renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 954RR Fireblade (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Skrunch
Vloženo 27.3.2016
Aktualizováno 12.10.2017
Zobrazeno 1 024x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Přední vidlice - olej, gufera, futra

Vloženo: 15.01.2017, Uskutečněno: 14.01.2017, Stav tachometru: 38000 km, Zhlédnuto: 37x


Po odjetí první sezony, jsem se rozhodl postupně odstraňovat chyby ojetého stroje.
Na řadu přišla menší údržba předních vidlic (výměna oleje, gufera, prachovek).
Je to jednoduchá demontáž i montáž:
- povolení horní matice (vršku) kartridge tlumiče (pouze odtrhnu moment, na sundané vidlici se to blbě dělá)
- sundá se přední kolo, následně demontáž brzdičů a blatníku
- povolí se šroub vidlice na horních brýlích a šroub řídítka
- povolí se dva šrouby na spodních brýlích a jednotlivě se vidlice vysunou
Následuje jednotlivá demontáž vidlice, vylití oleje a výměna součástí:
- na spodní straně vidlice (u uchycení kola) je imbusový šroub, který se povolí a vymontuje. Dobré je použít pneumatický utahovák, pozor na měděnou podložku.
- odstraníme prachovku
- pod prachovkou je zajišťující kroužek, který se odepne
- trhnutím trubky se překoná těsnící gufero a vidlice se rozloží
- vylijeme starý olej a necháme odkapat
- prsty stáhneme větší futro, použitím malého šroubováku rozevřeme menší futro pro překonání osazení
- sundáme kovový kroužek a gufero se zajišťovacím kroužkem
- důkladně vyčistíme trubky vidlice od starého oleje a usazenin (použil jsem benzín)
Po vyčištění vidlice je postup montáže opačný jako demontáž. Při navlékání nového gufera je potřeba dávat pozor, aby se nepotrhalo přes ostré hrany trubky a nedegradovala se jeho těsnost. Použil jsem proto igelitový sáček.
Zapasuji spodní trubku tlumiče. Velké futro může klást jistý odpor, zatlačíme na kovový kroužek. Následně namáčknu gufero. Někdy jde prsty, když ne, použiji staré gufero (přestřižené) a gumovou paličkou natluču, pozor na poškrábání vnitřní trubky! Na gufera existují i natloukací přípravky.
Po dotažení spodního šroubu otočím tlumič a odmontuji povolenou matici (vršek) kartridge, naliji olej, zašroubuji matici a "na ruku" dotáhnu. Je tam gumové těsnění, které by se mělo taky při každé demontáži měnit.
Tlumič pak několikrát propéruju, aby si nasál olej do ventilu a nechávám vždy stát ve svislé poloze.
Do jedné vidlice se vejde přesně 513ml, liju 500ml tlumičového oleje, použil jsem Motul 10W.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
elvis78 (133) napsal 16.01.2017 v 07:32+1

stručný a pěkný popis, já musel dokoupit olej abych měl 2 litry Repsol 10w, mám tam přes půllitru na troubu. A teprve mě to čeká. těsnění i gufera mám. Bude to premiéra


Nejnovější záznamy v deníku
  • Spojka

    I tento úkon se na Hondě dobře dělá. Před výměnou nových lamel je dobré tyto nechat v olejové lázni všechny zcela ponořené. To aby dobře "nasákly". Spojka je už z technického názvu mokrá , takže klidně i 24hodin. Opětovn

    Typ: Údržba
    Vloženo: 03.02.2024
    Uskutečněno: 25.11.2023
    Tachometr: 98448km
  • Stator+regl

    Nucená výměna statoru alternátoru+regulátor+nová baterie: Jelikož mi pomalu umíralo dobíjení vlivem spálených cívek na statoru, mělo to za následek nutnou výměnu. Stalo se tak na delší cestě. Musel jsem prakticky dosk

    Typ: Oprava
    Vloženo: 29.01.2019
    Uskutečněno: 22.09.2018
    Tachometr: 51000km
  • Přední kotouče

    Vyměnil jsem přední kotouče. Důvod byl ten, že kopaly do páčky a při brždění je nepříjemné houpání/kopání do předních vidlic. Jsou zvlněné. Je možnost je nechat srovnat, ale srovnání lze provést pouze do limitu kotouče.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 08.02.2018
    Uskutečněno: 03.02.2018
    Tachometr: 43500km
    Komentářů: 4x


TOPlist