostě vadily. Takže co teď? Opravit? Asi ano...
A chci jezdit na stroji,kterej prošel "štětkolakem" a chromováním stříbřenkou?
Chci jezdit na šišatých kolech s pryžema z roku ´75? No,asi nechci... takže?
Ano,renovace a pěkně od podlahy.

Motorově se zdá "pincek" být až nezvykle v pořádku. Vše ostatní bylo špatně.
Přední vidle nezná pojem "futra",brzdy nebrzdí,řidítka jsou naprasklý,teče palivovej kohoutek,kola jsou lehce v elipse,navíc vozidlo se zdá býti dvoustopým. Sedlo potrhaný,zadní tlumiče vyteklý,rozeta má špice jak štíty velehor,pravý víko motoru je prasklý... to vše mě utvrzovalo ve správnosti rozhodnutí o renovaci.

Během jednoho dne jsem ho chudáka do šroubku rozebral. Jediný,na co nebudu šahat je prozatím motor. Všechno ostatní projde procesem renovace,případně výměnou. Kupodivu,první otázkou byla volba barvy. Po velmi,velmi dlouhé úvaze padlo rozhodnutí: "bude žlutej. Teda žluto bílej".
Každý se mě ptal proč. No,protože vlastním ještě Škodu 100 a ta je žlutá. A strašně mě láká představa,kdy jede žlutá š100,má zapřažený dobový vozík a na něm trůní žlutý chrchel... -> ne,prášky na to zatím neberu

Takže barva je jasná,teď šup do práce. Rám do pískovny,odtud rovnou na pozinkování a do lakovny. Prášková barva a dvě vrstvy bezbarvýho laku? Snad to nějaký ten rok vydrží. Ostatní díly půjdou do klasického akrylu.

No,nebudu to napínat,konec je zatím v nedohlednu. Mám nastrojený rám s motorem,kyvkou a zadníma tlumičema. Jelikož jde o winter project,pokračování proběhne během letošní zimy. Naštěstí mám chápavou drahou polovičku (nebo už nemá sílu oponovat) a tak si skládám pěkně v teple obývacího pokoje

Průběžně budu doplňovat fotky,snad to ve výsledku bude koukatelný ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kzezula
kzezula napsal 10.05.19 v 21:21 10b.

Parááda, ať slouží :) Taky jednoho mám :)

aprilia_rs125
aprilia_rs125 napsal 09.02.17 v 18:06 10b.

pěkný :)

CadLubeen
CadLubeen napsal 07.11.16 v 17:36 10b.

Super popis. . At se dilo podari!

fantomasbike
fantomasbike napsal 07.11.16 v 17:13 10b.

Máme to podobně.Já koupil babetu původně na kšeft.Nakonec jsem ten usměv musel zakrýt integrálkou.Jinak by mě daly lýznout testu .Super bylo jak jsem ji vzal na moje lesní zkratky kde jsem léta nebyl.Tak si netroufnu ani s endurem... Ať slouží

Více komentářů



TOPlist