PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Petřičák
Vloženo 18.5.2015
Aktualizováno 14.9.2016
Zobrazeno 6 580x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 18.06.2017, Uskutečněno: 27.05.2017, Stav tachometru: 39500 km, Zhlédnuto: 13x


Druhý den pohodového courání po východním Slovensku jsem přibalil do podsedláku k peněžence i cestovní pas a vyrazil znovu na Duklu. Tentokrát jí ovšem jen projíždím jako nůž máslem na polskou stranu a po úzkých silničkách druhých tříd kopíruji hranici se Slovenskem co nejdál na východ. Cesta mě přivádí do národního parku plného úchvatných přírodních scenérií. Kvalita asfaltu se tu dost různí a na mnoha řidičsky atraktivních místech je bohužel potřeba kvůli štěrku volit maximálně defenzivní stopu a sportovní ambice raději spolknout. I přes bolavá zápěstí a ztuhlé kotníky to ale stojí za to. Přede mnou vyrůstá horský hřeben za kterým se podle všeho už rozkládá Ukrajina a je třeba zatočit na sever. Pohodová okreska se má časem napojit na větší státovku a ta už vede rovnou na vnější hranici Schengenu. Dojíždím dlouhou kolonu a jako správný motorkář nadrzo předjíždím a sunu se rovnou k celní prohlídce pro občany EU. S pasem v ruce se cpu k úřednici která právě vyšla ven ze své budky. Rusky bohužel neumím ani slovo a na pokus o navázání konverzace v angličtině jsem dostal jako odpověď jen chladné nět. Nakonec si jakž takž porozumíme v češtině a dostanu kartáč za to, že si dovoluji předbíhat. Ať se prý vrátím na své místo ve frontě. To se mi nechce, ale navrhuji, že se postavím na kraj ať nezavazím a zařadím se až projede auto za kterým jsem původně stál. To celnici uspokojí. Nakonec mě nechá péct na sluníčku třičtvrtě hodiny než se jí mě sželí a pošle kolegu, aby si mě vzal na starost. Celní prohlídka je poměrně zábavná, úředníka zajímá i malá krabička s nejnutnějšími cestovními léky a ověruje si VIN motorky přímo z rámu. Běhám tam s doklady jak trubka od jednoho okénka k druhému abych dostal potřebné bumážky a byl vpuštěn na divoký východ. Zjevně tam takového exota s hypersportovní motorkou nevidí každý den a tak se stávám zdrojem všeobecného povyražení. Za okénky naštěstí mají někteří i smysl pro humor a jeden celník mi dává lekci ukrajinštiny/ruštiny s pomocí své pohledné kolegyně. Nakonec odevzdávám malý lísteček s razítkem a můžu jet. Moje představa, že na hraničním přechodu na silnici první třídy mi nic nehrozí se brzy ukáže jako krutý omyl. Asfalt se ztrácí stejně rychle jako sníh z českých hor a výtluky v tom, čemu říkají silnice dosahují rozměrů mých sedmnáctipalcových kol. Prostě ideální terén pro 266 kilového mastodonta se sportovně tuhým podvozkem. :) Představa příjemné projížďky k hraničnímu přechodu Malyj Berezinyj a zpět na Slovensko tak vzala rychle za své. Ručička tachometru stěží překročí šedesátku a zařazená dvojka je maximum, co si dovolím. Kupodivu po příjezdu ke státovce která mě má dovést až ke slovenským hranicím narážím na úplně nový asfaltový koberec. Oddychuji si a cestovní tempo se opět dostává na obvyklé hodnoty. Až do chvíle, kdy potkám první most. Tady narážím na zajímavý fenomén této silnice. V normálním terénu by se za povrch nemusel stydět ani závodní okruh, ale na veškerých mostech nebyl kolikrát vůbec. Jen uježděná hlína s výtluky o hloubce jednoho až dvou decimetrů. V duchu jsem děkoval Suzuki za montáž třmenů Brembo, i tak jsem napoprvé brzdil i očima. Ukrajina je zvláštní země, kde zdobnost kostelů ostře kontrastuje s omšelými domy místních lidí. Krajina je nedotčená turistikou a osídlení je tu poměrně řídké. Všude kolem jsou nádherné horské scenérie. Stáda dobytka tu pasáčci v naprostém klidu vedou přímo po silnici, což by ještě nebylo nic neobvyklého. Průšvih je, když se rozhodnou vést stádo ve vašem směru jízdy a zabrat přitom celou silnici. Probíjet se na motorce když je to všude kolem vás statný býk je hodně adrenalinový zážitek. Cestou potkávám pár dobrodruhů na cestovních endurech, kteří mě s naprostou samozřejmostí nechávají za sebou hned když zmizí kvalitní koberec. K hraničnímu přechodu na Slovensko tak dorážím až za tmy. Celní inspekce je i tentokrát důkladná. V dobré víře, že mám tu ukrajinskou už za sebou v klidu přijíždím k té slovenské. Sotva sesednu z motorky už za mnou běží celnice vzteky zelená že jsem ujel od prohlídky. Do věci se dávají slovenští celníci a pomáhají mi s komunikací. Dávám paní všechny požadované doklady a sundávám helmu, protože prý vypadám jako kosmonaut a ona musí vědět, že já jsem já. :) Nakonec všechno dobře dopadlo a vracím se zpět do Schengenu. Vrcholem už regulérního nočního dobrodružství byla hlídka slovenské policie, která mě vzápětí zastavila. Vypínám motor a s přátelským úsměvem se ptám příslušníku, co pro ně můžu udělat. Policajt ze sebe jen překvapením vykoktá že si myslel, že jsem auto a že mi nesvítí jedno světlo. :) Já na to že jsem taky fakt nečekal, že se budu z Ukrajiny vracet v deset večer. Tentokrát z toho žádná pokutička nebude a tak mě už notně vysmátí pouští dál. Večer se ochladí a na penzion dorážím krátce před půlnocí. Je mi jasný, že mít s sebou batůžek, prokleje mě do pátýho kolene, ale za tu srandu to dneska stálo.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Motoškola Sršeň

    První letošní motoakce 240 km od Brna a jen jediný den volna. Že to bude trochu divočina mi bylo jasné už od víkendu, ale až do pondělního večera jsem si to nijak nepřipouštěl. On na to moc ani nebyl čas. Přes týden prác

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 06.05.2018
    Uskutečněno: 24.04.2018
    Tachometr: 50900km
    Komentářů: 3x
  • Tatry na otočku

    Reportáž v přípravě...

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 01.10.2017
    Tachometr: 50000km
  • Expedice Montenegro V.

    Reportáž v přípravě...

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 13.09.2017


TOPlist