PROFIL MOTORKY

Honda SH 150 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Vavikk
Vloženo 13.4.2013
Aktualizováno 12.4.2024
Zobrazeno 4 525x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální stroj od Hondy do města i na delší cestování.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha X-max 250: Cena a spotřeba.
Honda PCX 150: Ochrana nohou, stabilita a brzdy.

První dojmy - První změna oproti motorce byl posed. Člověk sedí jak na kancelářský židli. Ale jakmile se otočí plynem tak je to sranda. Zátah do 80km/h je parádní a člověku to vykouzlí vždy úsměv na tváři.

Doplňky na motorce - Kryty rukojetí Honda a plexi Puig.

Recenze

Tak po roce ježdění a najetých 16000 km konečně napíšu drobnou recenzi na skútr, protože jich vidím nějako málo jezdit na to, jak skvělý je to stroj.

To, že chci skútr jsem věděl, ale teď jaký. Na trhu jich je mraky. Proto jsem ze začátku uvažoval o Yamaha Xmax 250. Znal jsem ho z půjčoven v Řecku. No ale cena byla přes rozpočet. Tak jsem zašel na výstavu Motocykl do Holešovic se podívat na alternativy. Hned na začátku byla možnost si vyzkoušet 125cc skútry různých značek. Mě hned padla do oka červená Honda SH125i. Tak jsem mazal na stánek Hondy omrknout tu krásku zblízka. Zalíbila se mi tak, že jsem pobral prospekty domů a začal přemýšlet. V prospektu se Honda chlubí spotřebou 2,3l na sto. Bral jsem to s nadhledem, ale spotřeba byla druhým klíčovým faktorem výběru. No neuplynul ani týden a už jsem objednával v Hondě v Letech u Prahy jeden kousek. Raději jsem šáhnul po 150cc a udělal jsem dobře. Nejhorší bylo vybrat barvu. Červenou jsem nechtěl, protože tu Honda prezentovala na výstavě, tak jsem očekával velkou popularitu. Zbyla černá nebo bílá. Nervózní prodavač po hodině mého rozhodování se uklidnil, když jsem mu sdělil, že skútra určitě koupím jen nevím jakou barvu. Ochotně mi přinesl židly a uvařil čaj. Po další půlhodině porovnávání bílého a černého modelu jsem se rozhodl pro bílou.

Za týden objednaný skútr dorazil z Itálie, kde se modely SH125i a SH150i vyrábějí. SI když byl venku ještě sem tam sníh, tak jsem si pro skútříka dojel. První jízda byla pomalá a spíš seznamovací. Nezvyk byl v posedu. Člověk na něm sedí opravdu vzpřímeně jak na židli ve škole. Motor jsem nevytáčel, byl přeci jen v záběhu.

Po prvních 1000km je nutné přijít na výměnu oleje. Honda v Letech dává slušnou slevu, takže to jde. Jak se oteplilo, tak jsem začal jezdit každý den. Obávál jsem se jízdy na dálnici, ale nakoce má Sháčko docela slušný výkon. Naprosto v pohodě udržuje rychlost 110km/h a omezovač zasáhne až v 125km/h. Ve městě ale ukáže svojí dominantu. Prahou proklouzne jako nic. SH150i má v základu ABS a musím říct, že bez něj bych už žádného skútra nechtěl. Sice nejsem moto antitalent, ale v krizovky jsou v Praze skoro pořád. Hlavně když je po dešti. Jinak na suchu jsou brzdy naprosto dostačující.

Skvělou věcí je zadní kufr. Je lakovaný v barvě skútru a má objem 40l. A hlavně je ke skútru ZDARMA, takže máte jen jeden klíč na všechno. Další úložný prostor je pod sedlem. Má se tam vejí i integrálka. No moje helma Caberg velikost M se tam vejde, sedlo se zacvakne, ale je to těsnota. Větší helma by byl problém.

Většinu času jezdím sám, ale sem tam člověk někoho sveze. Dokonce jsem jednou vezl kamaráda z Prahy do Jindřichova Hradce. Po městě je výkon skútru dostačující, ale do prudších kopců ve dvou klesne rychlost na 70km/h. Ale po rovině není problém jet 110km/h.

Tak a teď to hlavní - spotřeba. Píšu si každé natankování od koupě. Průměr vychází přesně jak Honda píše na 2,3l na 100km. Určitě k tomu přispívá funkce Start Stop, která po zastavení automaticky vypne motor. Funguje skvěle a zatím jsem s tím neměl problém. Je tu možnost tuto funkci vypnout tlačítkem. Jinak při jízdě ve dvou je to 2,5-2,7l. Zaznamenal jsem i spotřebu 1,8l a to bylo při jízdě do Chorvatska přes Alpy. Nádrž má 7,5 litrů, takže tankování je cca po 300km.

Servis je po 4000km, kde je nutné zkontrolovat vůle ventilů. Osobně si myslím, že je to nesmysl ale budiž. Po 8000km je výměna oleje (cca 1l) a svíčky. Pneumatiky IRC jsou držáky a určitě přes 20 000km vydrží.

Zkusil jsem i levnější skútr od Hondy a to PCX. Důvod proč bych si ho nekoupil je následující. Na PCX fouká strašně na kotníky. Na SH může člověk jet i v sandálech a ochrana nohou je skvělá. Dalším faktorem jsou širší a větší kola. PCX je opravdu jen na dojíždění. S SHáčkem je možnost si trochu zablbnout. A poslední jsou brzdy.

Celkově bych SH zhodnotil jako super skútr. Za ty peníze dostane člověk hodně muziky. Naprosto bezproblémový za každých situací. Výborná spotřeba. Ochrana nohou v dešti. Kufr v ceně. Jediné co jsem si dokoupil byly kryty rukojetí a přední plexi. V chladnějším počasí to bylo nepříjemné.

Takže když budete hledat nějaký skútr, zkuste si testovačku SHčka

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kobra33
kobra33 napsal 26.08.14 v 17:49 10b.

Pekna a prinosna recenze, skoro bych hned koupil.

Alexanderovic
Alexanderovic napsal 04.07.14 v 12:08 10b.

jeste mi chybi porovnani s SV

Lubos92
Lubos92 napsal 27.01.14 v 00:58

Pěknej stroj .

Více komentářů



TOPlist