Po 9ti letech jsem se rozhodl vrátit na motorku. Vybíral jsem dlouho a nakonec volba padla na Tenerku. Chtěl jsem univerzální a jednoduchý stroj s kterým se dá pojezdit o víkendu nebo dojet až na Magadan.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1100L Africa Twin: Vyšší cena.
První dojmy - První dojmy jsou super a ještě víc jsou super po zajetí prvních 1000 Km. Motorka splnila všechny moje očekávání.
Doplňky na motorce - Výfuk LeoVince a pádaky SW Motech
Recenze
Motorka je jedním slovem super. Po skoro 9ti letech od nehody na SVčku jsem se rozhodl vrátit zpět do sedla.
Vybíral jsem mezi Hondou CB500X a Africou 1100. CB je super motorka, ale je taková sterilní bez fun faktoru. Africa zase cenově mimo rozpočet, když se má vystrojit.
Tenerku jsem prozíravě objednal už v prosinci 2020 a vyzvedl začátkem dubna 2021 jako první u Kabourků v Písku.
Zajíždění 1000km mi ani tak nevadilo, jelikož jsem se musel opět dostat zpátky do moto formy. To je tak když jezdíte 8 let na skútru . První kilometry byly rozpačité. Motorka byla na pocit tvrdá. Každý výmol jsem cítil. Naopak ergonomie mi padla skvěle. Měřím 180cm a nic nemusím měnit. Už po 500km se podvozek zlepšil. Snížil jsem přepětí pružiny na mojí muší váhu 63kg a od té doby dobrý.
Ještě do prvního servisu jsem stačil mít defekt zadní pneu. Člověk se aspoň naučil, jak se to mění a až bude někde na Balkáně, tak ho to nepřekvapí.
Po prvním servisu se zlepšilo řazení. Nyní samotové. Od 1500 km jakoby motorka dostala větší výkon a konečně je to pořádná zábava na okreskách. Ideální místo pro Tenerku. Do terénu jsme se ještě nepodívali. Čekám, než opadne faktor nové motorky, kdy mi vadí i rozpláclá moucha na plexi a po každé jízdě dostane očistu.
Menší šotolinku jsme ale už absolvovali a bez problémů. Jízda ve stoje je na pohodu. Není potřeba se opírat o řídítka.
Reálná spotřeba se pohybuje 3,6-3,8. Na nádrže se dá najet 400km. Nicméně nejel jsem zatím po dálnici, jen okresky 90-120 km/h. I tak je to dobrá spotřeba na cestování. Přidat 5l kanystr a hned je dojezd o 100km více.
Klepající budíky jsou na dlouhou diskuzi. Měl jsem obavy, že mi to bude vadit, ale nakonec vůbec. Na nerovný cestě se tam stejně nekoukáte a v terénu asi už vůbec.
Sedlo je neutrálně pohodlné. Odjeto 6h a nic. Vždycky je možnost se na něm posunout nebo si na chvíli stoupnout.
Musím pochválit světla. Svítí krásně bíle. Přes den jsou vidět i u řidičů aut a to zvyšuje bezpečnost.
Před předáním jsem objednal padací rám SW Motech pro dobrý pocit a výfuk LeoVince. Jezdil jsem i bez DBkilleru, ale pak jsem ho tam vrátil, protože jinak by mi praskla hlava. Na krátký jízdy a ukázat, že mám mašinu dobrý, ale na cestování opravdu ne.
V plánu jsou lepší kryty páček - SW nebo Touratech. Kufry dávat nebudu, protože jsem nakloněn buď Mosko moto nebo obyč válec.
Tak a teď už jen jezdit...
pěkná recenze
Ahoj,teplo už dávno je Dobrá volba mašiny?
Fakt pěkná povedená nová generace Tenerek
Pěkná i barevná kombinace
Už aby bylo teplo