PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1995)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník
Vloženo 16.1.2016
Aktualizováno 17.1.2016
Zobrazeno 1 042x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hondy moc nemusím,ale Transalp je jedna z mála vyjímek kterou mám rád

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Moc jsem od něj nečekal,bral jsem ho jako nutný dopravní prostředek na první dovolenou se spolujezdkyní za zády a hromadou těch ženskejch důležitejch věcí v brašnách.Oproti sportovnímu TRXu to byla ze začátku trošku nuda.Když jsem si zvyknul s každým dalším kilometrem se mi líbil víc a víc.

Motorku bych doporučil pro - Jedná se o nenáročnou univerzální motorku.Zvládá cestování,výlety do přírody,každodenní poskakování do práce.Motor je dobře naladěn a tak je příjemný společník i do města.

Doplňky na motorce - Mimo zmiňovaných padáků a nosičů jsem využil enduro tankvak Lojzo.Transalp má krátkou nádrž tak potřebujete tankvak do vejšky.Držel bezchybně bez použití popruhů.

Recenze

Motorku jsem si pujčil od strýce kterému stála několik let téměř bez hnutí v garáži-opadlo prvotní nadšení a najednou na Tranďáka nebyl čas.
Jelikož jsem se chystal hodně jezdit,proběhlo seznámení s technikou a kontrola stavu.

Transalpa jsem zaparkoval v dostatečném předstihu v dílně a udělal jsem kompletní servis včetně přezutí předního kola-to bylo v roce 2008 ještě originál a Transalp měl najeto krásných 24tis km.Byl vybaven padacími rámy,zadním kufrem a bočními držáky kufrrů s vyráběnými přídavnými nosiči.

Cesta byla naplánovaná na Slovensko přes Orlické hory,Jeseníky a Beskydy.V Šumperku jsem musel sundat centrální stojan jelikož neustále drhnul v zatáčkách o zem a po čtrnácti dnech by toho z něj moc nezbylo.Nehledě na to že jsem si netoužil udělat výlet ven ze zatáčky kdyby mne náhodou nechtěl pustit do hlubšího náklonu.
To byl jedinej problém s technikou za 3tis.km které jsem s ním najel.

Cesty jsem vyzkoušel se všemi možnými povrchy od polňaček,zakroucenejch okresek,přes hlavní tahy i kousek po dálnici.Podvozek vše zvládal komfortně a s jistou dávkou opatrnosti si nechal líbit i sportovnější styl jízdy.Na předku byl u tohoto ročníku jen jeden kotouč a ten měl s naloženou motorkou hodně práce.Na pomoc má naštěstí celkem slušného parťáka na zadním kole a tak při použití obou brzd došlo k slušnému brzdnému účinku.
Na motorce bylo standartní plexi a s moji výškou necelých 190cm chrání dostatečně.Přivádí příjemné množství větru aby člověk cítil že sedí na motorce.Mám to radši než ty obludné turistické plachty za kterými sice nefouká,ale vznikají debilní turbulence které posílají vítr pod bradou do helmi nebo škubou hlavou.
Na motorce jsem ocenil nenáročnou techniku,nízké provozní náklady,velkou nádrž a tudiž velký dojezd.Z prvu jsem se bál malého výkonu,ale na poklidné cestování je to dostatečné množství.

Ochrana před nepříznivým počasí je celkem slušná.Chrániče rukou udrží ruce dlouho v suchu během deště a zároveň chrání za chladnějšího počasí před větrem.Přední kapota je velká a tak se za ni nechá pěkně schovat.

Po této zkušenosti s Transalpem jsem se těšil na Afrika Twin která byla dlouho mojí favoritkou a čekal jsem že to bude další stupeň po Transalpu.Když nastal den D a já konečně usedl za řidítka Afriky,bylo to spíš zklamání.V ničem jsem nezaznamenal že by byla o tolik lepší že bych za ní vysolil z fleku o 50tisíc víc.

Pak jsem zkusil několik Varader,BMW GS1150,1200,Caponorda,Super Tenere a prostě nic.Supertener mne alespoň oslovilo projevem motoru,ostatní byly jen jakousi ikonou kterou vytvořila reklama z časáku a že jsem někde slyšel že je to dobrá motorka...Já osobně bych si ze všech vybral Transalpa ať 600nebo první ročníky 650.Zajezdil jsem si i na 700ccm.Dlouho jsem si zvykal na vzhled,který už mi nepřijde tak strašný,ale ta motorka působí tak lacině čínsky-hlavně ty odchlipující se a vrzající plasty na suchej zip.Jo a hrozně nepříjemně ji hučí z filtrboxu který máte před sebou-na tom bych opravdu nechtěl kolem světa.

Až si půjdu koupit univerzální cestovní enduro tak jedině Transalpa kterému označení začíná 6kou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 17.01.16 v 07:05 10b.

Osvědčená klasika

spike-cz
spike-cz napsal 16.01.16 v 11:36 10b.

Petr_TA
Petr_TA napsal 16.01.16 v 06:36 10b.

Přesně jak píšeš ...opravdu povedenej stroj kterej vyníká spolehlivostí
Taky jsem měl tu čest ho sedlat
10b

Více komentářů



TOPlist