Pekný naháč, perfektní zvuk (v nízkých otáčkách připomíná chopper a ve vyšších naopak sport). Krásně se na ní jezdí. Poslední dobou bohužel trošku zlobí:(
Výška jezdce: 178 cm
Recenze
Na začátek bych měl uvést, že moje XJčko je ve verzi N (naked) a od toho se bude místy odvíjet má recenze.
Když jsem kupoval tenhle stroj, tak jsem vlastně ani nevěděl do čeho jdu. Mám na mysli charakter motorky, jízdní vlastnosti, výkon apod. Teď - po dvou letech ježdění už jsem si názor udělal.
Yamaha XJ 600 je motorka na pohodu. Dobře se na ni sedí a to jak řidiči, tak spolujezdci. Výkon 46kW je vzhledem k tomu, že se jedná o "šestikilo", docela malý, ale i tak s vámu dokáže pěkně zacvičit. Motor tahá pěkně od spodu a například při předjíždění jsem nikdy nemusel podřazovat abych motor dostal do otáček. Prostě jenom otočíte pravým zápěstím, hluboký bulbavý zvuk se rázem změní ve sportovní bzukot a vy se jen prohlížíte ve zpětném zrcátku auto, které bylo ještě před chvíli před vámi. Při zmínce o spolehlivosti motoru se mi vybaví heslo všech příznivců této motorky - "XJčko je držák!" Jasně, XJčka mají spolehlivé motory, ale já už jsem ten svůj musel dvakrát nechat seřídit, takže tohle heslo berme trochu s rezervou.
Design motorky je vcelku povedený. Při pohledu ze předu je to klasický naked bike - kulaté světlo, široká řídítka, vidlice a přední kolo - trochu konzervativní, ale pořád krásný vzhled. Prolis v horní přední části nádrže připomíná Suziki Bandit, ale tady je to mnohem pěkněji zpracováno a s Banditem bych rozhodně nádrž neměnil. Pokud se podívám na motor, tak rázem zapomenu, že se jedná o pohodovou motorku. Agresivně nahrbené žebrování a čtyři laufy, které se vzájemně proplétají, vypadají opravdu atraktivně a považuji je za jednu z nejpěkněji zpracovaných částí stroje. Lehce zklamaný jsem ze zadní části karoserie. Tvar světla i bočních plastů je zdařilý, nicméně celá zadní část je níže než nádrž ve předu, což působí trochu impotentně. Hlavně ve srovnání s ostatními naked biky.
Celkové hodnotím motorku kladně. Při jízdě si můžete užívat jak klidné šourání a pomalé naklánění z jedné zatáčky do druhé, tak sportovní jízdu. Možná že vám kamarádi na Hornetech, SVčkách anebo Banditech budou trošku ujíždět, ale vás nebudou po dlouhém cestování bolet záda a taky nebudete muset utrácet tolik peněz za údržbu, jako oni.
Je to dobrá volba a super mašinka
znám jí moc dobře, má jí moje drahá polovička. Několikrát jsem ji projel a je to paráda
tak ať dlouho slouží a opatrně