PROFIL MOTORKY

BMW F 650 ST (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kuburak
Vloženo 22.3.2021
Aktualizováno 22.10.2022
Zobrazeno 2 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první kapotovaná motorka, celkem těžké rozhodování pro milovníka retro motorek, ale chtěl jsem něco pohodlného co by zvládlo dojíždění do práce, dovolenou i terén a čím déle jí mám, tím více se mi líbí.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv

Výška jezdce: 179 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KLE 500: Nenašla se žádná, co by byl hezká a odpovídala by cena a pokud ano, byla hned pryč nebo na druhym konci republiky-
BMW F 650 GS: Vzhled a cena
Honda NX 650 Dominator: Nenašel se žádný, co by byl hezký a odpovídala by cena.

První dojmy - Poprvé co jsem sedl na tuto motorku, (prvně jsem se byl podívat na více offroadovou verzi F650 "funduro") tak jsem měl pocit, že nejedu na motorce ale v motorce, krásně jsem do ni zapadl a měl jsem pocit, že jsem její součástí. Motorka je pohodlná, měkoučká, což ocenila hlavně má drahá polovička ale po přitvrzení zadního tlumiče (což se mimochodem dělá velmi snadno a rychle), zvládne i sportovnější jízdu. No a to zpracování? Ani Japonec to nedožene..

Motorku bych doporučil pro - Cestovatele "on budget" , lidi s A2 co se chtějí svézt, pravidelně a spolehlivě dojíždět do práce/školy, výletit a občas skočit i do terénu.

Doplňky na motorce - Na motocykl jsem dokupoval a dodělával USB zásuvku, držák telefonu (který mimochodem vřele doporučuji, telefon drží jak židovská víra), nosič na kufry a nyní si vyrábím kufry svépomocí.

Průměrná spotřeba - 1.02 l/100km

Recenze

Bydlím v Klecanech a druhým rokem dojíždím do práce do IKEMu což je přes celou Prahu a při již tradičním popojíždění autem v koloně po jižní spojce, jsem si řekl a dost!

Musím si pořídit nějakého spolehlivého pracanta, no a jelikož v sobě stále žhavím alespoň maličké srdíčko dobrodruha, rozhodl jsem se pro nějaké to cestovní endurko co mne doveze i někam dál než běžná asfaltka. Začal jsem tedy o obědové pauze žhavit internety a koukat co všechno by připadalo v úvahu. Samozřejmě hned jsem koukal na známá jména jako Teneré, Africa twin, transalp nebo GS dokonce jsem se na nějaké byl i podívat ale pro někoho kdo celý život jezdil na relativně malých lehkých motorkách (Jawa 350, Royal enfield 500 continental gt atd. jediné co se tomu aspoň trochu podobalo byla Honda SLR 650 ale i to byla muší váha) to byl až moc velký skok. Můj hledáček se tedy obrátil na menší "baby" cendura, jako je například Honda NX 650 dominator, Kawasaki KLE 500, Suzuki DR a nebo BMW f650 (ať už funduro, ST nebo GS)

A proč nakonec "Báwinka"? Dominátory byly vesměs vylítaný nebo moc drahý na to jak to jede. Suzuki DR podobně a stejně se mi zdála už trošku moc vysoká. Kawasaki se mi líbila moc, dokonce jsem pro ni byl vesměs rozhodlej ale buď byla drahá, vylítaná, nebo mi ji někdo vždycky vyfoukl, navíc jsem se pořád nemohl zbavit pocit že sedím na šicím stroji (je to dvouválec a já prostě nějak zvráceně tíhnu k těm jednobuchům). A konečně se dostáváme k "Báwince", byla původně číslo 2 ale potom co jsem si ji jednou mohl vyzkoušet bylo rozhodnuto...

Přišel jsem k motorce, prodejce ji měl hezky umytou a připravenou po chvilkouvé obchůzce a vyhodnocování stavu mne udivilo jedno... ta motorka pořád krásně drží, nikde žádný vakl a třeba páčky brzdy a spojky? Neuvěřitelný! Oni i po 22 letech drží víc než u nový Hondy, žádná odchylka nahoru dolu a ta přesnost.. Vím je to ptákovina ale tak nějak to ve mne vzbuzovalo dobrý pocit.
Dále zadní tlumič? On jde nastavit raz dva kolečkem ke kterému se hned dostanu? Nádhera! Pro někoho asi banalita co má každá lepší motorka, ale pro mne který vždy sedlal nějakou tu klasiku to byla novinka.

A už to přichází... sedám na motorku a najednou nesedím na motorce ale v ní, motorka semnou krásně splynula, což jsem ocenil i z hlediska ochrany nohou před větrem (ikdyž byly 2 stupně tak na nohy mi nebyla zime). Sedlo moooc pohodlné a i po 22 letech není nijak prosezelé, hned jsem si představoval jak na ní jedu ráno do práce nebo na dovolenou s mojí drahou polovičkou. Startuji a přišlo menší zklamání, zvuk mne moc neoslovil, nakonec jsem se od toho ale odprostil.. alespoň po mne nebude hajný střílet až se rozhodnu vzít to zkratkou pře les a soused na mne taky nebude házet vražedné pohledy až 5:30 budu vyrážet do práce.

Co se týká jízdy, nikdy jsem neměl nutkání jezdit na něčem co bude trhat ruce takže ohledně dynamiky jsem byl spokojen, zkoušel jsem i pomalé manévrování a nestačil jsem se divit... Jednoválec a není ucukanej? To se klukům od Rotaxu (Rakouská firma dodávající motor) povedlo, leč jednoválec tak mírnej a krásně vyváženej. (Možná to mám zkreslené potom co jsem sedlal Royal Enfield Continental 500 kde ten motor bestiálně vibruje a na popojíždění nebo manévrování celkem cuká) Při zatáčení a to i ve dvouch nemám co dodat, mám k ní naprostou důvěru, dokonce mám pocit že se mi na ní do zatáček jezdí líp než na Hondě CB.

A tak bylo rozhodnuto, chci ji!

Dobrý vzhled, technický stav, jediné co je potřeba vyměnit jsou pneumatiky. Cena byla vyšší, pán si byl jistě vědom technického stavu a tak jsem si říkal že zkusím něco maličko dolu, načež mi pán přinesl malý sešítek.
Bylo v něm absolutně všechno od doby co motocykl koupil, pán byl skutečně precizní, zapisoval tam i o kolik otáček šteloval karburátor, jakou měli před rokem ventily vůli, kdy kupoval řetěz, jaký typ a kolik oleje doléval, zkrátka všechno na co si vzpomenete, dokonce i s přiloženou účtenkou, hřebíčkem do rakve mého smlouvacího úmyslu, bylo zjištění, že je na motorce namontovaná drahá a kvalitní Li-ion baterie, neváhal jsem a s prodejcem jsem si plácnul.

Motocykl mám od prosince a teď je březen, takže víc budu moct napsat až toho spolu prožijeme více.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mark09
Mark09 napsal 26.03.21 v 11:28 10b.

Fill01
Fill01 napsal 24.03.21 v 18:34 10b.

Pěkná . At slouží ke spokojenosti.

hansdorf
hansdorf napsal 22.03.21 v 16:27 10b.

Pán by se mohl živit i psaním- jde to to skutečně pěkně.

Ať ti to jde stejně dobře v práci, s ženskou a hlavně motorkou.

pali3x
pali3x napsal 22.03.21 v 13:26

Veľmi pekne napísané . Prajem všetky kilometre kolesami dole

Nedávno mal takú motorku môj švagor... Keď som išiel kupovať moju motorku, tak ma napadlo pozrieť aj podobné BMW - za tie ceny, za ktoré sa to predáva, prečo nie? Švagor ma upozornil, aby som radšej pozeral niečo iné, lebo to vraj nie je to čo by som chcel...
Tak som aspoň skúsil Apriliu Pegaso 650 (za super cenu) a... Nebolo to vôbec to, čo som chcel. Moje začiatočnícke vnímanie motorky síce bolo značne skreslené, ale Pegaso mi tak nejak vôbec nesadlo, naproti tomu Transalp 650 bolo celkom iné zvezenie. Možno jednovalec vs 2valec do V ,alebo vek motoriek... Ťažko povedať.
V každom prípade ako motorka na začiatok, pokiaľ človek nie je ochotný z nejakého dôvodu pridať na niečo lepšie je to v pohode motorka .
Minimálne pocitovo po Jawe 350 bude určite skvelá.

kuburak
kuburak napsal 22.03.21 v 12:02

Díky za doplnění , pokusím se ještě o doplnění doplnění... Ať tu histrorii máme komplet:
Motor se vyráběl u Bombardier-Rotax v Rakousku a zbytek motorky v Aprillii v Itálii. Původně BMW plánovalo vyrobit 35000ks ale nakonec se vyrobilo okolo 65000ks, v průběhu let se výroba přesunula z Itálie do Berlína, techničák té mojí to jen potvrzuje. Jednalo se o první jednoválec od BMW od roku 1960 a první motocykl s řetězem od BMW vůbec.

Více komentářů



TOPlist