26.2.2016
Dlouhá doba od mého psaní uplynula a i mnoho událostí, které moji psavou náladu ovlivňovaly se stalo. Ať tak nebo tak, tak Jawka jezdí bez nehod, bez komplikací a tak vezmu jen souhrnem to, co jsem prožil, objevil, vyřešil,... :)
Zadní pneu Metzeler Laser LaserTec. Název možná není přesně napsán, ale tuto pneu jsem zakoupil, namontoval a velice brzy (cca 6000km) jsem ji dával pryč. Takže jsem se vrátil k osvědčené Continental Milestone se kterou jsem velmi spokojen a na předku mám Mitas H07
Zadní brzda:
Firma GOLDfren mě vyrobila nový adaptér zadní brzdy, který kombinuje dobré věci dvou existujících modelů - je lehký jako původní hliníkový (ten ale nemá dostatečnou tuhost) a pevný jako jiný vyrobený z ocele (ten je ale přiliš těžký). Pak je na něm vylepšení v podobě větši dosedací plochy - zpevnění uložení adaptéru. Od toho si slibuji rovnoměrné opotřebení destiček, které se prakticky u většiny Jaw 650 sjiždí silně nerovnoměrně (tzv. do vrtule).
Takto vypadá:
Přední brzda:
Nový pevný kotouč brzdil skvěle, ale s narůstajícím počtem km, se začala projevovat stará známá závada - rozkmitání celého předku a s tím spojené velmi nepříjemné a neúčinné použití přední brzdy.
Kotouč jsme měřili, přemýšleli jsme nad tím proč je to zase zpět a nakonec se došlo k závěru, že samotný návrh kotouče je špatný - jeho tloušťka, přiliš velké osová vzdálenost mezi uchycením na náboj a brzdnou plochou, tepelné namáhání, nemáhání silami na něj působící... a tak se udělal kotouč nový, silnější, z lepšího materiálu a plovoucí ! Ten je zatím ve fázi testování, takže bez jakýchkoliv zkušeností, poznatků zda vše sedí, ale to bude brzy, tak se těšte. ;)
Jinak jsem na Jawce přidal vylepšení - voltmert, neb mě trochu děsí, že závada na dobíjení, baterii představuje v podstatě ukončení běhu motoru, což bych někde v divočině neocenil. Tak mám aspoň malý pomocník pro diagnostiku, že není něco úplně OK.
V roce 2015 jsem projel část Polska, Německa, byl u moře a všude Jawka vzbuzovala dotazy a velký zájem. Asi si budu muset vytisknout nějakou více jazyčnou brožuru a tu rozdávat, jinak se vymluvím. :)
Také se mě podařilo vyrobit docela fajn zadní rozety pro řetěz 520 (namísto 530), rozeta má o dva zuby menší rozměr, tak uvidím co na to řekně praxe, ale zkušební jízda se zdála s tímto převodem v pořádku,spíše lepši.
Vlastník | Johny_R | |
---|---|---|
Vloženo | 5.7.2007 | |
Aktualizováno | 26.2.2016 | |
Zobrazeno | 25 447x |