Logo Sachs Sachs

Informace o značce

Firma, předcházející nynější společnosti SACHS Fahrzeug - und Motorentechnik, byla založena Carl Marschützem v Neumarktu dne 5. dubna 1886. S počátečními osmi zaměstnanci vyráběl jízdní kola. Již o osm let později se osazenstvo rozrostlo na 170 zaměstnanců.

Historie značky


1894 Výroba téměř 5 000 jízdních kol

1895 Přestěhování z Neumarktu do Norimberku na Fürther Straße

1898 Vývoj elektromobilů s maximální rychlostí 40 km/h a dosahem 40 kilometrů

1905 Konstrukce prvních motocyklů a zahájení výroby nákladních automobilů s užitečnou hmotností 1,2 t

1928 Nové zahájení výroby motocyklů se zabudovanými motory JAP, Villiers, Moser, Bark, Ilo a Sachs

1930 Konstrukce tříkolek 200 ccm

1945 Po 2. světové válce nový začátek s 30 zaměstnanci, kteří nejprve vyráběli konve na mléko. Potom následuje výroba jízdních kol, později výroba prvních motocyklů s motorem Sachs 98 ccm a motocyklu s motorem Ilo 125 ccm

1951 Světový rekord ve třídě do 50 ccm Georga Dotterweicha na jízdním kole Victoria s pomocným motorem 38 ccm: Dosahuje průměrné rychlosti 79 km/h

1956 Hercules se v Německu dle statistiky registrace umisťuje mezi 37 nabízejícími jízdních kol na třetím místě. Konstrukce typu Hercules K100 s motorem Sachs 98 ccm

1962 Dodávka motoru Sachs 50/5
Konstrukce úspěšného motoru K50

1963 Převzetí Nürnberger Hercules-Werke GmbH společností Sachs

1964 Velké sportovní úspěchy díky 222 závodním a privátním jezdcům: 1 049 zlatých, 151 stříbrných a 58 bronzových medailí

1965
Převzetí Zweirad-Union se značkami Victoria, Express a DKW v areálu v Nopitschstraße

Vynález terénní čtyřkolky Ur-Quad „KRAKA" (Kraftkarren). Jako 528 kg vážícího čtyřkolového víceúčelového vozidla, se zdvihovým objemem 400 cm3 a výkonem 18 KS schopného všestranné možnosti použití u městských jízdních parků, silničních nebo lesních závodů a v armádě.

1974 Představení W-2000, prvního sériového motocyklu světa s Wankelovým motorem - od firmy Sachs

1987 Zavedení typu Saxonette (jízdní kolo s motorem 30 ccm na náboji kola)

1990 Představení prvního, sériové výroby schopného elektrického mopedu na výstavě IFMA Köln

1992 Výroba Enduro K 180 pro Bundeswehr

1995 Prodej úseku výroby jízdních kol nizozemské firmě ATAG-Gruppe
Změna názvu firmy úseku motorizace na SACHS Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH

1997 Vývoj a výroba nové modelové řady 125

Uzavření smlouvy s Daimler Benz o výrobě hybridních jízdních kol Mercedes

1998 Prodej společnosti SACHS Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH nizozemské Winning Wheels Gruppe

1999 Vývoj Roadster-Série se silným zdvihovým objemem

2000 Představení konstrukční řady Roadster s obsahem 650 ccm a 800 ccm a zahájení výroby
Prezentace koncepční studie BEAST 1000 na Intermot v Mnichově

2002 Od dubna vyrábí společnost SACHS v Norimberku limitovanou sérii legendárního MÜNCH MAMMUT 2000, nejsilnějšího a nejdražšího motocyklu světa.

2003 Zavedení prvních elektrických jízdních kol s rekuperací energie (dosah do 80km)

2004
Podniky s bohatou tradicí výroby dvoustopých vozidel, norimberský SACHS Fahrzeug- u. Motorentechnik GmbH a Zweirad Union Grundbesitz AG se slučují.


2005 100 let sériové výroby motorizovaných vozidel.
Expedice MadAss-modelů do USA.
Založen MadAss-Owners Club

2006 Zavedení MadAss 125 na trh
Asijská investiční skupina investuje do společnosti Sachs

2007 Přestěhování do nových prostor do Norimberku / Katzwang
Představení ATV 4rock 450 a 4rock 650, jakož i mopedu Quattrocento se 400 ccm

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist