PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 177x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Blastry made in doma, aneb Acerbis Uniko po plastické operaci :-)

Vloženo: 11.02.2012, Uskutečněno: 14.01.2012, Stav tachometru: 16270 km, Zhlédnuto: 9x


A je to tady...jeden z mých dalších šílených produktů ...

Před rokem jsem si pořídil kryty páček. Lépe řečeno spíše jen jakési větrolamy, aby tolik netáhlo na pracky . Jenže postupem času jsem začal zjišťovat jakou jsem udělal chybu a tiše jsem záviděl těm, co mají blastry s výztuhou a nemusí se bát, že při pádu zlomí páčku. Né že bych motorku tak často´´zahazoval´´, ale zrátit se dá přece i traktor, natož motorka . Dospěl jsem k závěru, že stejně tak jako malé děti musí mít na kole postranní kolečka, tak já potřebuju kvalitní kryty . Poslední kapkou byla podruhé zlomená spojková páčka teď na podzim .

Začal jsem tedy pátrat a vybírat, které blastry bych koupil. Pak mi ale otec podstrčil zajímavou myšlenku - kryty vyrobit. A nebyl bych to já, kdybych se toho nechytl. Bylo jasné, že to nebude žádná sranda, ale mimo jiného se mi líbilo, že využiju staré plastové ´´plácačky´´, které mě stály asi 7 kil .

Nejprve jsem musel sehnat vhodný materiál. Ze čtvrtého obchodu z hutním materiálem jsem konečně vycházel vítězoslávně s duralovou tyčí 10x20mm v ruce . Polotovar na oblouky by tedy byl. Materiál na koncovky do řidítek a objímky se našel v domácích zásobách. Teď to nejtěžší - samotná výroba. Recept je jednoduchý: měříme, řežeme, soustružíme, dulčíkujeme, vrtáme, závitujeme, rašplujeme, pilujeme, znovu pilujeme a ještě jednou pilujeme, brousíme, pozvolna tvarujeme gumovou palicí, šmirglujeme, lakujeme, leštíme , atd. atd...až vznikne kýžený produkt . No, řeknu vám, nebylo to opravdu nic jednoduchého. Se strojním vybavením omezeným na pásovou pilu (na dřevo), brusku a stolní vrtačku to bylo hodně hodin práce i špekulování. Za výrobu polotovarů, ohýbání oblouků a odborné rady jsem vděčný tátovi. Bez toho bych těžko zvládl tu zbylou ruční práci.

S výsledkem jsem vcelku spokojen. Měl jsem hlavně obavy z ohýbání duralového plocháče. Ukázalo se však, že svěrák a gumová palice je mocná čarodějka . Malý problém byl sehnat pokovené imbusové šrouby M6x60 do koncovek, ale kdo hledá, ten najde .

Nejslabším místem je asi upevnění plastů, ze kterých jsem uřízl původní držáky a k výztuhám přichytil 2mi ´´samořezňáky´´. Snad to ale něco vydrží a při tvrdším pádu ulítnou stejně tak jako tak. Na boky jsem ještě připevnil plastové destičky, které kvůli poškrábání výztuhy.

Doufám, že se kryty osvědčí. Ale chtěl bych, aby fungovali jen jako prevence . Malou nevýhodu je zvýšená váha na řidítkách a taky zvětšení šířky, takže bude problém projet vrátky .

Na závěr pár čísel:
- celková váha sady 1,0 kg
- cena materiálu na výztuhy: 90Kč (cca 1 metr dlouhá tyč)
- šrouby: 25Kč
- práce: nevyčíslitelná hodnota

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
istonbike (2) napsal 11.02.2012 v 13:29

Na prakticky ruční práci...naprosto paráda smekám


Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist