PROFIL MOTORKY

Yamaha YZF-R1 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 27.1.2016
Aktualizováno 30.10.2016
Zobrazeno 1 733x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Taková kultivovaná střela v mojí oblíbené vínové metalíze.

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Opět mě začaly svědit ruce a rozhodl jsem se do garáže přidat další generaci již kultovní R jednotky. Motorka původem z ČR koupena od druhého majitele s najetými 13 000km v origo stavu s kompletní servisní historií. Trmácel jsem se pro ni 500km a zpět, ale stálo to za to.

Recenze

Zatím mě ven vyhnala jen evidenční prohlídka, takže zkušenosti vzhledem k venkovnímu počasí docela chabé, ale v krátkosti srovnám s mojí R1 2003, která ji dělá v garáži společnost. Je krásná, o tom žádná. Zpracování prvotřídní. Tak šup do sedla, start...a překvapí docela mdlá reakce na plyn. Zvuk taky příliš neohromí. Drbnu tam jedničku a zvyklý z první stříkačky na masivní zátah z nejnižších otáček beru za heft a očekávám razantní nástup. Noóóó a ono nic. Prvních 5000/ot je to pěkný lenoch, mezi 5 - 8tis už se docela probírá, ale pořád nic moc. V tu dobu je starší model na míle daleko, mlátí neurvale řidítky a chce i s pilotem hodit záda. Mezi 8-10tis to už začíná být zajímavé, v deseti se pěkně nasere a nepustí až do zásahu omezovače ve 14 000. To už minulá generace o dva tisíce otáček níže hodila flintu do žita. Výkon tedy znatelně vyšší, ovšem položený v pěkně vysokém otáčkovém spektru. Jestli mají modely od 2007 ještě slabší střed, tak potěš...Zvuk ze sériových tlumivek je za jízdy příjemný a dravý, minulý majitel mě ale upozorňoval, že si v podsedlovce díky uložení výfuků roztavil mobil. Motorka působí živým dojmem, brzdy jsou o dost lepší. Překvapila účinnost nízkého plexi. Spojka zabírá trochu ostřeji a musí se s ní díky slabšímu spodku více pracovat. Starší je v tomto ohledu uživatelsky lepší. V čem je nový model na koni je jednoznačně převodovka. Řadí nádherně, je přesná a dráhy jsou precizní a krátké. Je to vývojově oproti předchozím generacím určitě značný posun, nicméně ta divokost předcházejících generací mi tam trochu chybí. Konečně se trochu oteplilo, takže nezbytný jarní servis v Yamaze a hrrr na silnice a dokončit srovnání s předchozí generací. Takže, podvozek je klidnější, zejména v rychlých a táhlých zatáčkách, Co se týká obratnosti, je na tom předchozí generace ale o chloupek lépe, navíc byla komfortněji odladěna, 2005 je na příčných spárách relativně tvrdá a v zatáčkách nervózně odskakuje. Tlumič řízení při plné akceleraci na nejnižší převodové stupně trochu nestíhá, ale ve srovnání s minulou neustále zvedající nos generací se cítím v suchu a bezpečí. Špičkové je tlumení vibrací od motoru, do řídítek ani do stupaček se v podstatě nepřenáší žádné, zrcátka se nechvějí a je v nich krásně vidět. Přišly první úpravy, originální výfuky nahradily roury od Termignoni. Vypadají skvěle, ale zvuk se kromě volnoběhu příliš nezměnil a žádné rány při zavření plynu nepřicházejí...To se muselo změnit, airbox jsem osadil K&N filtrem a ven musel i kámoš z Bruselu, takže přišel na řadu mezisvod Termignoni. Tady mám jednu připomínku - oproti originálu není jeho zakřivení 100% a dostat tam následně pravý výfuk byl docela porod. Konečný efekt je ale skvělý, odezva plynu i zvuk nyní splňuje mé představy a konečně se při jízdě projevily ty pravé emoce, ale chuligána předchozích reinkarnacích v ní nehledejte. Je více uhlazená a na okruhu určitě o dost rychlejší, ale neužijete si na ní tolik zábavy, jako u první stříkačky...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedl
Pedl napsal 28.12.16 v 18:46 10b.

Pěkné barvy

kukyno
kukyno napsal 03.12.16 v 17:03 10b.

Krásná...

cebeer
cebeer napsal 30.01.16 v 17:47 10b.

Je opravdu nádherná, strašně se mi líbí. Přeji hodně pěkných zážitků.

Maršal_Malinovskij
Maršal_Malinovskij napsal 30.01.16 v 14:41 10b.

Hóóódně dobrá...

Tonyny
Tonyny napsal 27.01.16 v 21:25 10b.

slušná

Více komentářů



TOPlist