Yamaha Tenere 700 (2021)

Vlastník Vavikk
Vloženo 12.4.2021
Aktualizováno 16.4.2022

Po 9ti letech jsem se rozhodl vrátit na motorku. Vybíral jsem dlouho a nakonec volba padla na Tenerku. Chtěl jsem univerzální a jednoduchý stroj s kterým se dá pojezdit o víkendu nebo dojet až na Magadan.

Honda CRF1100L Africa Twin: Vyšší cena.

První dojmy - První dojmy jsou super a ještě víc jsou super po zajetí prvních 1000 Km. Motorka splnila všechny moje očekávání.

Doplňky na motorce - Výfuk LeoVince a pádaky SW Motech

Motorka je jedním slovem super. Po skoro 9ti letech od nehody na SVčku jsem se rozhodl vrátit zpět do sedla.

Vybíral jsem mezi Hondou CB500X a Africou 1100. CB je super motorka, ale je taková sterilní bez fun faktoru. Africa zase cenově mimo rozpočet, když se má vystrojit.

Tenerku jsem prozíravě objednal už v prosinci 2020 a vyzvedl začátkem dubna 2021 jako první u Kabourků v Písku.

Zajíždění 1000km mi ani tak nevadilo, jelikož jsem se musel opět dostat zpátky do moto formy. To je tak když jezdíte 8 let na skútru . První kilometry byly rozpačité. Motorka byla na pocit tvrdá. Každý výmol jsem cítil. Naopak ergonomie mi padla skvěle. Měřím 180cm a nic nemusím měnit. Už po 500km se podvozek zlepšil. Snížil jsem přepětí pružiny na mojí muší váhu 63kg a od té doby dobrý.

Ještě do prvního servisu jsem stačil mít defekt zadní pneu. Člověk se aspoň naučil, jak se to mění a až bude někde na Balkáně, tak ho to nepřekvapí.

Po prvním servisu se zlepšilo řazení. Nyní samotové. Od 1500 km jakoby motorka dostala větší výkon a konečně je to pořádná zábava na okreskách. Ideální místo pro Tenerku. Do terénu jsme se ještě nepodívali. Čekám, než opadne faktor nové motorky, kdy mi vadí i rozpláclá moucha na plexi a po každé jízdě dostane očistu.

Menší šotolinku jsme ale už absolvovali a bez problémů. Jízda ve stoje je na pohodu. Není potřeba se opírat o řídítka.

Reálná spotřeba se pohybuje 3,6-3,8. Na nádrže se dá najet 400km. Nicméně nejel jsem zatím po dálnici, jen okresky 90-120 km/h. I tak je to dobrá spotřeba na cestování. Přidat 5l kanystr a hned je dojezd o 100km více.

Klepající budíky jsou na dlouhou diskuzi. Měl jsem obavy, že mi to bude vadit, ale nakonec vůbec. Na nerovný cestě se tam stejně nekoukáte a v terénu asi už vůbec.

Sedlo je neutrálně pohodlné. Odjeto 6h a nic. Vždycky je možnost se na něm posunout nebo si na chvíli stoupnout.

Musím pochválit světla. Svítí krásně bíle. Přes den jsou vidět i u řidičů aut a to zvyšuje bezpečnost.

Před předáním jsem objednal padací rám SW Motech pro dobrý pocit a výfuk LeoVince. Jezdil jsem i bez DBkilleru, ale pak jsem ho tam vrátil, protože jinak by mi praskla hlava. Na krátký jízdy a ukázat, že mám mašinu dobrý, ale na cestování opravdu ne.

V plánu jsou lepší kryty páček - SW nebo Touratech. Kufry dávat nebudu, protože jsem nakloněn buď Mosko moto nebo obyč válec.

Tak a teď už jen jezdit...

LukasBMWGS
LukasBMWGS napsal 24.05.22 v 16:55 10b.

pěkná recenze

Flaxa
Flaxa napsal 12.04.21 v 18:34 10b.

Ahoj,teplo už dávno je Dobrá volba mašiny?

jiřus69
jiřus69 napsal 12.04.21 v 18:26 10b.

Fakt pěkná povedená nová generace Tenerek