Kawasaki KLE 500 (2004)

Vlastník Radek2107
Vloženo 6.10.2013
Aktualizováno 2.7.2022

Vloženo: 07.06.2016, Uskutečněno: 05.06.2016, Stav tachometru: 51550 km, Zhlédnuto: 2x

Pozitivní předpověď počasí přímo zve na motovýlet.

Jak jsem již psal minule, manželka už se mnou jezdí běžně a ráda, tentokrát jsem vytáhl s sebou i kamaráda Jirku, kterému udělala „baťůžek“ jedna z mých sester Eva.
Cílem výletu bylo městečko spojené s mým nejoblíbenějším českým spisovatelem, kterým je Jaroslav Hašek, a to Lipnice nad Sázavou a rovnou se zastavit v nedaleké obci Číhošť, známé díky „aféře“ faráře Toufara v padesátých letech. Nás ovšem zajímalo něco jiného, a sice na kraji obce nacházející se geografický střed České Republiky.
Z Benátek jsme se museli stavit u druhé sestry pro bundu na motorku a pak již přes Brandýs, Starý Vestec, Český Brod do Kostelce n. Č. L., jak mívám ve zvyku vše po silnicích druhých tříd. Touto trasou jsem již několikrát jel a jezdím tudy opravdu rád. Dále do Stříbrné Skalice, přes Sázavu do Uhlířských Janovic. Sestra se stále ptala, když už se stavíme na kafe. Nakonec jsem se podvolil a zastavili jsme ve Zbraslavicích na zmrzku. Byla dobrá.
Ze Zbraslavic jsme pokračovali do Ledče, kde jsme trochu pobloudili, ale nakonec jsme se trefili na výjezd do Světlé nad Sázavou a do Lipnice.
Byli jsme vyhládlí, takže první co jsme v Lipnici navštívili, byl hostinec U české koruny, který provozuje vnuk Jaroslava Haška a vaří zde pravnuk slavného spisovatele. A své řemeslo ovládá velmi dobře. Při vědomí, že budeme chvilku chodit kolem a také se podíváme na hrad, jsme si všichni dali pivo Haškův speciál 12, které bylo moc dobré. Bohužel jsme byli nuceni zůstat jen u jednoho. Pak jsme zašli do muzea J. H., prohlédli si domek, kde na sklonku života žil. Uvnitř jsou vystavena různá vydání Švejka v mnoha jazycích, mimo jiné ve finštině a dokonce v čínštině. O životě J. Haška není nutné se rozepisovat, každý ví, že to byl bohém a člověk, který za svůj nedlouhý život zažil mnoho příhod a dobrodružství.
Potom jsme se šli podívat ještě na hrad. Obloha se zatáhla a začalo drobně pršet. Vyrazili jsme tedy k druhému cíli cesty, do Číhoště. Rozpršelo se solidně a jízda na mokru začínala být otravná. Naštěstí po 15 minutách se déšť kamsi vytratil a silnice byly suché.
V Číhošti jsme podle cedulí v pohodě našli střed naší krásné republiky, trochu tam pobyli, já jsem si jel ještě vyfotit číhošťský kostel a byl čas přesouvat se směrem k domovu.
Jelikož byl nedělní podvečer, chtěli jsme se mermomocí vyhnout hlavnímu tahu z Havlbrodu na Kolín. Držel jsem stopu po silnicích druhé a třetí třídy až do Kutné Hory, kde jsme nakonec stejně najeli na I/38. A byl to samozřejmě opruz. Souvislá kolona aut až téměř k Poděbradům, před kterými jsme na pumpě doplnili palivo i tekutiny a také se rozdělili. Jirka se sestrou vyjeli vstříc Neratovicím a já s manželkou přes Nymburk do Benátek.
Co závěrem? Pěkný výlet s fajn lidmi na motorkách, co by mohl člověk žádat víc.

Miraz250 (16) napsal 04.09.2016 v 21:55

Dobrý výlet Doporučuju navštívit ještě střed Evropy v Kouřimi. Fotku mam v deníku pod názvem výlet po rozhlednách. V Kouřimi nově i otevřeli skanzen tak toho bude k vidění víc.

• Po naší republice den 4. konec

Odpočinutý jsem začal poslední den výletování. Opět slunné ráno a kolem mě nádherná krajina Šumavy. Nikam jsem nespěchal, chtěl jsem navštívit hrad Švihov u Klatov, první prohlídka od 10 hod. a já to měl jen 70 km. Přes

Vloženo: 25.05.2024
    Uskutečněno: 10.05.2024
  • Po naší republice den 3.

Třetí den je přede mnou. Skromně jsem posnídal, sbalil se a opustil Krucemburk. V Přibyslavi jsem doplnil zásoby jídla, pití a benzínu. Pokud je to možné, vyhýbám se větším městům, udělal jsem výjimku a projel Jihlavu,

Vloženo: 24.05.2024
    Uskutečněno: 09.05.2024
  • Po naší republice den 2.

Druhý den mě přivítal slunečními paprsky a jasnou oblohou. Nasnídal jsem se, sbalil své saky paky a již v osm hodin jsem seděl za řídítky. Čekal mě vcelku náročný den, ale těšil jsem se, neboť se podívám do míst, která j