Návrat do mladých let , renovace starého stroje
Motorka koupena od soukromý prodejce - KUTIL TIM
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/21 Pionýr: Simson je technicky už trošku dále
První dojmy - Smrdí to , atypická poloha nohy při řazení , prostě peklo , ale jelo to
Motorku bych doporučil pro - Dnes už se na tom 15 letí nesvezou , díky zákonům . Takže pro ty jako jsem já se synem , z nostalgie a máme ho spíš jako veterána , nebo pro ty co na něj papíry mají i na každodenní ježdění
Doplňky na motorce - Vše v původním stavu , jen potah sedla , ale origo je také O:K
Recenze
Po koupi tohoto veterána jsem ještě netušil , kolik nervů a krizových chvilek mi připraví , ale kluk po něm toužil , tak hurá do toho .
Koupil jsem skutříka od kutila , který s ním jezdil do lesa , takže asi tušíte jak vypadal , ale vzhledem k nabídce na netu a cenám jsem do toho šel .
Popis stavu : revmaplechy potrhány a natřena štětkou , bohužel i tak kola , mázlo se i na rám , proč to zakrývat , to co se odřelo spravil gumoasfalt a zase štětka . Na válci stržený závit na výfuku , přichyceno skrz válec na dlouhé šrouby , výpouštěcí šroub na olej byl navařený šroub se strženou hlavou těsněný papírem z krabice od bot ... Jediný + na něm je motor po super GO a je to 60ccm .
Takových zlepšováků jsem tam ještě našel mnoho . To nejhorší přišlo tehdy když pán naznačil , že elektrika je složitější a že se na ni radši nemám ani špatně podívat ...
Prostě a jednoduše Simíka jsem natlačil v dubnu do garáže , vlezl na fora a bádal . Celýho jsem ho rozebral , vše obrousil , plechy vyvařil a vše nastříkal , i kola , vyměnil jsem veškerá ložiska , lanka , doplnil chybějící věci . V půlce května bylo hotovo a začlo se jezdit , teda týden , Simík přestal chytat , nastalo to co jsem nechtěl aby se stalo . Řešil jsem elektriku . Kdo tenhle stroj má ví o co jde , koupil jsem ohmmetr . Začalo se svíčkou , kabelem , cívka indukčka . Jelo to , hurá , ale týden a zase smrt .
A teď pozor , až Vám bude někdo v motodílech nabízet indukční cívku na Simsona s bezkontaktním zapalováním 12 V , tak ho nakopejte do zadku rovnou , na mě to taky hodily a tato cívka mi pěkně odpálila postupně všechny moduly co na tomhle prdíkovi jsou ...PATŘI TAM 4V !!!
Takže jsem měnil ELBU , tyristor , regulátor , potom všem hurá jelo to , dva týdny ...
Změřil jsem cívky na zapalování a jedna cívka byla načatá a postupně mi zase začla odpalovat drahé nové moduly . Tma před očima , vztek a kleště udělaly své , vytrhal jsem z toho veškerou elektriku , stáhnul a naštudoval schema elektriky .
Koupil jsem novou kabeláž , nové celé zapalování od firmy VAPE , váleček na nastavení předstihu , pytel konektorů , kilo cínu a kalafuny , pár lahváčů a dva dny kolem mě rodina chodila po špičkách a poslouchala občasné výkřiky zoufalství . Po dvou dnech jsem se strachem zapnul klíček , zkusil světla , klakson , vše o.k a potom ...nastartoval na šlápnutí a od tý doby jezdí jak z praku .
Je to takovej červenej ďáblík !!!
Zdarec,dojeli jste ze srazu OK?My ano až na tu zimu .Příští rok snad už bude vape taky a vozík.Ahoj.Andy_cz
pěkná práce
Moc hezky opravenej. V dávných dobách jsem tento model taky chvíli vlastnil. Jel jsem pro něj tam a zpět 400 km, ale byl doma. Tak ať slouží a dělá jen radost
Moc pekny.