PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1100XX Blackbird (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TomasFZS
Vloženo 27.9.2010
Aktualizováno 9.6.2020
Zobrazeno 12 520x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Po Yamaze FZS 600 jsem si pořídil Blekouše. Skvělý kompromis mezi cesťákem a sportem. Po 88 tis. km v jeho sedle mohu v klidu konstatovat, že je to motorka, kterou jsem hledal.

Více fotografii

Výška jezdce: 191 cm

První dojmy - První slova, která mě napadala po prvním svezení na Blackbirdu byla velikost, pohodlí, výkon a vzhled. S motorkou jsem se sžil velmi rychle, i když jsem si musel zvykat na vyšší váhu.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil každému, kdo hledá kompromis mezi sportováním a cestováním. Dalo by říci, že ji můžete vzít na okruh, ale i měsíc cestovat po Evropě (Asii, Africe :-)).

Doplňky na motorce - Od koupi bylo na motorce plexi MRA, vyhřívané hefty Saito a alarm Gemini. Pořídil jsem 12V zásuvku, výstražná světla, teploměr, pasivní chladič regulátoru napětí, zahrádku na topcase, držáky bočních kufrů, boční hliníkové kufry, vytáhl a rozšířil jsem zadní blinkry a instaloval voltmetr.

Recenze

Koupena 10/2010 s necelými 60tis. km. Motor mě opravdu překvapil, se šestkou nelze srovnávat. Pěkně táhne už skoro od volnoběhu a okolo 7 tis. otáček nastává to pravé peklo..:) Spotřeba zatím kolem 6,5 litrů, uvidíme kolik si veme při cestovním tempu. Trochu jsem se bál váhy (250kg), ale vůbec mi to nepřišlo. Při manipulaci na místě to znát je, jinak při jízdě vůbec. Podvozek proti FZS o hodně lepší, tedy alespoň v přímém směru. Jede jako po kolejích. V zatáčkách zatím nevím, musím počkat na trochu zahřáté silnice a gumy. Mám k ní kufr a postranní brašny, takže cestování brání už jen zima. Výbava: alarm, vyhřívané hefty a racing plexi MRA.

Zkušenosti rok po koupi (9/2011): S motorkou jsem najel zatím cca 10tis. km bez jediného problému. Zvládla jak popojíždění ve skoro 40st. u moře, tak nečekaný sníh na Stelviu. Posez je spíše do sportovna než do cestovna, ale není problém jet celý den v kuse (zatím nejvíc 960km/den). Ke konci dne bolí jen zadek.
Spotřeba v Alpách byla 5,8l/100km a tankoval jsem každých 300km. Co se motoru týče nemám jedinou výtku. Ani v kopcích plně naloženej neni potřeba točit. Vystačil jsem si s rozsahem 2-5tis.ot. Dálnice jezdím nerad, ale přesto občas využiju k rychlému přesunu. Na šestku při 150km/h točí Blackbird přesně 5tis. otáček. Na co, co se děje po překročení 7tis.ot jsem si ještě pořád nezvyknul.

12/2011: Celkem najeto 70500km, z toho já 10500km. V roce 2011 jsme stihli dvoudenní Grossglockner a pak týden po Alpách. Motorka šlape na jedničku, jen v Rakousku mi začla házet vodu z expanzky. Problém snad vyřešen (díky Bahňáku), doma při několikanásobném sepnutí větráku vodu necházela.
V létě se chystám do Skandinávie. Projet Norsko až na Nordkapp a přes Finsko zpět.

Servis podzim 2011:

-výměna svíček
-seřízení ventilů
-výměna chladící kapaliny
-výměna ložisek v krku řízení
-výměna brzdovky
-výměna oleje v tlumičích
-výměna napínáku rozvoďáku
-dodělány vystražný

Servis léto 2012:

-reklamace a výměna napínáku rozvoďáku, který vydržel jen 10tis. km!
-výměna levého předního kotouče (v Norsku začala pulzovat přední brzda)
-výměna předních destiček + vyčištění pístků

12/2012: Na tachometru 86000km, letošní sezona se fakt povedla. Nejdřív bezkonkurenční putovaní po Skandinávii, pak v září Alpy. Letos tedy 15500km! Po dalším roce v sedle tohohle autobusu (jak říkají kamarádi) musím podotknout, že bych jen těžko hledat lepší motorku na moje propozice a potřeby. Klidné cestovaní, rychlý dálniční přesun nebo třeba potrápení čistě sportovních motorek? S Blackem žádný problém! Padl rekord km/den a to při návratu z Norska. Přesně 1529km. Spotřeba plně naložen ve dvou v Alpách kolem 6l, Skandinávii jsem jel za 6,2l. Plány na příští rok jsou Francie, Španělsko, Portugalsko a Maroko. Další varianta je Balkán. Uvidíme...

Servis po sezoně 2012:

-výměna rozvoďáku
-ventily OK
-výměna membrány v palivovém kohoutu (nedostatek paliva při vyšších rychlostech)
-spojka OK
-nová závažíčka
-vyčíštění pístků vzadu
-výměna vzduchového filtru
-výměna baterky
-nová řetězovka
-nové zadní desky
-pasivní chladič pod regulátor napětí

5/2012: Přípravy na Maroko vrcholí, dostala bačkory Pirelli Angel ST, uvidíme jaké budou proti Roadsmartům v nájezdu a přilnavosti.

9/2012: Maroko proběhlo na jedničku, motorka šlapala i v 45°C v poušti. Jediný problém byl opět napínák rozvoďáku, který byl slyšet víc a víc. Po příjezdu se předepla pružina a je klid. Řešení je to přechodné, ale na dojezd sezony stačí.

11/2013: Letošní sezonu jsem přidal dalších 16000km, což znamená, že na tachometru je více jak 102000km! Krom cesty do Maroka jsem zvládl ještě Slovinsko. Bylo trochu štěstí, že mi regulátor napětí odešel až v říjnu v ČR. Naštěstí to odnesla jen baterka, která vlivem přebíjení měla jen 0,6V (nakonec se ji podařilo oživit). Opět jsem začal koukat do mapy a rozhodně vyrazim směr Asie. Buď udělám kolečko okolo Černého moře nebo pojedu přímo přes Turecko, Irán a pak lodí do UAE do Dubaje.

Servis po sezoně 2013:

-nový regulátor napětí
-výměna brzdové kapaliny
-výměna chladící kapaliny
-výměna oleje ve vidlicích
-seřízení ventilů
-spojka OK
-desky ještě 15-20tis

11/2014: Sezona je za námi a je zase o čem přemýšlet. Letos najeto krasných 13500 km. Přibral jsem za sebe Jájinku a na to, že vlastně nikdy neseděla za nikým na motorce, zvládla naši cestu do Turecka a po Balkánu skvěle. Projeli jsme Rumunsko, Bulharsko, Turecko, Řecko, Albánii, Makedonii, Kosovo, Černou Horu a Chorvatsko. Najeto téměř 8000km za 22 dní. Spotřeba 6,9l/100km. Cesta proběhla bez problémů, jen mě trošku pozlobila elektronika (odešla baterka u mobilu, spoj v objektivu na zrcadlovku - focení bez AF, pevna clona, a nakonec jsme přišli o velkou část fotek díky vadné paměťové kartě.). Měli jsme obuté Pirelli Angel GT se zesílenou kostrou a musím říct, že je to zase posun proti Angel ST. Jak v chování na mokru, tak nájezd. Příští rok snad uskutečníme vysněnou cestu do Íránu a do Dubaje. Vše bude záležet na financích. Jediná úprava na motorce budou hliníkové boční kufry. Topcase pravděpodobně zůstane. Před letošní cestou jsem se rozhodl na něj pořídit zahrádku. Tímto děkuji firmě Kovotep za výrobu :) Tacho: 115300 km.

10/2015: Cesta do Dubaje se odsouvá o další rok vzhledem k jistým okolnostem. Letošní sezona byla slabší (pouze 5 tisíc km), ale aspoň jsme se podívali 2x do Alp. V den odjezdu do Alp nás pozlobilo těsnění pod ventilovým víkem. Tacho: 121000 km.
Servis v květnu 2015:

-nové svíčky
-seřízení karbeců
-seřízení ventilů
-nový rozvoďák
-nové vodící lišty rozvoďáku
-nový napínák rozvoďáku
-výměna brzdovky
-výměna chladící kapaliny
-kontrola spojky
-těsnění pod ventilovým víkem

7/2016: Je to tu!!! Jedem na Blackbirdovi do Dubaje! Osadili jsme na XX boční hliníkové kufry, nosiče se musely rozšířit, aby víka kufrů nedrhly o horní kufr a vytáhli jsme zadní blinkry kvůli bezpočnosti. Držte pěsti, čeká nás 6 týdnů a 16 tisíc km!

-pneu Dunloap Roadsmart 3
-nová řetězovka EK
-nové destičky
-vyčistěné pístky
-oprava výstražných světel
-nová baterka
-instalace voltmetru
-kontrola lanek plynu
-odvzdušnění spojky
-olej+filtr

9/2016: Zvládli jsme to! :)









4/2017: Na konci května máme v plánu vyrazit s Jájou okolo Itálie a poté pánskou jízdu do Rakouska. Servis pro letošní sezonu:
-seřízení ventilů, výměna 9ti podložek a kontrola rozv. řetězu a napínáku.
-výměna podtlakové hadice čerpadla, delší hadice + spona
-oprava podtlakového čerpadla
-vyčištění vzduchového filtru
-výměna rozpadleho malého pěnového filtru
-seřízení a vyčištění karbeců
-synchronizace podtlaků
-kontrola spojky, dle všeho nesmrtelná
-kontrola destiček
-kontrola svíček
-kontrola zadního tlumiče, asi OK

Tacho: 137500km





4/2018: Sezona úspěšně zahájena! Servis nás teprve čeká...



Tacho: 146300km

6/2018: Poslední červnový týden chceme s klukama vyrazit do Alp na pár dní a během července pak Švýcarsko a Francie s Jájou :). Letos pouze:
-výměna oleje + filtru
-nová sada pneu Angel ST

Tacho: 146600km

7/2018: Alpy se vydařily! :)


12/2018:Letošní sezona bylo hooodně slabá! Tak málo jsem posledních 10 let nenajezdil. Příští rok se to snad zlepší..:) Servis:
-výměna předních a zadních destiček, promazání brzdových pístků
-výměna vzduchového filtru
-výměna brzdové kapaliny
-seřízení ventilů (8 podložek)
-seřízení a vyčištění karburátorů
-kontrola spojky - prej ji asi nebudu měnit nikdy :D (drží už 100 tis. km)

Tacho: 149600km

12/2019: Alpy s klukama se povedly, teda ne úplně pro všechny účastníky!


Tacho: 154000km
6/2020:

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
boneshaker
boneshaker napsal 28.11.18 v 08:34 10b.

Lepší bike jsi nemohl vybrat. Jinak jseš dobrej cestovatel. Držím palce do další sezony.

Pes69
Pes69 napsal 12.06.18 v 20:00 10b.

Tvl jenom čumim!! Super cesty, super nálet km!!

dedek7610
dedek7610 napsal 11.06.18 v 17:30 10b.

JINVOKY
JINVOKY napsal 24.01.18 v 16:53 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 14.10.17 v 20:15 10b.

Více komentářů



TOPlist