renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník LovoXXX
Vloženo 20.7.2016
Aktualizováno 13.8.2017
Zobrazeno 2 407x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Pohodlná cestovní motorka s naprosto návykovým motorem.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VTR 1000F Firestorm: Malá nádrž, na inzerci povětšinou v bídném stavu
Suzuki SV 1000S: Malý výběr a nad můj rozpočet

První dojmy - Když jsem motorku poprvé spatřil u bývalého majitele, byla celkem špinavá a trochu zanedbaná (vytahaný řetěz, 10 let staré gumy - prý dlouho stála), to na mě moc dojem neudělalo. Když jsem si jí začal prohlížet, trochu jsem se zděsil velikosti a hlavně váhy motorky. Jsem menšího vzrůstu a trochu jsem s tím zápasil, ale po nastartování a ujetí prvních pár kilometrů se všechny mé pochybnosti rozplynuly jak pára nad hrncem...

Motorku bych doporučil pro - Pokročilejší jezdce, kteří hledají kompromis mezi sportovní jízdou a pohodlným cestováním.

Doplňky na motorce - Duralové padáky, plotna s kufrem, laděný výfuk Mivv, upravený airbox.

Recenze

Úvod:

Jak jsem již zmínil, tato motorka je spíše cestovně založená, čemuž nahrává velmi pohodlné sedlo a velká 21-litrová nádrž a delší servisní intervaly. Motor ovšem volá spíše po trochu ostřejší zacházení, takže pokud pojedete na výlet s někým kdo má trochu sportovnější motorku, určitě se neztratíte. VFRko jsem si vybral právě především kvůli motoru. Ten zvuk a projev V4 s rozvody ozubenými koly je něco, co jsem si prostě zamiloval.







Jízdní vlastnosti a komfort:

Vzhledem ke své váze je manipulace na místě trošku oříšek, pokud nejste zrovna 2-metrový čahoun jako já a poloměr otáčení je celkem velký. Za jízdy už je to ale vše jinak, motorka jede jako po kolejích. V zatáčkách se dá dobře řídit náklon, podvozek je spíše průměrný, duální brzdy naopak vynikající. Maximální rychlost je tachometrových 270 km/h, cestovní je tak do těch 150 km/h. Sedlo je velmi pohodlné jak pro jezdce, tak i pro spolujezdce, záda nebolí ani po 300 km. Bohužel ale jen pokud si člověk zvykne na bolest v zápěstí, která byla ze začátku chvílemi dost nepříjemná, ale asi jde opravu jen o zvyk. Další věc kterou oceňuji je přítomnost centrálního stojanu, který neskutečně usnadňuje práci na motorce.







Motor:

Co se týče chování motoru, nemůžu nic vytknout. Zabírá už od nižších otáček a skutečná nirvána nastává kolem 6k ot a výše. Hluboké bublání se změní v rachot ála Moto GP, který je neuvěřitelně návykový. A k tomu všemu ještě to kňučení rozvodových kol..., to je něco, co této motorce dává ten správný charakter. Dále jsem taktéž upravil airbox, kdy jsem vyndal sací "náhubek" a odpojil podtlakovou hadičku od klapky sání. Údajně to přidá pár koníků, ale tomu moc nevěřím, tuto úpravu jsem dělal především kvůli odstranění výkonové díry mezi 5 - 5,5k ot. a svůj účel to plní velmi dobře.







Závěr:

S VFRkem jsem zatím neměl žádný vážnější problém kromě klaksonu a špatného kontaktu na TPS senzoru. Doufám že tomu tak i zůstane, protože motorka jako celek je neuvěřitelně složitá, ke všemu mizerný přístup a všude jen samé kabely, tudíž běžný uživatel nemá moc šanci si doma udělat nějakou složitější opravu a je nucen vyhledat servis, což vidím jako velkou nevýhodu.

Svého výběru nelituji, motorka se mi moc líbí a má velmi nadčasový design a splňuje téměř vše co od ní požaduji. Teď už následuje jen přizpůsobování si jí obrazu svému, takže budou následovat zlatá kola, double bubble plexi a jiné drobné úpravy... Někdy na cestách naviděnou!





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 27.07.16 v 17:45 10b.

gratuluji a posílám 10b.

Frankie
Frankie napsal 25.07.16 v 11:50

Moooc hezka motorka !

LovoXXX
LovoXXX napsal 24.07.16 v 21:35

crazy_doctor: Díky moc za rady, doufám že mi taktéž bude spolehlivě sloužit Regulátor mám také původní, s tím větráčkem to je dobrý nápad, dám tam ještě také voltmetr, kdyby náhodou začal přebíjet A řetěz má vůli až až, na fotce se to asi opravdu jen zdá

crazy_doctor
crazy_doctor napsal 24.07.16 v 20:50 10b.

Vybral jsi velice dobře a věř mi, že nebudeš litovat. Co se týče oprav, tak těch moc není, spíše žádné pokud se budeš k holce chovat tak jak se sluší a patří. Mám ji doma už devátou sezónu a nic. Jen kontrola při 45tis. ventile, ale ty byly ok. Takže to nechám až na šedesát tisíc.
Možná se připrav, že ti časem odejde regulátor dobíjení (dětská nemoc VFR). Můžeš to oddálit tím, že na něj dáš ventilátor z PC a napojíš to třeba na zapnutí světel. Lépe se chladí a vydrží déle. Já mám zatím originál, ale už čuju, že je na čase ho repasovat.
Nevím zda to jen tak vypadá na fotce, ale nemáš moc našponovaný řetěz?

Jinak chválím a vítám tě mezi VFRákama

malejpéťa
malejpéťa napsal 23.07.16 v 11:30

-

Více komentářů



TOPlist