PROFIL MOTORKY

Honda CBR 954RR Fireblade (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Skrunch
Vloženo 27.3.2016
Aktualizováno 12.10.2017
Zobrazeno 1 040x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 29.01.2019, Uskutečněno: 22.09.2018, Stav tachometru: 51000 km, Zhlédnuto: 44x


Nucená výměna statoru alternátoru+regulátor+nová baterie:

Jelikož mi pomalu umíralo dobíjení vlivem spálených cívek na statoru, mělo to za následek nutnou výměnu. Stalo se tak na delší cestě. Musel jsem prakticky doskákat domů. Vzalo to sebou i baterku, která se vyjela prakticky do prázdna.
Nakonec jsem při měření zjistil, že odešel i regulátor dobíjení, protože altík prakticky plně živil jen jednu ze tří výstupních fází a regl to nevydržel.

Postup demontáže:
- sundáme sedlo řidiče
- sundáme sedlo spolujezdce a odpojíme lanko k odemykání sedla
- povolíme podsedlový plast (4 šrouby na bocích+2 na křížový šroubovák pod sedlem). Buďto odpojíme komplet zadní světlo, aby se mohl podsedlák sundat úplně nebo pro šikovnější se může opatrně podsedlák převléct přes regulátor tak, abych se k němu dostal pokud ho budu měnit .
- odpojíme baterii, kterou vyndáme, aby jsme se dostali na plast "kastlík" pod baterkou, ten vyndáme
- pod tímto plastem rozpojíme konektor od regl-hlavní svazek a konektor alternátor-regl
- po rozpojení konektorů můžeme sundat víko alternátoru, samozřejmě sundáme levý boční plast
- povolíme 9 šroubů víka
- pod víko si dáme nějakou nádobu, vyteče trošku oleje
- víko bude držet magnetická vazba mezi statorem a rotorem alternátoru, nebojíme se tedy použít při vysunutí víka víc síly
- pozor na převodové kolečko startéru (volnoběžka), aby nevyskočilo z osky
- očistíme dosedací plochy víka a karteru motoru od starého těsnění nebo silikonu+odmastíme uvnitř víko včetně statoru
- povolíme přítlačný plíšek kabeláže statoru a samotný stator (4x imbus)
- stator je venku můžeme instalovat nový

Postup montáže:
- nový stator vložíme zpět na osazení do čistého víka
- nepřetahujeme zbytečně moc jistící šrouby statoru, prostě s citem
- na očištěný blok motoru vložíme nové těsnění nebo tenkou vrstvu motorového silikonu
- guma která těsní kabeláž statoru musí dobře sedět ve výkroji víka (můžeme pro jistotu lehce použít opět silikon)
- víko se takzvaně při vracení přisaje působením magnetu, takže je důležité aby se oska startovacího kolečka(volnoběžka) trefila do otvoru, stejně tak 2 náběhové čepy na karteru
- můžeme dotahovat víko
- zapojíme konektory a zpět zakapotujeme

Ještě před zapojením jsem pro jistotu přeměřil výstupní proud ze statoru: 12,3V
Není to moc, některé motorky mají výstup i 20V. Mně to však stačilo, aby to regl zvládl na 14,5V a se světly a s dochlazujícím ventilátorem to bylo 13,6 - 13,8V.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Spojka

    I tento úkon se na Hondě dobře dělá. Před výměnou nových lamel je dobré tyto nechat v olejové lázni všechny zcela ponořené. To aby dobře "nasákly". Spojka je už z technického názvu mokrá , takže klidně i 24hodin. Opětovn

    Typ: Údržba
    Vloženo: 03.02.2024
    Uskutečněno: 25.11.2023
    Tachometr: 98448km
  • Přední kotouče

    Vyměnil jsem přední kotouče. Důvod byl ten, že kopaly do páčky a při brždění je nepříjemné houpání/kopání do předních vidlic. Jsou zvlněné. Je možnost je nechat srovnat, ale srovnání lze provést pouze do limitu kotouče.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 08.02.2018
    Uskutečněno: 03.02.2018
    Tachometr: 43500km
    Komentářů: 4x
  • Přední vidlice - olej, gufera, futra

    Po odjetí první sezony, jsem se rozhodl postupně odstraňovat chyby ojetého stroje. Na řadu přišla menší údržba předních vidlic (výměna oleje, gufera, prachovek). Je to jednoduchá demontáž i montáž: - povolení horní ma

    Typ: Údržba
    Vloženo: 15.01.2017
    Uskutečněno: 14.01.2017
    Tachometr: 38000km
    Komentářů: 1x


TOPlist