renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník polopost
Vloženo 22.3.2010
Aktualizováno 7.3.2013
Zobrazeno 7 715x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Skvělá motorka na naučení. Krásný chvíle jsme spolu prožili. Dnes 7.3.2013 si ji osedlal a odvezl nový páníček. Buď na ni hodnej a XéniJe ty dělej radost a služ jako mně

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - První dojmy? jako první velká to byla zezačátku raketa co trhá ruce, jsem na ní nataženej přes nádrž a ruce daleko od sebe... holt přesedlat z čízinky bylo jak sednout si do gauče. Ale pohodlí, jakmile jsem si zvykl, že taková motorka váží víc jak stařičkej dvojtakt, tak super.

Recenze

Po dlouhým a složitým rozhodování, co si pořídit jako svoji první velkou mašinu padla volba na XéniJi. A nelituju!

Koupil jsem ji 18.11.2009 jako svoji první velkou motorku. Jel jsem si pro ni do Lanškrouna vlakem a nazpátek už jsem se vezl. Výborná takováhle seznamovací jízda. Člověk k tomu má respekt a naplno si užívá tu prvotní fascinací tak gigantickým výkonem (přeci jen po starý číze...).\r
Konečně mě všichni motorkáři zdravěj a nepřijde jim to divný.

-Konečně nemávám hnátama a blikám si těma voranžovejma světluškama po stranách.
-Konečně nešlapu (ikdyž to má styl) a jen zmáčknu tlačítko tvrdosti a ono si to vrčí (Tlačítko tvrdosti => mačkám startér jako tvrdej kluk)
-Konečně na pumpě koukám do koonky "cena" a ne do kolonky "množství" abych do nádrže musel lejt tu mazlavou věc.
-Konečně to je ječák.
-Konečně to má dostatek elektriky aby to utáhlo sakra výkoný žárovky ->
-konečně jsem já ten kdo oslňuje protijedoucí.
-Konečně to jede a nerozsejpá se to.

Ovšem, co si budem povídat, jsou prostě věci, který nám krásnej moderní stroj nabídnout nemůže, proto si svýho veteránka držím a tuhle kočičku mám pro čirý pobavení, cestování a "běžný" ježdění.
Je obdařena skvělym motorem, kterej údajně vydrží všecko. A já bych tomu věřil. Mě se líbí, že táhne pořád, krásně plynulej průběh. Kdykoliv otočím plynem, tak to prostě jede.


-Někdo tvrdí, že to je málo výkoný. Je mi 18 a myslím si, že jako moje první velká to má výkonu až až. chová se klidně a poslušně, žádný záludnosti. Ale když se protočí zápěstí, je schopná jet i velice solidní jízdu.
-Někdo nadává na vibraci v cca 5000 a na hlučný ventily...

Řeknu vám, vibrace jsou minimální. Jsou tam, ale je to jen lehoučký polechtání do chodidel od stupaček. a zvuk ventilů? Prostě tam jsou, holt tady jsou hlučnější. Neřvou, neskřípou, nevrzaj, jen si tak lehounce šeptaj a cvrdlikaj. Mě to nevadí, ba dokonce se mi to líbí.

Na brzdy si nemůžu stěžovat. Dva kotouče vpředu se snažej jak divý. Už by to nejspíš chtělo nový obložení, ale stejně brzděj jako ďas.

Někteří XJčkaři si hodně stěžujou na to, že jim to málo svítí. Já s tím nemám sebemenší problém. Mám tam čirou optiku a xenon-halogenovou žárovku (5500K). Celá tahle úprva nevyjde tak draho (ta žárovka už vůbec ne) a záře teda šílená. Co víc si přát?

Rám se nikterak nekroutí, ikdyž je fakt, že nějakou extra palbu jsem nejel a zatím ani nemám vplánu, tak nevím jak se bude chovat v takový situaci, ovšem na tohle ten stroj stavěnej nebyl, to je jasné, že.


Shrnu to asi takto jednoduše dvěma slovy: Maximální spokojenost!

Edit 13. červenec 2011:
Hlásím se opět po dlouhé době, během které jsme toho spolu zažili víc něžli dosti.
Loňskej rok byl supr... až na jeho závěr.
Dostala nový ložiska do kol, řetězovku, svody, brzdový destičky, zlatý NGK svíčky, filtry, olej samozřejmě, příruby ke karburátorům, repas tlumičů, komplet seřízení,...
Sezona byla ve znamení spousty projížděk po okolí (hlavně já, kámoš a dvě XJčka ´99). Nádherný chvíle. XéniJe prokázala, jak je hodná, jak je pohodlná, jakej tahoun to je. Její spotřeba je naprosto kouzelná. Ikdyž dostávala za uši i na okruhu, nevzala si nikdy víc jak 5,5l na sto. Při běžnym provzu mym stylem jízdy do 4,5l. Zdá se mi to skoro neuvěřitelný, ale je to tak.
Ukázala co v ní je. Na rovince jsme spolu nejvíc dali 187 km/h. Bylo to na šestku, aby se tolik netrápila, na pětku by šla nejspíš i víc, ale zas tak po maximálce netoužím.
Rychle se na ni zvyká. Občas teda dělá mejm 65 kilům živý váhy problém s ní manipulovat na místě, hlavně když je na zemi třeba bahno, či jinak líbeznej materiál. Je to přeci jen koráb s cca 220 kily váhy ocelový (pokud vim). Jinak to je ale naprosto bezproblémová holka co slouží ať se děje cokoliv.
Jenže..
V září, dva dny po mejch narozeninách mi nějakej dobrák dodatečně věnoval parádní dárek v podobě nehody. Ve večerních hodinách mě za městem vytlačil (najel si moc rychle do zatáčky, s dálkovejma, vyneslo ho to do mýho pruhu a kombinace snaha vyhnout se+díra v krajnici+přední kolo mě katapultovala do příkopa vedle). A ano, hádáte správně, jak se již stává módou nezastavil. Tedy nejspíš ne. Protože mě našli až nějací hodní lidé po půl hodině v příkopě a v bezvědomí. Já si jasně pamatuju až to, jak se nademnou houpe kapačka v sanitce.
Ještě že spravedlnosti bylo učiněno zadost (pán v autu, díky protokolu, neexistuje, protože nemám svědka a já dostal pokutu za ohrožení ostatních účastníků silničního provozu nezvládnutím řízení stroje)
Dát XeniJi dokupy bylo dražší než dát dokupy mě. Přeci jenom se pořád vyplatí pořídit si vykloubenej kotník a otřes mozku nežli nový blinkry, světlo, bla bla

Tak jsem si řekl když už, tak už. Přes zimu dostala opravu vidlic (co šlo srovnat srovnáno, co nešlo dáno nový), komplet kontrola rámu (v měřící/rovnací stolici), čirá přední lampa z Anglie (mimochodem i s poštovnym vyšla dvakrát levnějc nežli šmejdy tady), podsedlovka, blinkry, černý práškový vypalovaný lak na ráfky + reflexní proužky, modrý angel eye místo parkovačky (ptákovina, což? Ale potěší), nerezový šrouby na brzdový kotouče, zrcátka, renovace karbců včetně novejch membrán atd., bohužel to odnesla i stará "přístrojovka" takže je novej digi universální tacho, gumy bridgestone battlax (byly tam předtím, spokojenost nejvyšší, tak proč to měnit, že) a klasika, olej, filtr, bla bla...

Jeden by se mohl zeptat: "A vyplatilo se to vůbec?" Já musím odpovědět... finančně asi ne. Vyšlo to dosti draho a nevěřím, že by mi za ní v budoucnu někdo dal tolik peněz, jakou má skutečně hodnotu (ikdyž na veškerý rovnání mám papíry, že to nedělal žádnej franta na ponku doma), protože fakt, že je bouchnutá lidi většinou odradí a je jim jedno jak moc profesionálně to je opraveno... Jenže ještě minimálně rok se mám vozit s 25kW v papírech a kupovat znova podobnou motorku... To by rodina nepřežila. Už teď hlavně od rodičů, kvůli ní poslouchám jen to nejhorší. Po té nehodě se to ještě zhoršilo a já se nedivím. Takže se spolu budeme ještě vozit jednu-dvě sezony a pak se uvidí. Už teď pošilhávám po něčem o krapítek silnějším a nemálo hezčím. o to je ten výběr složitější.

Jinak XéniJe zase plně funkční, vzhledově je na tom ještě několikrát lepší, funkčně asi taky tak, tak není co řešit. Ikdyž začínám chápat ty, kteří remcají na její výkon, kroucení v zatáčkách a úzký gumy. Je to holt cesťák. Ale nadmíru pohodlnej. A to je jedna z věcí, kterou na ní zbožňuju. Ale pořád umí ukázat, že nějakou tu sílu má.
Nehody škoda... Ale zase vypadá trošku líp (dle mého, chápu, že někomu se to asi nelíbí).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
djangi
djangi napsal 13.02.16 v 21:42 10b.

Moc krásná jinak parádně popsány rozdíly mezi ní a ČíZou..

xconce
xconce napsal 28.06.14 v 22:14 10b.

krásnej stroj a krásný fotky tak pujdu do xjéčka jako do mojé první velké mašiny

polopost
polopost napsal 06.10.13 v 01:22

Děkuju. Teď už vozí jinýho pána. Měl jsem ji vážně moc rád, doufám že dělá radost i jinde

Montgomery
Montgomery napsal 03.10.13 v 22:00

Je hezká mně se líbí,dávám 10 bodů.

Jenykho
Jenykho napsal 07.02.13 v 00:29 10b.

tahle motorka není můj šálek kafe, ... za čtivost tvejch článků... 10B

Více komentářů



TOPlist