renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Romet Soft Chopper 125 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník inglerch
Vloženo 18.7.2016
Aktualizováno 18.7.2016
Zobrazeno 5 828x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


V jednoduchosti je krása. A tahle motorka tomu naprosto ve všem odpovídá. Je to karburátor a žádná stříkačka. takže si všechno, ano všechno na motorce opravíte sami.

Více fotografii

První dojmy - Ano pamatuji si to jako dnes kdy jsem s ní poprvé vyjel z obchodu. Bylo to úžasné jako s novou motorkou, nikde nic nemlátilo, nevrzalo nekřupalo a veškeré nedostatky které motorka má sem nepocítil protože sem o nich věděl už dříve a tak stejně sem s nimi počítal.

Motorku bych doporučil pro - Mladé začínající Motorkáře Motorkářky. Motorka je velmi pohodlná takže se hodí i pro starší, na ryby a tak.

Doplňky na motorce - Plexy štít domácí výroby. USB zásuvka, Nosič. výměna patice žárovky P2 za H4.

Recenze

Zde napíšu mé myslím si bohaté zkušenosti s motocyklem. již mám nalítáno něco přez 5 500 Km a doufám že spolu ještě hodně nalítáme. Tak a teď už k samotné motorce.

MOTOR- to že je to jednoválec OHC o objemu 125 ccm je nám všem jasné a nebudu ho chválit ale ani pomlouvat. Takže co se týče vybrací,jsou tam, ale oproti OHV jsou o dost menčí a mě se zdá že naprosto adekvátní. i při delších cestách sem nepocítil že by mi to nějak extra vadilo. Je potřeba mít závažíčka v řidítkách a při přehození předního kolečka z 15ti na 16ti zubé se mírně zvýší rychlost a mírně sníží vybrace v cca 80 ti kilometrové cestovní rychlosti kdy točíte něco kolem sedmi tisíc kde má motorka jakožto nejlepší kroutící moment. s 15ti kolečkem je to uřvanej stroj kterej fakt mega vybruje a jede z těží stovkou. s 16tkou jsem spokojený, pořídil sem i 17ti kolečko ale to už motor nezvládá se zadní 45zubou rozetou.

BRZDY - co k tomu dodat, jako jo brzdí to ale...žádná sláva...co čekat ve předu jakejsi jednopístek vzadu kalasika buben, po tom toho moc chtít nemužete.

PODVOZEK - upřímě nejlíp to jede rovně, není to motorka na klopení,podvozek plave, přední tlumič mi vytekl po 400km ( špatné gufero). Pružiny i tlumiče jsou prostě k ničemu nedaj se ani nijak moc nastavit.

OVLADATELNOST- k ní toho moc dodat nemůžu , kola které jsou tam od víroby jsou zprominutím nahovno a na jízdu rovně. Nakloniš se za sucha a nevěříš tomu, a na mokru tak to je uplně konec. ale tohle by vyřešilo jiné obutí.

Co se týče jízdy ve dvou tak říkám raději ne,a to i pokud jste malého vzrůstu, ve dvou se na tom dobře prostě nejede.

ÚLOŽNÝ PROSTOR - nulovej, ale pozor, motolékárničku sem dal pod dekl kde je baterka, je tam na ni krásné místo, jinak je tam ještě takový malý kastlík uprostřed na šroubovák malý klíč a tím končíš. Já tam mám motokufr takže to více neřeším.

SPOTŘEBA - co víc dodat, s tou jsem maximálně spokojený, kolem 2-3 litrů na sto . jezdím levněji než MHD a to se mi na tom líbí nejvíce.

Co se týče cestování na motocyklu v jednom tak si nemůžu stěžovat, průměrná rychlost těch 90 Km/h a jedeš...do kopca 80 zkopca aj 120. Jezdím na ní nejvíce do školy. a nejdelší výlet sem absolvoval asi 150 kilometrů v kuse a neboleli mě z toho ani záda ani nohy ani zadek, prostě nic. na motorce se sedí krásně narovnaně . Ale co je důležité, plexy. bez toho bych nokam nevyjel. je to chooper takže se to k němu krásně hodí a rychlost se nemění protože největší koeficient větru začíná u sto kilometrové rychlosti a tato motorka se k té rychlosti mnohdy nepřiblíží když vyloženě nechcete.

A teď konečně můžu říct něco k servisu a OPRAVÁM a narovinu říkám že nejezdím do autorizovaného servisu kde mi obejdou motorku kolem dokola řeknou to je dobrý a chtějí po mě nehorázné peníze. jsem mechanik a vše si na motorce dělám sám.

Napíšu to v heslech pro podrobnější info mi kdyžtak napište co vás zajímá.

asi po 50 km co sem vyjel z obchodu praskla žároovka P2 ...koupil sem novou praskla znova, říkám a dost, de tam H4 a je po problému.

Důležité je u této motorky kontrolovat ventily. Bohužel čínské věci jsou měkké. Dělám to každých 1000 Km a mám klid.

Olej měním od 3000 km každé 3 tisíce kdy mám teď najeto přez pět tisíc tak zachvíli mě čeká. a říkám. co takovéto motorky radši vyměnit olej dříve než bude pozdě, je to vzducháč a v létě i v zimě je ten olej namáhaný o dost více než u vodníka. Olej si motorka sama od sebe nevezme dokud ji honíte do 8000... jednu chvíli kdy jsme jeli s kamarády rallye Buchlovské kopce sem motorce dal pořádně zabrat a něco málo si spapala. ale to chápu takže sem dolil a kdo jezdí cestovním stylem nebude mít problém. důležité je motorku kvalitně zajet .

asi po 3000 popraskali žárovečky v budíkách, ale to je běžná udržba, vyměnili se a jelo se dále.

ŘETĚZ - čínské řetězy jsou měkké to všichni víme a byť ho udržuju a každých 500km mažu tak po peti a pů tisících mám řetězovku na 50%. to se vyřeší až se tam koupí kvalitní řetězovka.

SVÍČKA svíčka tam byla jakási za 50 kč kdy to po 4řrch tisících najetých kilometrech nehodilo každou 50tou jiskru. není se čemu divit. koupil sem chooperovi iridiovou svíčku a je klid.

Lanka - lanka od samého začátku mažu a můžu říct že při poslední kontrole která proběhla teď v pěti tisících a promazání nejeví žádnou známku opotřebení nebo že by byli někde roztřepené.

SPOJKA A PLYN - spojka i plyn jdou krásně hladce není potřeba velké síly. Jen co je pravda, plyn měl dosti velkou vůli protože číňani dávaj dlouhý lanka a nedá se je pak už dopnout, jenže to sem si vyřešil nadstavením lanka aby měl plyn vůli ty 2 milimetry a sem spokojený.

PŘEPÍNAČE - ty co tam jsou od výroby, pardon ale sou nahovno. je tam typ přepínače blinku že se nevrací do výchozí polohy a v rychlosti hledat polohu aby byla na středu a blinkry se vypli, na to sem dlouho nervy neměl, a ještěktomu to blblo že tam byl špatný kontakt destiček, no šli prostě vymontovat a dal jsem tam jiné přepínače, sice starší ale funkční.

BENZÍN 100 OKTAN A E85 - musel sem to zkusit a tak sem to zkusil.
na E85 ta motorka jede, lehounce se sníží výkon a v 7tisících otáčkách už to dál nejde a cuká, ale kdo chce jezdit na spotřebu do školy jako já. jede to.
co se týče stooktanu tak ne...jede to uplně stejně jak s naturalem.

KARBURÁTOR - co si budem povídat je naprosto obyčejný bez AC pumpy a tzv sytič je řešený klapkou v sání což je...prostě to tak je...
má to své výhody i nevýhody. a to si klidně zkuste, nechte motorku na volnoběh a rychle cukněte s plynem doplna, chooper a ostatní čínské motorky se zadusía zdechnou. to vám třeba yamaha neudělá ale taková tahle motorka je a taková zůstane. je to prostě neduh těchto strojů. tak stejně jako v těch 8mi tisících už ten karburátor taky končí a už neví co s tou směsí má dělat. a jede to...tak nějak povětru.

ELEKTROINSTALACE - už od začátku koupě sem zdělal nádrž a celou ji zkontroloval a veškeré svorky omotal izolační páskou aby vlhkost neměla žádnou šanci. A vyplatilo se. jak už sem psal výše, dejte z toho tu žárovku P2 dopryč, kupte patici H4 a hoďte tam OSRAMKU za 150 Kč a budete nadmíru se světlem v noci spokojeni.

Největší závada co mě naštvala byla to že mi ještě stále teče ta přední vidlice ale už mám gufera nové objednané.

A na závěr KOUPIT NEBO NEKOUPIT...Já říkám ANO koupit, jsem s ní spokojený a tato motorka má čím zaujmout. V motorce je obsažený spolehlivý motor kterému když dáte častější výměnu oleje a správně jej zajedete , budete seřizovat ventilové vůle a opečovávat elektroinstalaci. ZA MĚ JE TO 100% STROJ !!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
gogo258
gogo258 napsal 14.04.20 v 20:04

Kde se dají koupit náhradní díly na Romet? Nemohu nic najít.

motowik
motowik napsal 18.07.18 v 12:08

Kahuno 7, seřízení ventilů Rometa shledneš na :

motowik
motowik napsal 17.07.18 v 12:25

Sorry za to předchozí hodnocení7 bodů. Bylo to omylem. Za sebe ti dávám 10 bodů

motowik
motowik napsal 17.07.18 v 12:08 7b.

Zdravím,
Nechal jsem se inspirovat tímto článkem a popisem
A právě jsem jsi před měsícem pořídil novou motorku Romet Soft Choper 125. Moje první kilometry
byly spíš oťukávání motorky. První kilometry byla motorka dost líná. Do mírného kopce jsem musel podřadit. Pak jsem po několika kratších jízdách kol 30-40 km , musel přitáhnout šroub spojky, abych vymezil vůli na řidítkách. Momentálně jsem najel jíž mých prvních 500 km ( s touto motorkou) a jízda se o hodně zlepšila. Ustály vibrace řídítek a motorka je o poznání živější. Ted se chystám na výměnu oleje. Objednal jsem si na motorku pár doplňků jako zadní nosič zavazadel, box na helmu, padací rám k motoru, přední štít plexi a nové řetězové kolečko 16 zubů. Zatím spokojenost. Jediné co mi chybí v manuálu: nejsou uvedené jednotlivé hodnoty žárovek.(blinkry, přední světlo). Ale jinak zatím dobrý a díky za tvůj popís zkušenosti, které mne inspirovaly.

kahuna7
kahuna7 napsal 04.06.17 v 15:53

Ahoj, poradíš mi prosím postup při seřízení ventilů u tohoto Rometu?

Více komentářů



TOPlist