renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/21 Pionýr (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JawaCHROME
Vloženo 19.7.2009
Aktualizováno 20.7.2009
Zobrazeno 6 727x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.8

Popis motorky


Je to klasická jawka, kterou jsem zdědil po taťkovi, kterej ji měl novou...Původně to byla 20tka, kterou taťka předělal...momentálně najeto - 8 700 km.

Více fotografii

Recenze

Podle mě nejlepší stroj na naučení, který vydrží i hrubé zacházení. Ze začátku mě vozíval taťka, pak jsem to na ulici zkoušel sám a od 12 let mám už najeto něco kolem 4 000 km...Samozdřejmě že po dědině, po polích a lesních cestách u babičky. Nikdy se na ní nic nedělalo, vždy se jen nalil benzín + m2t a jezdilo se, jen sem tam se něco poštelovalo, ale na začátku letošního roku, po ujetí asi 35 km se uplně kousnul motor, tak jsem si řekl že udělám GO motoru a předělám ji ku obrazu svému.

Prvně jsem vyndal motor a rozebral ho, abych zjistil příčinu. Bylo vysypané ložisko na ojnici. Válečky z nej se dostali do válce před píst, který je nabouchal na hlavu. Po zjištění že by repase kliky stala neco přez 1 000 Kč, jsem se začal vyptávat znamých jestli někdo nemá starý motor na pionýra. Zadařilo se. Sehnal jsem kompletní motor na jawu, ze kterého jsem si vzal klikovou hřidel, hlavu válce, a nějaké ty drobnosti. Ještě jsem nechal udělat 2. výbrus, koupil nová ložiska, gufera, píst s kroužky a píst. čepem, startovací segment, spojkové lamely, kompletní řetězovou sadu, vzduchový filtr, nové brzdové obložení, nejaké lanka a těsnění. Ještě před tím než se začal skládat motor tak jsem si ho dal celý vyleštit a taky jsem si vylestim karburator s přírubou. Po složení motoru jsem zkontroloval funkčnost a pustil jsem se do toho ostatního. Dal jsem nachromovat masku vidle, prsíčka, držák zrcátka, páčku brzdy a spojky, kryt na řidítkach, páky brzd, kryt řetězu, kryt zapalování, zadní stupačky, Drzák lékárničky, držák cívky a přepolstrovat sedadlo. Mezi tím co byl celý rozložený jsem nastríkal rám, blatnik, přední kryt a ještě musim dodělat zadní kryt. Vyleštil a nechal vycentrovat kola. Ještě jsem udělal repasi zadních tlumičů. Až došli chromy tak jsem ho dal kompletně dohromady, nalil převodový olej, pošteloval předstih, odtrh na svíčce, seřídil spojku, namazal řetěz a dofouknul gumy.

Teď s ni jezdim jenom po lesních cestách a a po silnici po dědině. Po GO mám letos najeto asi 1 100 km a bez sebemenší závady. Jenom jednou cištěná svíčka. Jezdim na natural 95 a motorový olej Valvoline 2t. Mam tam 12 zubé sekundární kolečko a krasně tahne do kopců, po výbruse táhne hezky i odspodu a jde líp do otáček. Nejvic sem s ní jel z kopce 70 km/h. Za den, když je hezké počasí mě nedělá problém najezdit 70 - 80 km. Co jezdim s kamošama z dědiny, tak mě to teď jede asi nejlíp...zatim...a doufám že ještě dlouho pojede...



Budu rád když na ni napíšete svuj názor do komentářů...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 18.01.18 v 20:23 10b.

flipx
flipx napsal 28.12.15 v 01:23 10b.

Husty!

Mirek494222
Mirek494222 napsal 18.11.14 v 19:37

za 10

caue
caue napsal 28.09.10 v 11:12

S těma chromama pěknej pionýrek ale až bude kopletně složenej tak bude ještě hezčí

kubajss13195
kubajss13195 napsal 05.09.10 v 21:18

hezký filchtlík za 10

Více komentářů



TOPlist