Motorka šlape jak na drátkách, takže je potřeba postoupit dál. Za mě k dokonalosti této motorky, ať už vzhledu nebo zvuku, chybí snad už jenom výfuk.
Po dlouhých úvahách a vybírání, x hodinách poslechu různých zvuků, jak v reálu, tak na YouTube jsem se rozhodnul pro tento Akrap.
SCčko mi přijde moc uřvané a na karbonovém se mi nelíbí ta přehnaně velká a barevná plaketa SC Project. Jak jsem později zjistil, moje rozhodnutí bylo správné, výfuk jde krásně po nastartování slyšet, zvuk je hluboký, ale při jízdě to není kravál a celodenní ježdění je v pohodě.
Když už jsem byl v tom, tak jako další přišel na řadu vzduchový filtr.
Sériový papírový
jsem vyměnil za to nejlepší, co ve světě sportovních filtrů je, tudíž za Sprint Filter P08, zde:
Více info o těchto filtrech: https://www.sprintfilter.net/motorcycle/
Ne že by Tuonu chyběly koně, kvůli tomu jsem výfuk nedával. Ale když už byl na pořadí dne, tak pro správné sladění celku a pro dlouhou životnost motoru, je samozřejmě potřeba udělat palivová mapa. A ladění motoru/mapy jsem nechal na těch nejlepších - Dnx-shop.cz . S Honzou jsme dlouholetí kamarádi, co se řekne to platí, a vím, že jejich přístup je ve všem top. Ano jsou to ti, kteří ladili motor Sršňovi na jeho Public Enemy .
Takže je na čase zjistit, jak je na tom Aprilka se sériovým výfukem a filtrem.
Uvázat a jde se na to
A světe div se, z brzdy vypadla na první dobrou čísla, která samotná Aprilka uvádí. Tzn. 120 Nm a výkon 175PS.
Mrkej tady:
O poznání horší to už bylo ale s průběhem krouťáků. Obrovskej propad mezi 4 000 - 5500 rpm fakt nevypadá pěkně a při jízdě samotné jde cítit, že motorce se prostě pod 5 vůbec nechce a vyloženě se jí tam nelíbí. No jo, to je způsobené zřejmě těmi eco nesmysly, obrovskými katalyzátory atp. Tohle se musí napravit!
A to se Honzovi z DNX podařilo na jedničku, nešli jsme po max výkonu, ale po co možná nejlepší křivce krouťáku a samotného výkonu.
Výsledek 130Nm a 190PS je super, koně navíc se vždycky hodí . Nejhezčí je ale průběh motoru a jeho výsledná křivka. Zelená - původní krouťák, červená - krouťák po naladění, hnědá - původní výkon, modrá - výkon po naladění. V celém spektru jsme nad a je to krásně plynulé. Největší mazec je nárůst krouťáku o 50% ve 4 750 rpm z původních 73Nm na 103 Nm.
Ještě jedna hezká fotka z brzdy.
A jak to celé funguje? Nad tím se tady budu rozplývat někdy příště, až bude zase čas, teď je venku 27 a honem, vypínám PC, musím jít jezdit. Tak čus.
Vlastník | Tommasson | |
---|---|---|
Vloženo | 28.2.2024 | |
Aktualizováno | 3.3.2024 | |
Zobrazeno | 2 817x |