PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hankye
Vloženo 16.2.2014
Aktualizováno 19.11.2017
Zobrazeno 6 852x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 21.04.2014, Uskutečněno: 18.04.2014, Zhlédnuto: 44x


Když už se člověk dostane do stavu, kdy se jede projet s relativně hezkou holkou na motorce a celý zážitek degraduje jen na chrastění rozvodů, tak je něco zle. Proto padlo rozhodnutí mrknout se jí trošku na zoubek. Navíc jezdit na motorce, o který byly pouze chabý a ničím nepodložený informace že byla servisovaná, si moc netroufám

Dostat se k jádru pudla byla relativně dlouhá cesta. Velká část gumových prvků spojujících karoserii bylo ve, slušně řečeno, proklatě špatným stavu. Spousta šroubů přirezlá nebo měla zaděláno na stržení. Takže po urputném boji ekvivalentímu zdolání K2ky bylo odkrytováno.
Chtěl jsem vypláchnout chladící soustavu takže vypustit vodu a sundat chladiče, i pro pro jednodušší přístup ke kebulím. Demontovat airbox, napadený dementním kutilem s vrtačkou (?!) a karburaci. Dále stačilo sundat zadní víko rozvodů. To přední, uznávám, byl celkem ježek v kleci. Nakonec se to povedlo bez ztráty kytičky (rozuměj zničeného těsnění :)), návod na Tleskačovo kolo tam ale nebyl. Klínky napínáků vykazovali stejnou hodnotu opotřebení, a to 5,5mm. Vzhledem servisnímu intervalu rovnajícímu se 6-ti mm sem se rozhodl pro výměnu.
Začal jsem tedy vypuštěním oleje a rozhozením krytů motoru. Ukázalo se, že sundat kryt alternátoru je úkol pro Hudiniho. Snad hodina a půl práce - zaoxidované šrouby i kolíky, přilepené těsnění, zkrátka žádnej med. V tom motoru nikdo nebyl tak čtyři roky.
V Berantuningu mi mezitím připravili řetízky, jak na rozvody, tak pro olejové čerpadlo. Dále jsem objednal nová těsnění,olejový filtr, čtyři litry Repsolu a palivové hadice. Přeci jen dvacetiletý originál těsností neoplývá.
Současně s tím sem si stočil na soustruhu stahovák rotoru alternátoru a vypálil na plazmě klíč 38 pro uchycení rotoru.
Na pravé straně jsem demontoval spojku a kolečko primáru, dále pak hnací kolo olejového čerpadla i kolečko na čerpadle.
Následovala rozborka, kontrola vahadel a uložení vaček - vše v absolutním pořádku. Jasně, drobný opotřebení tam byly ale po 105 000 se to tak trochu dá očekávat. Vypucovat, namazat molybdenkou a složit.
V nastavování rozvodů sem teda rozhodně začátečník a tak mi trvalo trochu dýů, než sem díky návodu VilemaX (jemuž za návody patří má nehynoucí úcta), pochopil jak na to. Následovalo protočení motoru nasucho, žádná kolize a tak sem se jal nastavování ventilových vůlí - taktáž bez problému.
To se nakonec ukázalo jako záminka k solidní kalbě, která večer téhož dne proběhla za hojné účasti lidí a rozličného druhu chlastu včetně dvou bas prošlých piv garážovém baru

U skládání se, až na ukroucený šroub na spojkovém koši (vyvrtat 3mm díru, natlouct TORX, vyšroubovat), žádný záludnosti ani jiný odporný věci nevyskytly. Za chvilku už jsem měnil filtr, plnil olej a poprvý startoval.
Zvuk dvouválce zaplavil dílnu a já konečně mohl na chvíli rozvinout svůj klid ;).

Poslední věc kterou sem chtěl udělat byla výměna řetězovky - což nakonec bude asi složitější operace než celej tenhle ancábl. Ukázalo se, že mám vymačkanou hřídel sekundárního řetězu - takže v nejbližší době mě čeká půlení motoru.
Ani sem z toho nebyl rozčílenej, mozek zaplavila tsunami apatie. Ale co, našetřím na hřídel, pístní kroužky, gufera ventilů a pak zase budeme skákat přes/do kaluží.

Teď je důležitý to, že zase na chvíli můžu s klidnou duší škrtnout startérem.
Následoval slunný prodloužený víkend s krásnými sedmi sty namotaných kiláků - bezproblémových krásně prožitých kiláků.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Moto prt.9

    Další věc, do který se mi chtělo jako do kydání prasatům, byly budíky. Bylo nezbytný je nějakým kouzlem naskládat do masky tak, aby bychy schovaný za štítem a nelezly moc ven. No a vzhledem k tomu, že po nehodě byly budí

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 19.11.2017
    Uskutečněno: 03.05.2017
  • Moto prt.8

    Ne že bych se na to a na Vás přes zimu 100% vykálel. Sice je výhoda, že v mínus třech nepadá nářadí a matičky z rukou ale muj houser si řek svoje, a toho prostě nejde neposlechnout. Nebylo moc času ale přesto se s někter

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.02.2017
    Uskutečněno: 23.02.2017
    Komentářů: 3x
  • Moto prt.7

    Lakování zaštítil externě zcela šikovný člověk. Bílý mat se povedl. Co bylo ale třeba udělat bylo narovnat držáky na nádrži. Sikovkama přes hadr - naštěstí to není pohledová část a tak drobné oděrky nejsou to, co by mn

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.09.2016
    Uskutečněno: 25.09.2016
    Komentářů: 4x


TOPlist