Na motorce se toho moc nemění, jen jsem chtěl sepsat svoje dojmy.
Doplňky
Motorka má zvýšené sedlo navlečené v černém potahu s proužkama. Šil jsem si ho sám a stále jsem s ním spokojen, netrhá se a vypadá stále dobře. Příště bych jen použil hladší materiál. Z tohohle se blbě dostává bláto. I když jsem ho upravoval aby bylo měkčí, stejně mě z něj bolí zadek mnohem rychleji než ze sníženého sedla se kterou jsem motorku koupil.
Modré zalamovací cnc páčky. Originál AliExpress racing. Musím uznat, že jsou vážně super. Vyhovují mi. Černá řadící páka s modrým zakončením taky čína racing. Původní řadička už byla trochu pochroumaná, především z kravin v terénu.
Vyměnil jsem řidítka za černý duralový. Původní byly trochu zohýbaný a mě se jeste k tomu nelíbí hrazďáky.
Krátký držák spz z duralu. Lepší než to původní lešení. Po asi třech úpravách 100% spokojenost. Při dešti mi to ale trochu hází vodu až na záda. Frajeřina, holt něco za něco.
Silonové padáky v osách kol časem trochu zešedly, ale stačí je jednou za čas vzít oživovačem plastů a je to zase ok.
Jiná zrcátka. Je v nich dobře vidět, ale jsou moc široký a blbě se mi s motorkou parkuje doma do dveří.
Enduro kola. Stále mám jen přední 21" a dozadu přezouvám 17" drapák. Spolu s tím jsem na zadek motorky přidal popruh přes konec sedla. Využívám ho nejen v terénu, s motorkou se lépe manipuluje.
Kryt motoru používám jenom s enduro sadou kol.
Spolehlivost
Kromě svolávací akce, která proběhla už za bývalých majitelů jsem měnil regulátor dobíjení. To je popsáno v deníku.
Co jsem ale do deníku nepsal byl problém s benzínovou pumpou. To je ale záležitost tak dva roky stará. Za horkého počasí a když byla motorka zahřátá, tak se pumpa zasekávala a motorka tak nestartovala. Stalo se mi to všehovšudy 2x. Nádrž jsme rozebrali, pumpu zkontrolovali, nechali jí nasucho párkrát "zaseknout", všechno vyčistili a od té doby zase funguje bez jediného problému. Způsob opravy rozebrat a zase složit je často až překvapivě funkční.
Mimo to občas něco lehce přestříkám. Na fóru jsem řešil odlupující barvu na krytu výfuku. Tam byl problém v tom, že stříbrná barva nedržela na fluoro-zelený, kterou tam nakydala předminulá majitelka. To jsem přebrousil a přestříkal a je to v cajku. Taky jsem koleny trochu prošoupal barvu na bočních plastech. Tu a tam je nějaký škrábaneček ale žádný fleky. Motorka by si to zasloužila a já jí ty polepy nebo celolak jednou opravdu dopřeju.
Při rozebírání nádrže jsme zkontrolovali svíčku, u které je předepsaný interval tuším 15000. Byla ale v perfektrním stavu, tak jsem ji neměnil(možná to stihl už někdo přede mnou.
Dál jsem měnil brzdovou kapalinu. Destičky jsou ještě dobrý, pár tisíc ještě najedou.
V deníku jsem popisoval repas vidlic, což zpětně asi nebylo úplně nutný, protože gufera byla vpohodě a lehký únik oleje byl zřejmě ze špíny z offroadu. Na druhou stranu, měnit se to má a jsem rád, že je to v pořádku.
To je vše. Motorku hodnotím jako mega spolehlivou. Důležitý podle mě i je, že absolutně nežere olej. Ten měním jednou ročně, jen jednou jsem ho měnil dvakrát za sezonu, protože jsem najel dost km a byl i na okruhu.
Mimo to jen leju benzín, čistím, leštím, mažu řetěz a jezdím.
Spotřeba
Nedávno jsem jel snad úplně poprvé delší trasu čistě ve dvou a s batohem. Část po Vysočině(pršelo) a zbytek po hlavním tahu Čáslav-Kutná Hora-Kolín-Praha-Beroun. Cestovní rychlost kolem 100km/h. Vypočítaná spotřeba 3,38 l/100km
Další den jsem jel trasu Beroun-Karlštejn-Jílové-Sázava-Žďár-Kutná Hora-Přelouč. Svižnější tempo, zatáčky, cestovní rychlost na rovinkách kolem 110 km/h a spotřeba byla asi 3,25 l/100km. To mě příjemně překvapilo, je to hodně konzistentní.
Jen tak mimochodem - jízda ve dvou nic moc, málo místa, není čeho se chytit. Když už, tak je ideální jet s drobnější holkou, která se pořádně přichytne jak klíště.
Dojmy
Tenhle bajk je ztělesnění mojí duše. Dokáže být hodnej, klidnej a zároveň je to svižnej sportovec. Nicméně nikoho neukousne, nemá na to výkon.
Ve městě z něj vidím přes většinu popelnic, udělám trochu bordel, prokličkuju provozem, občas to pošlu přes trávník nebo do jednosměrky, protože se tam prostě chci dostat. Kousek za barákem mám asfaltovej plac - trochu jako mřížka na sudoku, kde se v minimální rychlosti, na dvojku, krásně vyblbnu. Lesní cesty jsou fakt sranda a protože to bez laďáku ani nedělá moc bordel, houbaři vám nehážou klacky na hlavu. Na podzim na to hodím chlupatý gumy a jezdím do zblbnutí. V zatáčkách se to dá poslat až na stupačku a nemusím u toho jet 150 abych se bavil.
Abych řekl pravdu, o výměně jsem i tak přemýšlel. Brácha a kámoš, se kterýma jezdím nejčastěji mají MT-03(2006) a GS 650 a oba hodně koukají na Hypermotarda. Brácha hodně vážně. Takže pravidelně projíždím inzerci a hledám nějakou zbloudilou SM511R, kterých je ale prachsprostě málo.
Ale mám pocit, že v současný situaci bych ji stejně neuživil, protože banány a opice, znáte to.
Vlastník | Czrapel | |
---|---|---|
Vloženo | 7.7.2017 | |
Aktualizováno | 25.12.2020 | |
Zobrazeno | 2 795x |