Ještě skoro ani nezačala pořádně sezóna a už je na světě závada . Vyrazil jsem do školy, asi v půli cesty kouknu na tachometr a vidím jen nuly ... . Akorát při brždění a na dírách zprvu naskakovala na displeji nějaká pochybná čísla. Po pár kilometrech se už nuly ani nehnuly. Vše tedy nasvědčovalo tomu, že je někde přelámaný kabel.
Poškozené místo jsem doma našel poměrně rychle. Při prozkoumání ani nebylo moc divu, že se vodič ulámal. Částečně to byla asi i moje vina, že jsem v minulosti nevhodně upevnil kabel k brzdové hadici, následkem čehož byl při propružování vidlice hodně namáhaný.
Původní kabel jsem o kousek zkrátil a přiletoval k němu odolnější dvoulinku, kterou jsem navíc potáhl bužírkou. Kabel je nyní mnohem delší (možná až moc ) a zvolil jsem jiný způsob vedení (viz. foto), který by měl zaručit mnohem menší namáhání vodiče, lepší krytí a žádné prudké ohýbání jako dřív. Doufám, že takto bude rychloměr fungovat bez problému déle než jen 3 sezóny
-
zlomené místo
-
detail zlomeného místa
-
uvolněný zlomený kabel
-
stav po opravě
-
stav po opravě
-
stav po opravě
125Marek> Mně celkově ta elektrika nepříjde zas tak tragická, alespoň co se samotné kabeláže týče . Tenhle kabel je ale zrovna asi nejslabší místo.
Obecně ta kabeláž není moc odbře řešená. Člověk si to musí doma trochu dotunit, jináč by mu po pár km přestala fungovat půlka motorky...
je vidět,že asi umístění kabelů u přední masky není až tak dobře provedené.Měl jsem podobný problém,když se mi takto podobně vytrhl drátek ze svorkovnice,která je na podsvícení tachometru