Jawa 350/634 r.v. 1981, vrchol "socialistické" výroby továrny Jawa v Týnci.
Od mládí jsem velice po ní toužil. Po letech a mnoha motorkách přišlo i na můj sen! Mám doma 634!
První dojmy - Po všech těch malých a "nejezdících" první "lepší" i když mne hodně pozlobila bylo jí dopřáno za těch pár let mnoho... ve finále vypadala lépe než z Týnce... byl to můj mazel ... jenže již je pryč-musela ustoupit a uvolnit místo novější lásce - v životě to již tak chodí.Nová láska nahradí tu starou. S lítostí jsem jí v druhé polovině února 2013 prodal. Byl to můj nej stroj!
Recenze
Letos mi bude čtyřidcedva let. Od svých školních let jsem jezdil... Jako jeden z mála, jsem měl to štěstí, že mne rodiče koupili Simsona S51 Enduro - úplně nové. Byli jsme ve vsi dva - Já a můj kámoš měl Elektronik-a. Byli jsme za krále, ale jak jinak pokukovali jsme po něčem lepším což byla v těch letech Jawa 350-634... Říkal jsem si až přijdu z vojny koupím si jí... jezdil jsem ze svým Simsonem k Mototechně - stála tam ve výloze... Prodal jsem Simsona po čtyrech letech provozu s dvacetitisícemi kilometrů doma bylo něco po nástupu do fabriky našetřeno - no a "dva roky prázdnin" na konci vojny svatba - ani peníze ani motorka - první dítě, druhé dítě, stavba domu-hypotéka no znáte to ...
No a až v září 2009 přišla možnost koupi "nové" Jawa 350/634, bylo mi v říjnu čtyřidcet - takže jsem si počkal!
Ale je doma a navždy zůstane! Koupil jsem to od původního prvního majitele - od chlápka, který je ode mne o pět let starší, měl motorku doma v garáži a od devadesátého třetího roku nejezdilo, propadlá STK a hrozný stav (kosmetické vady spíše). Rozhodnutí bylo okamžité. Koupil jsem jí.
Právě skrze tuto krásku museli moje malé Jawy opustit mojí stáj.Dnes vlastním fyzicky 175/356 a 150/352 no a samo mojí čtyřku.
Podívejte se na tu krásku, které je letos již třicet let.
Na motu je původní motor dnes již s třiceti tisíci kilometry bez výbrusu. Jinak nový lak, sedlo, no a klasika: gufera, primární řetěz,indukční cívky, dobíjecí relé, repase tlumičů předních, výměna zadních, chromy původní... neustále se snažím vylepšovat...: zrcátka, kryt řetězu,zd. stupačky,kryty blikačů, přední štít...(no a až budou prachy, chci nové ráfky, výfuky, padáky třeba lak na rámu..., no, ale - na to se nejezdí)
Dnes je moto v plně pojízdném stavu, jízda je skrze výkon motocyklu na jiné úrovni než u dosud mnou ježděných motocyklech, samozřejmě ty co jsem skutečně měl a na kterých jsem jezdil.
Nesrovnávám s tím co jsem měl možnost vyzkoušet.
Jawa je moje srdcová - srdeční záležitost. V pohodě se dá jezdit ve dvou (s manželkou)- není to trápení malých kubatur.
Na své léta a počet kilometrů - opravdu moto v dobré kondici.
Nemá smysl popisovat vlastnosti o kterých mi co to známe víme - zaznělo to tady již mnohokrát: "když miluješ není co řešit!"
Super . 10b.
Sice mi k té čtyřce nesedne ta maska z devítky,ale jinak celkově je to moc pěknej kousek zachovanej v originálu.
Moc pěkna třinda davam za 10b
Krásná klasika
10b