renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Potok01
Vloženo 13.9.2009
Aktualizováno 19.10.2014
Zobrazeno 9 663x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Honda Transalp XL 600V. Znalci tvrdí, že na cestování asi není nic lepšího. Tak i já jsem zalovil v těchto vodách a TA zakoupil.

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Dokonalá motorka na cestování cestou necestou. Není to žádná závodnička, ale kvůli tomu jsem si cestovní enduro nekupoval. Sedět se na ní dá důstojně vzpřímeně a dá se tak ukrajovat dlouhá řádka kilometrů bez výraznějších bolestí v zádech.

Průměrná spotřeba - 5.19833 l/100km

Recenze

Podzim 2009.Nejsem již žádný puberťák a miluju cestování. Dospěl jsem k poznání, že tahle cestovní motorka je přesně to, co potřebuju. Nehrbím se na ní, výkon je tak akorát, nenutí to člověka mít na tachometru za pár sekund 200 km/h. Ovšem když vezmete za plyn, umí se posunout výrazně kupředu. Kamarádi hondaři tvrdí, že něco vydrží. Tak doufám, že ano a těším se na mnoho půvabných km. Snad si i troufnu kousek dál za humna, s Jawou jsem byl nejdále na Slovensku... Zdá se v celkem zachovalém stavu i přes svoje roky a nevydává žádné zvuky či jiné znaky blížící se závady. Přikoupil jsem centrální stojan, pošteloval spojku a už se těším na jaro 2010, protože do zazimování jsem stačil najet jen cca 1000 km..

Jaro 2010. Přidal jsem na motorku padací rámy Givi. Najeto cca 3000 km. Zatím žádné problémy. Alpík vrní jako kotě. Vše se zdá být ok, jen ty ceny benzínu nějak poskočily směrem vzhůru. A to ještě nezačala ta pravá sezóna. Čím to, že když stál před časem barel ropy přes 100 dolarů, tak vysoké ceny jako dnes jsme neměli!? Někde bude chyba..

Začalo to tím, že se mi nedobíjela baterka. Musel jsem ji čas od času nabíjet mimo motorku.A pak se to stalo. Baterka uplně vybitá. Nasadil jsem jinou, nastartoval a z motorky se začalo čoudit, příšerný smrad. Shořelo relé, regulátor dobíjení... Musel jsem sehnat jiné, ale už zase Alpík spokojeně vrčí..

Podzim 2010. A s Alpíkem máme najeto společně 10.000 km. Motorka za tuto dobu měla pouze jednu závadu a to výše zmíněné shořelé relé dobíjení. Olejíček popapkává tak nějak podle očekávání, něco málo do půllitru na 1000 km. Inu, je to již babička s 71.000 km na kontě, tedy pokud někdy v minulosti nějaký předchozí majitel nepřetočil tachometr, či nenajezdil tolik km, že tachometr už jednou překročil 100.000... Což se nedá vyloučit, ovšem pokud by motorečka takto sloužila při 170.000 najetých km, tak klobouk dolů. Ono je to vlastně jedno. Pokud jede, jede. Až nepojede, buď se opraví, nebo rozprodá na ND. Na jaře motorka dostane nový olejový filtr a nový olejíček, svíčky, zadní pneumatika Mitas E07 už má taky na mále. Snad i seřízení ventilů a výměna brzdové kapaliny. Brzdy se zdají být jinak ještě v pořádku, příští léto to jistě vydrží, řetěz s rozetami taky. Jo a ještě mě zlobí čidlo neutrálu. Asi už je ošoupané.Kde asi tak sehnat jiné, novější...?

Únor 2011. Už se mi letos podařilo 2x vyjet, když bylo v lednu skoro 10°C nad nulou.Teď ale zase mrzne. Nakoupil jsem všechny potřebné věci k výměně/údržbě. Olejíček, filtr, svíčky, brzdovou kapalinu, zadní pneu Mitas E-07. Vyměnil jsem zlobivé čidlo neutrálu za nově zakoupené v Honda Brno Autoelegance (hříšných 530 Kč za ten "šroubeček.."). Tak teď už jen ať se oteplí a já můžu všechno vyměnit a vyrazit..

Duben 2011: Vyměněn olejíček s filtrem, zadní pneu, zadní brzdový kotouč, brzdové zadní destičky, vyměněna brzdová kapalina. Tak hurá do stupaček !

Květen 2011: Odkráčelo CDI do věčných lovišť. Motorka jede jen na jeden válec a otáčkoměr se ani nehne. Neklamné to znamení ulomeného konektoru CDI na základové desce. Proběhne tedy pokus o opravu. Pokud to nedopadne, Ignitech dodá nové za bratru 3.400,- korun.
- Nakonec se oprava podařila. Rozřezal jsem CDI, přeletoval spoje na tišťáku a zase vše vzorně zalepil. A světe div se- jede to. Hurá.

Září 2011. Tak to jsem nečekal: Řetěz odkráčel. Ve dvou článcích odešly x kroužky a tak cca 10cm řetězu je vytaháno, až to křupe na rozetě.Mazal jsem vcelku poctivě. Nezbývá, než koupit novou - nejlépe celou řetězovou sadu. A protože tato ČZ sada vydržela jen 17.000 km, což tedy opravdu není mnoho, dáme tam tentokrát Japonskou D.I.D 525 XV a uvidíme. Snad vydrží víc.
Řetězová sada vyměněna. Motorečka ševelí jak jarní tráva. Uvidíme, kolik vydrží.

Duben 2012: Vyměnil jsem stále dokola opravované CDI za nové od Ignitechu. Přezul jsem na novou přední gumu Mitas E-07. Vyměnil jsem spojkové lamely a s tím samozřejmě olejíček a filtr. Dělal jsem tu operaci poprvé, ale podařilo se. Jen jsem to dodělal, začalo zase sněžit..

Červenec 2012: Proběhla výměna chladící kapaliny, ta původní už připomínala spíše řídký asfalt, namontován nový přední brzdový kotouč i s destičkami Goldren AD. Zadní pneu začíná ubývat, snad ještě do konce sezony vydrží.

Únor 2013: Vyměnil jsem za dlouhých zimních večerů zadní brzdové destičky a nasadil novou zadní pneu MITAS E-07. Na předchozí jsem najel cca 17.000 km. Vyhlížím jaro a venku zatím padá sněhová kalamita.

Říjen 2014: Protože jsem přestal stačit kamarádům z kapely, kteří sedlají BMW, musel jsem přesedlat. Alpíka jsem prodal do Zábřehu snad do dobrých rukou. A sám si pořídil BMW 1100 GS. Sbohem moje lásko Transalpí. Byly to hezké roky a kilometry s tebou..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Asso2
Asso2 napsal 12.03.21 v 19:29 10b.

Junior88
Junior88 napsal 21.05.16 v 23:29 10b.

YES Padáky jí vážně slušej... Asi do toho půjdu

DDAVSON
DDAVSON napsal 27.05.14 v 19:03 10b.

Přeju pohodu v sedle a jen super cestu před tebou. Děkuju za rady, už jí mám taky doma. Zatím jsem ujel jen málo, ale je to špica.

Dex_CZ
Dex_CZ napsal 28.02.14 v 20:05 10b.

Ja se na TA nemůžu vynadívat. Fakt jsem se do této motorky zamiloval, každej TA (XL 600V) je prostě nádhernej. nemůžu jinak než 10b.

Lubos92
Lubos92 napsal 02.07.13 v 13:31

Moc pěkná motorka .

Více komentářů



TOPlist