Moje 1.sezóna v sedle opravdové motorky. Moc mi to dalo a vím jistě, že u tohoto koníčku chci zůstat :)
S motorkou jsem si zažil své, seznamování, nový ohoz do pořádných hader, kurz bezpečné jízdy, svoji 1. motodovolenou ( odkaz na cestopis v předchozím zápisu v deníku ), pád na okruhu, ale díky tomu všemu se o to víc těším, až zase vyjedu :)
Na motorce najeto 15 400 Km , průměrná spotřeba ( ukládám každé tankování do aplikace Spritmonitor - doporučuji, jde stáhnou i App do telefonu ) 4,85L/100 KM
Ztráta kytičky
Moto jsem v minimální rychlosti položil v Itálii při výjezdu na passo, v typické 180° zatáčce, kdy jsem ještě v náklonu přidal plyn, ale byl blízko u krajnice a zadní kolo ujelo na štěrku. V podstatě sranda, mám padací protektory, ten to odnesl, poškrábala se kapotáž, vyskočilo plexi. Vše nasazeno zpět, protektor ulomený zůstal na památku u krajnice, moto naprosto v pořádku. Funguje i náklonové čidlo, motor se okamžitě vypnul.
Nasadil jsem nové protektory a lítal dál, pak přišla nabídka na volné jízdy na okruh do Vysokého Mýta, což jsem si moc užíval a mohl zjistit co si s motorkou můžu dovolit, i když cesťák s cestovními gumami na to není nejvhodnější. Ale i tak žádný "poserproužek", guma od žmolků lepila jak nikdy a já si spokojeně 15 minutové jízdy užíval. Až do poslední jízdy, předposlední zatáčky. Na gumu to bylo očividně už moc a ani ne ve velkém náklonu zadní guma pustila a už jsme se klouzali po zemi, naštěstí po několika metrech moto sjela z asfaltu na travnatý povrch. Já udělal pár kotrmelců.
Postaral jsem se o show, asi to nevypadalo moc hezky. Každopádně, opět ulítlo plégo ( v místech uchycení zalepeno a nejde poznat, lehce se ohnula a odřela stupačka, tu budu měnit, opět protektor ( stejná strana, odřel se výfuk ( zatím neřeším, jen v přední části ), odřel se kryt na boku motoru ( obroušeno, zahlazeno, nemá smysl měnit ) a odřela kapotáž, už více. Zatím zůstala, mohl bych vyměnit, ale nejde na první pohled poznat a chyběly by mi nálepky Yoshimura co jsou na obou stranách.
Já zničené boty, rukavice a zřejmě o asfalt řezná rána na ruce, nic co by pár stehů nespravilo :)
Moto po motorové stránce opět OK, nedostala náraz, takže i řízení a vše v pořádku.
Servis
Chtěl jsem dát pro svůj pocit moto do rukou odborníka a provést projetí motocyklu a komplexní prohlídku i s informací že byla položena a co bude třeba, tak vyměnit, seštelovat.
Proběhla výměna motorového oleje s filtrem, kontrola lamel a pružin spojky ( v pořádku ), výměna oleje v přední vidlici ( to jsem chtěl já preventivně, často se to opomíjí ), kontrola/ výměna chladící kapaliny, nyní snad do -37°C ? , kontrola ventilů ( v pořádku, minimální úprava ), seřízení synchronů - tam to bylo dost rozhozené, viděl jsem nějaký graf, tak seřízeno, promazání různých částí na motorce, kontrola svíček - ok, netřeba měnit, vzduchového filtru a brzdové kapaliny - taktéž až příště. Řetězovku mám v perfekt stavu, sám čistím a mažu.
Moto byla po technické stránce pochválena, vše funguje jak má, prý stačí umýt, dotankovat Vervu a na jaře vyjet :) Na můj dotaz ke km na tachometru prý není důvod o nich pochybovat.
Jednalo se o servis Moto Frank v Holubicích u Brna, můžu doporučit, pán je tam sám a má osobní přístup.
Vlastník | sedli01 | |
---|---|---|
Vloženo | 8.3.2016 | |
Aktualizováno | 29.12.2017 | |
Zobrazeno | 2 596x |