Protože motorku používám převážně na silnici a často i na cestování na delší vzdálenosti, usmysleli jsem si doma, že bychom zkusili malinko prodloužit stálý převod. Blata je sice velmi úsporná a většinou nezbaští víc jak 3 litry Naturalu na 100km , ale co kdyby spotřeba ještě klesla ?!. Navíc by se v rychlých úsecích nemusel motor tolik točit a ve sjezdech by klesl jeho brzdný efekt...tolik ale teorie, praxe může být úplně jiná. Otázkou je, jestli rychlejší zpřevodování nebude zase na dvackovej motůrek moc . No uvidíme...
Sehnat řetězové kolečko se 16ti zuby a požadovaným drážkováním byl docela problém. Nakonec jsem ale přeci jen sehnal alespoň velmi podobné, údajně na nějakou Jawu . Problémem bylo ještě do tohoto cementovaného materiálu vytvořit 2 díry ze závitem pro upevnění a nepatrně zvětšit průměr otvoru. Ale vše se nakonec podařilo.
Takže momentálně testuji a pokud se z ekonomického a jízdního hlediska neosvědčí, tryskem tam posviští zpátky to originální .
EDIT:
1. dojmy po 400km:
Při pohodové jízdě do 70km/h si to nemůžu vynachválit , ale samozřejmě když přijdou kopce nebo protivítr na rovinkách, musí člověk velmi brzo na pětku (ta má nyní převod skoro totožný s původní šestkou). Ve stoupání je nyní potřeba využívat i nižší kvalty, ale kupodivu se spolujezdcem to neni až taková tragedie, jakou jsem čekal .
Zatím při prvním tankování jsem se dostal cca na spotřebu 2,8 l/100km při běžném zápřahu (klidná jízda solo 2/4, se spolujezdcem 1/4 a ostřejší jízda 1/4 ), který by si vyžádal cca 3 l v původním stavu.
2. dojem po 800km:
Vypadá to, že tohle zpřevodování bude mému stylu vyhovovat . Spotřeba po druhém tankování cca 2,75, takže paráda . V kopcích by někdy vyhovovaly menší rozestupy mezi kvalty, to samé s už poměrně dlouhou dvojkou v terénu. Ale všechno zase supluje větší pohoda na rovinkách a v klesání .
Ale ještě je brzo dělat závěry a jsem zvědav co přinesou další kilometry .
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 169x |