Suzuki DR 650 (1990)

Vloženo 31.1.2010
Aktualizováno 10.2.2019

Vloženo: 14.11.2013, Uskutečněno: 28.09.2013, Zhlédnuto: 1x

Původně jsem vůbec neměl v plánu deník s tímto výletem rozšiřovat, poněvadž o něm referuje v deníku "jednoválcový kamarád" Igor, ale našel jsem starší fotky z cest po tomto kraji a napadlo mě, že spousta z vás možná ani neví, že se u nás v ČR něco takového nachází.. O čem je řeč? O Rychlebských horách. Když jsem psal o závodech v Branné a zmínil se v tom smyslu, že je to po odsunu němců Bohem zapomenutý kraj, tak pro Rychleby to platí dvojnásob. To je, co se týče přírody, možná až paradoxně jeho výhodou, poněvadž byl i za totáče mimo zájem tehdejší "vrchnosti".. Dokonce až tak, že se tam mohli scházet disidenti aniž by je STB po kopcích naháněla Pravda - život v těchto končinách nebyl nikdy jednoduchý a spousta lidí během posledních 60-ti let od tam odešla za živobytím jinam, ale situace se pomalu lepší. Snad poprvé za ta léta co tam jezdívám jsem viděl dobytek na pastvinách a domy, které lidé začínají opravovat. V Rychlebech začínají hospodářit a vrací se tam život . Schválně jsem si natáhl fotku z náměstí v Javorníku do photoshoupu a část se pokusil hodit do podoby starých fotek. Najednou jako bychom byli o 100 let zpátky Všechno ostatní se dá, v kontrastu dnešní někdy až nesmyslně hektické doby, nazvat balzámem na nervy. Najdete tam skály, čisté potoky s vodopády, cesty všeho druhu - od lesních hřebenovek až po šotolinky vedoucích do údolí, zatopené lomy po těžbě žuly /vhodné ke koupání / i zajímavé stavby jako je Tančírna v Račím údolí nebo zámek Jánský vrch, bomba cyklostezky - prostě nabízí se toho hodně. Pokud spojíte návštěvu Rychlebských hor s Jeseníky máte na několik dnů vystaráno a stejně neabsolvujete všechno. Jedinou podmínkou pro dokonalý zážitek je snad počasí, obzvláště pro motorkáře a taky potřeba nastudovat detaily. Třeba zde

owenovic (12) napsal 16.01.2015 v 18:50

Ta příroda je opravdu nedotknutá ,třeba ta alej bříz nebo ten potok s malým splávkem paráda.Hold někdo ví kde zajed.

JirkaMetal (1) napsal 04.10.2014 v 22:01

Tož jako vždy,to je už pravidlo Tvých jízd super fotky ,krásné prostředí.

Wildaja (44) napsal 22.08.2014 v 15:50

Máš talent na psaní , každý článek by si zasloužil pochvalu za rozmanitost popisu kraje, akce, situace ... a jiných postřehů .
Je tam opravdu krásně, loni jsme tam zavítaly a hledaly lomy. Nakonec jsme zůstaly na lomu Rampa, kde byla úžasná voda a jedna partie tam dokonce tábořila celé léto a spokojenost. A pokud se pamatuju tak i cesty tam byly pěkné a užily jsme si to.

Mann (1532) napsal 15.11.2013 v 16:44

to Hery 22/ no proč ne, teď už by to klidně šlo

Hery22 (20) napsal 15.11.2013 v 16:32

příště mě tam musíte vzít sebou

Jardas444 (10) napsal 15.11.2013 v 16:06

Moc hezky napsaný a fotky parádní.Můj ostravský kamarád tam jezdí na vandry,už vím proč .Určitě se tam někdy vydám a projedu.Klidně na víc dnů.Spaní pod širákem mi nevadí.Třeba se přidá i Pavel (Tuareg Tengai) ty i Jgor

Mann (1532) napsal 15.11.2013 v 15:54

to Tuareg-Tengai / pěkně tam je, ale podobně to musí vypadat i u tebe za humny /soudě podle tvých fotek/ U vás by se mi dozajista také líbilo

Tuareg-Tengai (1) napsal 15.11.2013 v 15:43

to je párádáááá

-Jandys- (16) napsal 15.11.2013 v 14:00

Vůbec nevadí kdo a jak tu krásu popíše,byli jsme tam společně a já sám bych to vše ani nenašel nebýt tebe Pěkně si to popsal a líbí se mi kouzlo s fotkama Třeba to navnadí další cestovatele aby se tam vydali,opravdu to stojí za to

• Momentky

z letošního Brna. Zajímavá zkušenost, která měla jednu výhodu a jednu nevýhodu. :-) Výhodou je, že máte na slušnou fotku docela hodně pokusů :-D nevýhodou byla ta jejich pekelná rychlost

Vloženo: 25.08.2019
    Uskutečněno: 25.08.2019
  • Pour féliciter 2018

Vážené kolegyně a kolegové, přátelé jedné stopy :-) přeji Všem pohodové Vánoce a do nastávajícího roku i sezóny klidnou mysl, čiré hledí a hlavně benzín v nádrži :-D ;-)

Typ: Reportáž
    Vloženo: 21.12.2017
    Uskutečněno: 24.12.2017
    Tachometr: 2018km
  • Minulé století

Při jedné nutné probírce papírů na potřebné/nepotřebné, no .. ... spíše jsem v tom svém mrdňajzu potřeboval něco akutně najít, jsem narazil na pár fotek, v čase a prachu už pozvolna zapomenutých. Prohlížím si je, sám se