renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kubajs25
Vloženo 12.7.2012
Aktualizováno 16.8.2012
Zobrazeno 5 215x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Yamaha XJ 600 Diversion - zelená metal

Více fotografii

Recenze

Dodělal jsem si neomezený řidičák na motorky a mě začala lákat větší kubatura. Jelikož skútr, co jsem měl si už říkal o větší investici, rozhodl jsem se, že ho raději prodám a koupím si nějakou nenáročnou motorku, s kterou bych se naučil jezdit. Byla mě doporučena Yamaha XJ 600.

11. 7. 2012 Jsem si jí konečně přivezl domů. Jeli jsme na ní s přítelkyní přibližně 80 km. Kousek jsme jeli po dálnici. Projeli jsme celou Plzeň, kde jsme tankovali. A pak dál směr západ. Už byla skoro tma. Mohlo být přibližně 21:15 hod. Jelikož já ani přítelkyně jsme nebyli zvyklí na sezení na motorce, museli jsme přibližně po 20 km stavět a protáhnout nohy. Bylo teplo, takže to byl příjemný výlet, i když už byla tma. Jedinou chybou na kráse byly kroupy, déšť a bouřka, která nás doprovázela na úseku přibližně 10 km. Po silnicích tekly proudy vody a jelikož jsem nevěděl, jak se motorka na mokra chová, jel jsem maximálně 70 km/h. Byla taky špatná viditelnost a oslepovala mě protijedoucí auta. Samotné kroupy nebo déšť nebyl zas takový problém. Čelní plexisklo je odvádělo někam za nás. Já měl mokré pouze nohy, což se dalo vydržet. Přítelkyně byla téměř suchá. Domů jsme pak dojeli bez problému. V našich končinách jsem už jel opravdu pomalu, protože jsem měl strach ze srnek a podobný zvěře. Přijeli jsme poměrně pozdě a to přibližně v 23 hod, protože jsme ještě několikrát stavěli, abychom si protáhli nohy.

13. 7. 2012 Musel jsem namontovat rámeček na SPZ. Původní majitel jí měl provrtanou a přišroubovanou přímo na blatník. Dál jsem si také hrál s motoalarmem. Aktivovat se mi ho povedlo okamžitě. Začal dělat takový kravál, že hned celá ulice věděla, že mam novou motorku. Nešel mi ale vůbec vypnout. Ovladače, co jsem dostal na klíčích nefungovaly (pak jsem zjistil, že v nich nejsou baterie). Spínač alarmu také nereagoval. Nenapadlo mě nic jiného, než to odpojit. Asi tam po 5 minutách úporného randálu mi povedlo alarm utišit. Musel jsem kvůli tomu sundat plast pod sedačkou. Od teďka se už alarmu nedotýkám.
Večer se udělalo docela hezky, tak jsem vytáhl motorku, abych pokračoval v seznamování. Zkoušel jsem zrychlování a klopení zatáček. Zátah to má pěkný. Nepozoruji rozdíl, jestli jedu sám a nebo ve dvou. Yamaha má pěkný zátah. V zatáčkách se ale stále bojím. Mám strach, že tam bude štěrk, bláto, překážka na vozovce, apod.
Jsem také zvědavý na spotřebu. Od posledního tankování mám najeto 120 km. Zkusím najet 200 km a zajedu na benzínku, abych snáz spočítal spotřebu.

18. 7. 2012 Už mám na mašině nalítáno skoro 400 km. Už si pomalu začínám zvykat a objevovat klady a zápory tohoto stroje. Největším kladem je výborný průběh zátahu motoru. Ukazuje svoji sílu už od 2 tisíc otázek. Pak už jenom zrychluje, zrychluje a zrychluje. Zatím jsem ani nezpozoroval rozdíl mezi tím, že jedu sám a nebo v tandemu. Pro začátečníka je to opravdu výborná. Na silnici drží jako přibitá a nerozhodí ji ani špatný průjezd zatáčky a nebo neprofesionální předjíždění. Zatím jsem objevil dvě mouchy na kráse. První jsou docela nepříjemné vibrace motoru od 3,5 do 4,5 tisíce otáček. V obci jezdím kolem této kritické hranice, takže jsem docela vydrncaný. Další moucha jsou zpětná zrcátka na řidítkách. Jakmile vyjíždím z nějaké řady aut, tak nevidím, jestli za mnou něco jede. Přes zimu se s tím pokusím něco udělat. Viděl jsem na internetu, že některá XJčka je mají na kapotáži, což mi přijde rozumný. Nyní řeším spotřebu. Ještě nemám svůj styl jízdy, takže je spotřeba hezky proměnlivá. Viděl bych to něco kolem 5 litrů. Ale ještě to stále nemám vyzkoumaný.

21. 7. 2012 Yamaha překročila 89 tisíc najetých kilometrů. Za posledních 200 km jsem měl spotřebu těsně nad 5 litrů na sto Km. Většina km byla najetá v tandemu, tak si myslím, že to docela jde. Úbytek oleje zatím nepozoruji.

16. 8. 2012 Najel jsem na yamaze přibližně 2 tisíce kilometrů. Motor šlape jako hodinky a už se učím klopit zatáčky. Objevilo se ale pár much. Na volnoběh to někdy běží jenom na tři válce. Myslím si, že to bude svíčkami. V nejbližší době vyměním a uvidím. Dále mám problém s předním pravým blinkrem. Je tam asi špatný kontakt, takže někdy nebliká. Opravu si ale nechám na zimu. Také mi přijde, že jsou špatně vyvážená kola. Spotřeba se mi ustálila na 4,8 l/100 km, což je pěkný.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kuzmič
kuzmič napsal 06.04.13 v 11:53 10b.

Fajná mašinka, a máš tam i ten hlavní stojánek... taky jsem ju chtěl, ale zvítězil kardan... Tak přeju spousty kilometrů bez nehod!

No-limits
No-limits napsal 17.07.12 v 13:32

Taky jsem měl tu čest jezdit na úplně stejné yamaze. Je to pohodová a nenáročná motorka s "nesmrtelnym" motorem. Už jen nechat vše seřídit, nový olej a svíčky a hurá polykat kilometry.
Spoustu km bez nehod s Diversionem.

Lulinak
Lulinak napsal 16.07.12 v 16:18

tak nejdriv nechat poradne prohlednout v servisu, a pak hlavne opatrne, vymastenejch namachrovanejch hrdinu mame kazdej tejden plny noviny v cerne kronice..

chuan
chuan napsal 16.07.12 v 07:49

pěkná mašina brácha má tu samou jen starší s jedním kotoučem a nestěžuje si. Přeju mnoho km bez problémů a kolama dolu.

Kubajs25
Kubajs25 napsal 15.07.12 v 20:46

Ten štěrk pěkně zrádnej. U nás v horský oblasti je v zatáčkách po zimě ještě po zbytek roku. Takže si dávám fakt bacha.

Více komentářů



TOPlist