PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sodo22
Vloženo 19.9.2013
Aktualizováno 22.9.2013
Zobrazeno 7 627x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to s určitostí nejpovedenější desing ve světě kapotovaných motorek

Více fotografii

První dojmy - Radost, nadšení a velká nervozita, protože VFR není zrovna nejlehčí stroj. Jelikož jsem toho o VFR přečetl snad vše co se dalo, tak jsem při výjezdu z města čekal na kopanec od v-tec. Mile mě překvapilo, že vše záleží na dávkování přes heft a jsou to jen pomluvy. Na druhou stranu jsem nemohl uvěřit, že recenze chválili ochranu proti větru. Pokud jsem zalehl, tak to bylo fajn, ale jinak mi větrný štít posílal vše do helmy. Rozhodně jsem byl po ujetých 100 km stále nadšený a spokojený, jak dobře jsem zvolil.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro všechny, kterým se líbí, ale hlavně těm, kteří jsou fit. Na VFR se nemusí bát ani začátečník a jak se dočtete níže, tak vše záleží na hlavě a pravé ruce řidiče. V-tec je specifická, zábavná vychytávka a na jiné motorce to nenajdeš.

Doplňky na motorce - Padací rám RD Moto
Cestovní plexi MRA ( opravdu funkční )
Ukazatel zařazené rychlosti Gipro ( neřadíte neustále sedmičku )
Tankvak Moto-detail
Top case givi 46l + opěrka zad
Držák Top case SW-motech ( nekazí vzhled motorky )
Kryt zadního sedadla

Recenze

Děti odrostly a po 15 ti leté absenci a jen příležitostném svezení na bike nadešel čas se k tomuto koníčku ( vášni ) vrátit.
VFR jsem obdivoval od roku 1993 a v roce 2002 Honda vytvořila nejhezčí stroj co jsem kdy viděl, takže volba byla takřka jasná a napomohl k tomu i pokles cen bazarových strojů.
Přímo tento bike jsem koupil, protože měl jasný původ ( dovoz z ciziny, čistopis a cca 800 kč za stažení km mě od jiných strojů odrazoval ), byl zakoupen v ČR, měl servisní knížku a druhý majitel vlastnil motku jen něco přes rok.

Historie motorky
Prvním majitelem zakoupena na firmu 14.04.2003...jeho poslední servisní prohlídka v Honda dealer Průhonice 25.06.2009, najeto 24 850 km.( bike dále neježděn ze zdravotních důvodů ).

Druhým majitelem zakoupena 27.04.2010...za jednu sezonu dokázal nejezdit skoro 19 000 km a prodával jí, jelikož začal pokukovat po Yamaha R1 ( nejlepší je mít bike obdobný jako kamarádi ). Při prodeji mi předložil účet za novou řetězovou sadu, která byla měněna při 42 000 km.

Třetí majitel jsem já od 29.11.2011 ( stav tachometru 43 800 km ), do konce sezony jsem natočil cca 4 400 km. a dojel jsem řezané sliky, které byli na motorce. Musím uznat, že jsem se těšil na každou vyjížďku. Spotřeba kolem 6 l/100km mě příjemně překvapila...motor táhne k mé spokojenosti i s batůžkem a 300 km za den není problém. Duál brzdy fungují perfektně a nechtěně se mi podařilo dostat VFR při prudkém brzdění na přední kolo, když neočekávaně za nepřehlednou zatáčkou zastavilo auto před přechodem pro chodce. Mě to nadchlo, ale batůžek byl trošičku sprostej. V-tec je úžasně super věcička a chlapci z Hondy dobře věděly proč ho sem nacpali. V první ředě jde o spotřebu a přes čtyři ventily projde míň benzínu nežli přes osm a pokud jedete na pohodu do 150 km/h, tak se klidně vejdete do 4,8 l/100km.
V září jsem se jel podívat na Mostecký okruh, ale jen podívat, protože těch 25 minut není zadarmo a s motorkou se pořád ještě seznamuju ( kecám...mám o ní strach ). Kamarád jde jezdit a ve chvíli kdy vyjel na okruh začalo neskutečně pršet ( ještě , že jsem nejel ). Mělo to jednu výhodu a to, že měl celý okruh jen pro sebe hahaha.

Sezona 2012
Přes zimu dokupuji doplňky ( viz.výše ) a chystám se na plánovanou servisní prohlídku v 48 000 km
Seřízení ventilů ( pakárna, ale vše ok ), olej MOTUL 5100 ( na předchozí najeto cca 6000 km , spotřeba nulová ), brzdové destičky ( kupodivu první výměna ) a výměna vzduchového filtru za KN .
Byl čas i na nové pneu a byli mi doporučeny DUNLOP sportmax qualifier...vydrželi celou sezonu a ještě pozdní jaro 2013. Najel jsem na nich 9700 km a do plátna bych najel ještě takových 2500 km.
Motorka je perfektní a ten vzhled nemá konkurenci. Podvozek přitvrzuji co to dá a je to o mnoho lepší. Nové pneu nemají chybu a dobře drží i za mokra. Hodlám se osmělit a vyrazit do Mostu na okruh. Kamarádi mají volno v době volných jízd pro veřejnost, takže není co řešit. Upouštím tlak v pneumatikách a nervózní mířím na konec boxové uličky, kde svítí červená. Klepu se jako tři dny starej pes a když se za mnou začali řadit střelci na oholených litrech, popravdě se mi přestávalo chtít žít. Padla zelená a vyrazili jsme. První zahřívací kolečko se seznamuji s tratí a nijak to nehoním. Je poměrně vedro a pneu v půlce druhého kola se přestali vlnit. Postupně zrychluju, až co mi hlava dovolí, nakonec jsem za 25 minut zvládnul jen 7 koleček. Jedu do depa a jsem rád, že to trvalo jen necelou půlhodinu, protože jsem z toho zmakanej, jako bych běžel maratón s kládou v rukách. Slezu z motorky a jdu překontrolovat gumy. Jsou pěkně sežmolkovatělé a zjišťuju, že mi zůstal malej srabáckej proužek, ale na druhou stranu, jel jsem přece jenom opatrně abych jí nezahodil do štěrku. K okruhu musím podotknout, že je to megazážitek a rozhodně sem ke konci sezony zase zavítám.
Plánuji na srpen moto dovolenou na Slovensku. S VFR si už dobře rozumíme a vybavení na cestu je také doma. Vyrážíme za úmorného vedra 36° ve stínu a den předem jsme jeli ( já a pani ) s kamarády na výlet cca 300 km. Bylo takové vedro, že se jednomu z nich podařilo uštvat k smrti CBR 600F, naštěstí těsně před koncem cesty a neodjížděl semnou na Slovensko.
Slovensko proběhlo v pohodě až na silnou bolest v ramenou, která byla každý večer nesnesitelná. V polovině týdenní cesty se mi nepodařilo ráno nastartovat. Motor běžel jen, když jsem držel startér a mohu říct, že jsem házel flintu do žita. Takřka dvě hodiny jsme hledali závadu a nakonec jsme došli k závěru, že je to rozbité. Naštěstí stačilo odpojit světla a dovolenou dojezdit bez nich jen na parkovačky a bez blinkrů. Popravdě to vadilo pouze, když jsme hledali kemp do 22 hodin a byla tma jak v pytli.Posléze mechanik doma odhalil zoxidovaný kontakt v modré svorkovnici pod kapotou na pravě straně .Slovensko mohu jen doporučit. Mají tam krásné silnice ( místy tankodrom ) a ceny v pohodě. Najeto cca 2300 km a od pumpy k pumpě jsem jezdil za výše zmíněných 4,8 l/100km a to i po dravější jízdě plných zatáček.
Koncem září z ničeho nic vybitá baterie. Dobiju, absolvuji výlet a v garáži opět nenastartuju. Říkám si, že je zřejmě gelová baterie kaput , a protože odcházejí z ničeho nic, tak si z toho velkou hlavu nedělám. V horším případě mě čeká slavný regulátor, ale regulátory odcházejí na všech motorkách, tak se nedá nic dělat. Vždyť když si nekupujete novou motorku, tak s tím počítáte a s tím co ušetříte na bazarové se drobnými opravami ani zdaleka nepřiblížíte ceně nové motorky. Hlavně kolem 60 000 km je tato závada očekávaná.
Zima přišla brzo, tak opravu nechávám až na jaro. Před vánoci se skupinkou motorkářů z Just ride blokujeme místa do Motoškoly Pepy Sršně...moc se těším !!!
Za tuto sezonu najeto 8 800 km.

Sezóna 2013
Na jaře kupuji novou baterii. Nové pneu DUNLOP Sportmax qualifier II jsou jasnou volbou, ale ještě se chystám dojezdit jedničkové. Jarní servis je samozřejmostí . Měním brzdovou kapalinu a nechávám pro jistotu vyměnit náplň v předních tlumičích. Protože gufera těsní, tak měním se servisákem jen náplně a míchám půl na půl s hustějším olejem.
Zima né a né skončit.. Na první vyjížďce zjišťuji, že problém není v baterii a motorka zhasla jak svíčka. Jen tak mimochodem odpojím jedno světlo a nechám se roztlačit. Všechno běží a dávám pokyn kamarádům, že můžeme jed. Vyrážím poslední a když tam klapnu jedničku motor zhasne...,,sakra já jsem takový trouba"...boční stojánek vyhozený a kamarádi fuč. Pokouším se roztlačit sám, ale bez úspěchu. Po pár minutách se vracej kamarádi a smějí se mojí blbosti. VFR roztlačíme a při další zastávce je vše ok ( motorka startuje ).
O několik dní později mířím do servisu s novým regulátorem. Výměna proběhla bez problémů, akorát hodnoty dobíjení nejsou to co by mělo být, ale jen o trošičku ( dávám za vinu regulátoru z druhovýroby ) Po servisu, výměně regulátoru ( vše ok ) jsem si zajel na Autodrom v Mostě, abych dojel pneu. Na jaře nalítali 1500 km a pořád nebyli K.O.. Protože chci do motoškoly nové ( nenechám si tam nadávat, že jsem sebevrah ), tak je měním za DUNLOP Sportmax qualifier II.
Motoškola se kvapem blíží a já zjišťuji, že výměna regulátoru nebyla pravá příčina špatného dobíjení. Opět nemohu nastartovat a budíky zhasínají. Je to jasné,, STATOR" . Bohužel není čas a s vypnutým jedním světlem to funguje ( pořeším po motoškole )
Motoškolu jsem absolvoval a velká spokojenost. Nejenže pneu přišli o srabácký proužek, ale drželi perfektně i při krizovém brzdění za mokra. Jako bonus jsem si vezl domu odřené slidery. Bohužel nedovezl, protože stator se 220 km od domova spálil kompletně. Škoda jen, že jsem si nevzal sebou tu starší baterii, určitě bych nemusel volat odtah.
Po laborování a pročítání internetových recenzí se jako jediná správná volba jevila převinutí statoru, protože náhražka nestojí za nic. Po několika telefonátech jsem získal kontakt na odborníka z Moravy, který se tím zabývá. Cena 2000 kč je dobrá, tak jen ať to dobíjí. Balíček přišel a stator vypadal jako originál. Po namontování vše tak jak má být a hurá jezdit. Pokud pominu beterii, tak oprava statoru, koupě regulátoru + těsnění + práce vyšla na 5 700 kč.
Teď malinko odbočím...kamarádi na podzim r. 2012 rozšířili vozový park o endura a já samozřejmě nesměl zůstat pozadu...pořídili GS 650, DR 650 a KLR 650. Já mrknul ještě po něčem lehčím a koupil Suzuki DRZ-400S. Vždyť kdo chce v zimě sedět v garáži a koukat smutně jak tam stojí bike. S těmito mrchami se dá jezdit i v zimě na sněhu.
Sice byl drzoun po GO, ale tak nějak jsem po koupi v lednu zapomněl vyndat hned baterii a v létě musel kupoval novou. Co čert nechtěl, zjistil jsem týden před plánovaným čtyřdenním výletem na endurech, že je tu chycený stator a také ho nechal převinou. To píšu jen, aby bylo jasné, že statory nejsou chybou pouze Hondy VFR..
Každopádně jsou motorky ok, ale zjistil jsem, že vzpřímený posed mi vyhovuje lépe.
Absolvoval jsem Moto GP v Brně a musím smutně napsat, že 6 hodinová cesta domů pomalou jízdou mě přesvědčila, že nejsem schopen na VFR cestovat. Sice nejsem tak starej, ale jsem zřejmě dost opotřebovanej. Dost závidím těm co VFR 800 v-tech vlastní a ramena je nebolí.
K dnešnímu dni 19.09.2013 najeto za sezonu 3 680 km a stav tachometru se přehoupl na 60 600 km. Dlouhodobá spotřeba je 6,15 l/100km

Závěrem si dovolím zhodnotit Hondu VFR 800v-tec.

Chladiče jsou nevím proč odsuzovány a mnoho lidí je považuje za omyl a pouhou desingovku. Já s těmito názory nesouhlasím, a i když jsem s motorkou nejezdil po Afrických zemích, tak v pořádných vedrech jsem rozhodně něco najezdil. Ventilátor většinou nepustí teplotu přes 105 C° a motoru to rozhodně nevadí. Naopak si myslím, že teplota kolem 88 C° je nedostatečná a motor je studený. Každý výrobce testuje motorku dlouhou dobu než jí pustí do provozu. Může si dovolit chybu jako třeba vadný konektor nebo nedostatečně tuhou zadní pružinu, ale rozhodně né chlazení motoru. Byl by sám proti sobě, kdyby vlivem nedostatečného chlazení snižoval životnost motoru. Pokud by se motor nedostatečně chladil, tak by nemontoval ventilátor jen na jeden chladič, ale umístil by je na oba.

Brzdy fungují dostatečně, ale rozhodně nejsou ostré jako u supersportu. Myslím, že duál je propracovaný a nemá cenu ho nijak komentovat...mě nevadí a mohu jen chválit. Co rozhodně nedoporučuji, je použití jiného brzdového obložení než on Nissinu.

Zadní odpružení funguje při sólo jízdě perfektně a předpětí nemusí být na doraz. Malinko horší je to s batůžkem a ještě horší s batohem . Pružina by mohla být o něco tužší, ale rozhodně to není důvod jezdit jen sólo. Každopádně se motorka nevlní při vysokých rychlostech ani se spolujezdcem.

Výfuk, tak to je radost pohledět a hlavně poslouchat. Né, že bych nepokukoval po laďácích, ale jsou to vyhozené peníze pro pár mizerných decibelů. Vývojářům se podařilo vyloudit krásný zvuk. Žádný výrobce lazených koncovek nedokázal přijít na trh s ničím, co by po namontování nevypadalo, jako že to tam nepatří a nekazilo to vzhled motorky. Je to hold tichý motor. Auto před vámi neslyší ani tu nejhlasitější motorku se super koncovkou, tak proč ničit něco co je dokonalé. Co se týká tepla, které výfuky produkují, tak v chladnějším počasí je to příjemné a ve vedru to se to ztratí ( informace ověřena od batůžku )

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Luigy
Luigy napsal 26.01.22 v 20:01 10b.

Hodnotím nejen dobře napsáno i popsání moto vfr v-tec za 10b

MirasP
MirasP napsal 29.03.17 v 11:32 10b.

... za dobrou recenzi a za to hodnocení vejfuků palec hore
jasná 10

seemir
seemir napsal 06.02.16 v 16:56 10b.

nádherná krasavice...

Mefistofel
Mefistofel napsal 18.12.13 v 21:32 10b.

Moc pěkná a věcná recenze...
Moto vymazlená...
...jasnejch 10 bodů.

Bobuán
Bobuán napsal 15.12.13 v 20:36 10b.

Naprosto vyčerpávající,dávám 10 bodů

Více komentářů



TOPlist