PROFIL MOTORKY

ČZ 175 (1937)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wana
Vloženo 25.5.2010
Aktualizováno 28.5.2010
Zobrazeno 10 302x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tuhle pani jsme s tátou scháněly a dávaly dohromady 2 roky.Nakonec sme sehnaly i starého pána co kdysi ve fabrice dělal štětečkem pruhy přez nadrže a rámi.

Výška jezdce: 182 cm

Recenze

ČZ 175 byl první „dospělý“ motocykl vyrobený ve Strakonicích. Současně to byl nejrozšířenější předválečný stroj značky ČZ. Jeho prototypy, ještě s motorem o objemu 150ccm se objevili v roce 1934. Sériová výroba se naplno rozběhla o rok později.

Motocykly měly poměrně solidní dvojitý rám, za který by se nemusely stydět ani leckteré stroje vyšších kubatur. Motor byl progresivní monoblokové konstrukce, zatím pouze s jedním výfukem a s karburátorem Amal. Zapalování bylo řešeno setrvačníkovým magnetem Bosch. Řazení bylo ruční, přesto že na některých dochovaných snímcích prototypů se objevuje i na svou dobu ne zcela běžné řazení nožní.

Stoje ČZ175 se mohou vyskytovat v mnoha různých podobách. Během jedenácti let výroby prošly řadou modernizací, navíc byly často nabízeny současně v několika provedeních lišících se elektrickou výzbrojí, bohatostí povrchových úprav apod. Již v druhém roce výroby přibyl motoru další výfuk (kolena byly stále upevněny na válci pomocí přírub) a karburátor Amal byl nahrazen značkou Graetzin. Pro luxusnější model „Special“ byl motor osazen válcem a hlavou s bohatším žebrováním. V příštích letech došlo k dalším změnám na motoru, příruby výfukových kolen nahradily svěrné rozety. Zpočátku používané reflektory Bosch byly nahrazeny světlomety vlastní výroby, stejně tak elektrické klaksony, které v prvních letech dodávala plzeňská firma J. Malý. Po roce 1945 se už objevují i karburátory Jikov a setrvačníkové magneto ČZ. Kromě ručního řazení bylo na některé stroje montováno i pokrokovější řazení nožní. Na konstrukci vlastního motoru s převodovkou neměl rozdílný způsob řazení žádný vliv, soustava táhel prostě směřovala buď k ruční řadící páce vedle nádrže na pravém boku, nebo k nožní páce na opačné straně.

Motocykly ČZ175 byly dodávány tradičně pouze v černém lakování doplněném bílými ozdobnými linkami a chromovanými díly. Model „Special“ měl oproti modelu „Standard“ chromované i ráfky kol s výpletem a přední světlomet.

Do roku 1946, kdy byla výroba ukončena, bylo těchto oblíbených strojů vyrobeno téměř 22.000 kusů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
romel70
romel70 napsal 21.11.17 v 21:51 10b.

Nádhera, děda ji taky měl a vyprávěl že tyhle ČZtky byly spolehlivější než např. Levis Sixport kterej měl před ni. Jasnejch 10 bodíků.

Viper54
Viper54 napsal 02.01.11 v 09:24

Krásná práce ,samozřejmě plnej počet bodíků

SLUT
SLUT napsal 03.06.10 v 16:22

super, bomba, pecky koule..

shark46
shark46 napsal 02.06.10 v 22:38

krása jen dopřávej jí sluníčka

Wana
Wana napsal 02.06.10 v 21:31

Jáá jsem prekvapen že se tolik líbí děkuji.škoda jí že 3 roky nevidela svit slunce,jen si tak hovi v teple domova..

Více komentářů



TOPlist