PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaLK
Vloženo 26.12.2021
Aktualizováno 30.12.2023
Zobrazeno 2 632x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 08.02.2022, Uskutečněno: 08.02.2022, Stav tachometru: 47384 km, Zhlédnuto: 26x


Od poslední lednové vyjížďky už venku nebylo počasí do kterého by se mi s motorkou chtělo a tak jsem mašinu zaparkoval a po týdnu klidu se v ní začal vrtat. Sundal jsem nádrž, vyměnil vzduchovej filtr, vyměnil jsem svíčky, promazal spojkovej bowden atd. Ještě čeká v poličce novej olej a nová chladicí kapalina. Olej má najeto 3t tak ho tam ještě nechám. Přemýšlel jsem jestli preventivně neudělat spojku, to by pak samozřejmě šly náplně nový..ale zatím s tím počkám co mi řekne servisák - blíží se 48tkm, čas na ventily.. I když co jsem četl, většinou ty ventily bývají ok.

Dál jsem využil zimní pauzy k domontování dárků od Ježíška -držák na navi/telefon + USB nabíječku. Zapojil jsem jí do AUX konektoru co má stromek umístěný v pravé kapotě, je spínaný klíčkem. Stačilo dokoupit kontakty a doplnit je do protikusu, který na konektoru je, pouze osazený záslepkama (což asi mnoho lidí neví a pak se zmatečně shání po originálním protikusu..).
Z AUXu jsem zároveň vyvedl vodiče, které mi budou přes relátko spínat další napájecí okruh, pro příslušenství do budoucna.

Když už jsem se vrtal v kabelech, rozhodl jsem se pro přepojení světel, aby nešla proudová zátěž přes spínačku a startovací tlačítko, navíc se mi líbila možnost dodělat si vypínání jedné potkávačky a šetřit tak ve dne energii pro případné další spotřebiče. Prostudoval jsem diskuzní fóra, našel pěkný řešení na Easternbeaver, ale nechtělo se mi za to dát 100$.. A tak jsem se pustil do “home made” výroby. Chvíli mi to trvalo, největší problém je sehnat materiál.. (protikus na H4ku jsem rozumně (čas/cena) ani nesehnal). Adaptér je udělaný tak, aby bylo možné kdykoliv se vrátit do původního stavu (čili bez zásahu do oem elektriky). Vypínač jsem nechtěl na řídítka, dal jsem si ho do kapoty tak, aby byl dobře v dosahu, a vypínám s ním pravé potkávací světlo.

A do třetice jsem doplnil druhou USB zásuvku s voltmetrem, abych měl na očích jak dobíjení maká. Vzal jsem typ Rocker, kterej je zástavbově míň hlubokej (trochu trčí směrem ke mě), protože v místě kde jsem ho chtěl mít je tam míň místa za tou kapotou.. Připojil jsem to na novej napájecí okruh s propojkou umístěnou u AUX konektoru.
Novej napájecí okruh má čtyři podokruhy, každej s vlastní pojistkou. Spíná ho relé ovládané signálem z AUXu. Aktuálně na něj mám zapojené ty přední světla, usb s voltmetrem a třetí propojku pro případnou budoucí montáž dalšího příslušenství (vyhřívané gripy, přídavná světla atd..). Byl trochu problém kam to umístit, ale nakonec si myslím se to povedlo.

Už jen nasadit zpět nádrž a celý to vyzkoušet a projet.

Update:
Mezitím dál kutím. Vymýšlím jak uchytit držák telefonu RAM na přírubu držáku, která je bohužel trochu menší.. Chci mít telefon na ležato, ne na stojáka.. Bohužel nemám pořádnou dílnu a tak musim hodně improvizovat. První verze hotová, už jen vyzkoušet..

Dál jsem měl koupený prodloužení blatníku od Marseluse. Rozhodl jsem se že to tam zatím nedám. Nakonec jsem to ale použil dozadu.. Jen se mi to na první pokus úplně nepovedlo, protože kryt ABS v podběhu, na kterej jsem to chytil, je trochu asymetrickej a tak jsem to neměl v ose kola.. Musel jsem to předělat.. Úplná krása to není, ale snad to bude alespoň funkční..
Ještě vymyslet uchycení malého plechového kufříku od Marseluse do zadního nosiče, ten pak do barvy a bude příprava ukončena.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
milor (0) napsal 09.02.2022 v 00:02

To je rozumné, před ventilama měnit filtr, svíčky a nemrzku když při ventilech to jde stejně ven.

1 reakce

HonzaLK
HonzaLK 09.02.2022 v 19:52

Ahoj. Díky za příspěvek. Máš pravdu, při ventilech jde všechno ven. Ale zatím nejsem rozhodnutej o tom, že ty ventily teď nechám dělat (ze zkušeností jinejch kluků i mechaniků se kterýma jsem se o tom bavil, v těch 48 je to většinou stále všechno v tolerancích) a vzhledem k tomu že za sezonu ujedu 3-4tkm, tak když to bude po sezoně, nic se nestane. A pak taky potřebuju si tu motorku trochu osahat a naučit se základní údržbu sám.. Tak holt by se ty nový svíčky a filtr vyndaly a pak vrátily.. Žádná trága.


JardaBar (165) napsal 08.02.2022 v 18:01


Nejnovější záznamy v deníku
  • Jarní sraz V-Strom klubu

    První letošní víkendovej motovýlet - na sraz V-Strom klubu do kempu Pecka v Podkrkonoší. Na začátku týdne čekuju předpověď počasí a vypadá to na déšť.. A kupodivu tentokráte se předpověď nemýlila… A tak jsem ve čtv

    Typ: Sraz
    Vloženo: 21.05.2024
    Uskutečněno: 19.05.2024
    Tachometr: 64060km
    Komentářů: 2x
  • Vidlice - výměna trubek? Zatím ne.

    Při loňském repasu vidlice jsem si všimnul že u jedné trubky se neprotáčí to vnitřní uložení co je dole v trubce. Přestože by to nemělo mít na funkci vliv, napadlo mme že to mohl být důvod, proč vlastně ta vidlice vloni

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.04.2024
    Uskutečněno: 11.04.2024
    Tachometr: 62500km
  • Přední kolečko 14z na zkoušku

    Na FB skupině byl příspěvek o použití jiné velikosti ozubeného kolečka (větší), aby se při dlouhých cestách snížily otáčky motoru. No a mě to dalo podnět k tomu, naopak vyzkoušet použití o zub menšího pastorku (14zubů),

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 12.04.2024
    Uskutečněno: 15.03.2024
    Tachometr: 61775km


TOPlist