PROFIL MOTORKY

Blata 125 Motard (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martic
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 24.5.2012
Zobrazeno 28 169x
HODNOCENÍ PROFILU OD 182 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 23.04.2010, Uskutečněno: 17.04.2010, Stav tachometru: 4300 km, Zhlédnuto: 8x


Protože motorku používám převážně na silnici a často i na cestování na delší vzdálenosti, usmysleli jsem si doma, že bychom zkusili malinko prodloužit stálý převod. Blata je sice velmi úsporná a většinou nezbaští víc jak 3 litry Naturalu na 100km , ale co kdyby spotřeba ještě klesla ?!. Navíc by se v rychlých úsecích nemusel motor tolik točit a ve sjezdech by klesl jeho brzdný efekt...tolik ale teorie, praxe může být úplně jiná. Otázkou je, jestli rychlejší zpřevodování nebude zase na dvackovej motůrek moc . No uvidíme...

Sehnat řetězové kolečko se 16ti zuby a požadovaným drážkováním byl docela problém. Nakonec jsem ale přeci jen sehnal alespoň velmi podobné, údajně na nějakou Jawu . Problémem bylo ještě do tohoto cementovaného materiálu vytvořit 2 díry ze závitem pro upevnění a nepatrně zvětšit průměr otvoru. Ale vše se nakonec podařilo.

Takže momentálně testuji a pokud se z ekonomického a jízdního hlediska neosvědčí, tryskem tam posviští zpátky to originální .

EDIT:
1. dojmy po 400km:
Při pohodové jízdě do 70km/h si to nemůžu vynachválit , ale samozřejmě když přijdou kopce nebo protivítr na rovinkách, musí člověk velmi brzo na pětku (ta má nyní převod skoro totožný s původní šestkou). Ve stoupání je nyní potřeba využívat i nižší kvalty, ale kupodivu se spolujezdcem to neni až taková tragedie, jakou jsem čekal .

Zatím při prvním tankování jsem se dostal cca na spotřebu 2,8 l/100km při běžném zápřahu (klidná jízda solo 2/4, se spolujezdcem 1/4 a ostřejší jízda 1/4 ), který by si vyžádal cca 3 l v původním stavu.

2. dojem po 800km:
Vypadá to, že tohle zpřevodování bude mému stylu vyhovovat . Spotřeba po druhém tankování cca 2,75, takže paráda . V kopcích by někdy vyhovovaly menší rozestupy mezi kvalty, to samé s už poměrně dlouhou dvojkou v terénu. Ale všechno zase supluje větší pohoda na rovinkách a v klesání .

Ale ještě je brzo dělat závěry a jsem zvědav co přinesou další kilometry .

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Defekt předního kola

    V závěru sezony mě potrápilo přední kolo. Dvakrát jsem absolvoval cestu ze školy s ucházející duší a dofukováním u kompresorů na benzínkách po cestě. V prvním případě (21.10.) tlak klesal velmi rychle, takže jsem domů

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 04.06.2015
    Uskutečněno: 29.11.2014
    Tachometr: 38270km
  • Autošťouch

    Po 8mi letech s řidičským průkazem jsem měl poprvé tu čest střetnout se s osobním automobilem. Naštěstí nijak vážně, naneštěstí díky mému zavinění :-( . Jel jsem takhle ze školy skrz Hodkovice nad Mohelkou a auto přede

    Typ: Havárie
    Vloženo: 03.06.2015
    Uskutečněno: 24.11.2014
    Tachometr: 38200km
    Komentářů: 5x
  • Testovací jízdy AJP - Úštěk

    Přesně po třech měsících jsem se znovu octl kousek od města Úštěk :-) . Tentokrát byl důvodem Open day portugalských enduro motocyklů AJP . Motocykly si chtěl vyzkoušet především kamarád Marek s jeho bráchou Vitusem. Mě

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.06.2015
    Uskutečněno: 25.10.2014
    Tachometr: 37000km


TOPlist