bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada
28.9.2007 v 13:25
Čaute, za prvé začnu tím že sem smolař... koupil sem si kawasaki er5 rv 98 ze zahraničí, bohužel až když byla doma sem zjistil když jsem vypouštel olej že je v něm voda (chladící kapalina)... mno celkem šok, ale co s tímhle rizikem sem počítal při koupi. Tak jsem motorku komplet rozebral a vyndal motor že se kouknu na těsnění pod hlavou atd. prostě že najdu příčinu toho proč je v oleji voda. přesne ji tam bylo (oleje a kapaliny) 6.5l ! :puke: , olejová naplň je 3.4l. Tak sem to komplet rozebral (jak vidíte na fotkách) bohužel sem NENAŠEL ŽÁDNOU PŘÍČINU proč nebo jak se to stalo ! Těsnění všude ok, nikde žádná viditelná trhlinka,válec písty zakarbonované ale ok. (kvalty všechny ok, klikovka se točí krásně) vše jak má být..... Samozdřejme že je všechno trošku zrezlé tím jak tam byla voda a nejspíš motorka hodne dlouho stála, to se snadno vyčistí utře.

U vodní pumpy je taky vše ok.

Tak vás prosím, hodte na to zkušené oko, na co se mám ješte mrknout atd. Dál půlit motor asi nemá smysl co ? (btw tam stejně nic neuvidím) tam nikde neobíhá chlad. kapalina.

Teď mám v plánu koupit všude nové těsněni, složit motor, nechat vypláchnout spec. olejem a zkusit jestli fičí. Ale nechce se mi do toho když sem NEODSTRANIL příčinu ! :marod: :puke: :puke:









Řešení
1. Vzít a hodit do kontejneru
2. Polít benzínem, zapálit a hodit do kontejneru
3. Přetesnit, složit a zkusit štestí
4. Koupit nový motor
5. .....

Moje TEORIE: Někde je (v prostoru válce, mezi kanálky) mikroskopická trhlinka která za chodu motoru a vlivem velkých tlaku atd. pomaličku utíká do olejového systemu. Tím by se vysvětlilo proč sem vypustl 6l kapalin. předchozí majitel tak dlouho dolival kapalinu až se system zahltil a přestalo to jet. Co vy na to, je to hovadina ? :D

A jestli je to pravda tak asi řešení č. 2 že ? :D posraní japonci.
A Moje příští motorka bude vzduchem chlazená, to vím jistě ! :o)

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 13:58 | Nahoru | #1
:D zajímavé... Nevím tohle bych asi max. použil na náhradní díly :marod:

Stačí jen kouknout na ty vačky... Navíc pokud by jsi to složil a pustil myslím že by jsi musel měnit aspoň 3x olej než bys propláchnul tu rez z třených míst a kdo ví jestli by ti to neucpalo kanálky... Ale pokud máš za levno těsnění tak proč si s tím nepohrát a zkusit štěstí.
Jak víš že ten původní majitel vůbec věděl co se do toho motoru lije 6l kapalin v motoru je trošku moc? :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:05 | Nahoru | #2
Nechci ti nic říkat,ale jelikož je takto orezlá,tak asi fakt hodně dlouho stála a asi nestála bez důvodu,že. takž buď může být pouze fouklé těsnění pod hlavou. - tomu moc nevěřím,to by bylo moc jednoduché. Prasklá hlava nebo jak píšeš trhlina ve válci. Nech si někde zkontrolovat hlavu.
Ovšem pokud se jezdilo s takovouto emulzí, tak jak vypadají kluzný ložiska na klice a vačkách?
Zkus nejlevnější variantu. - nech někde zkontrolovat hlavu.Pak vše důkladně očisti,dej nové těsnění pod hlavou a zkus to. Pokud jsi takovouto motorku koupil za víc jak 30t.,tak to nebyl moc dobrej kup. Reálně i myslím že to má najeto hrubě přes 50t.km.

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:06 | Nahoru | #3
Acory>ty woe takovej rezavej píst a vačky sem jeste nevidel =o :D

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:06 | Nahoru | #4
ty kráso *no* ,jinak zkus to rozhejbat přes zimu máš dost času,stejně už se ted nebude moc jezdít a uděláš si takovou GO motoru jestli to teda vůbec půjde

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:11 | Nahoru | #5
mira xj>Tak jestli to má najetých +- 50 - 70, tak to je jedna z lepších zpráv. ;) Jestli třeba 2x tolik (škoda, že se to nedá zjistit), nebo i víc.... :shy:

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:12 | Nahoru | #6
Acory>No jen pro zajímavost, předpokládám, že ste to nestartovali, když si to kupoval... Proč?

2 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:25 | Nahoru | #7
Lada.s> No dyť vím, trošičku zrezivěla holka no :/ Většinou to je jenom povrchově a dá se to setřít hadříkem.
mira xj> Kde si můžu nechat zkontrolovat hlavu válce, válec, v každém servise ? jak to dělaj a kolik za to chcou ? Byla levná, "zatím" dobrej kup :thmubup: (ne sranda) :puke:
NovejAldaXR>Tak dlouho se s tím srát nehodlám, obědnám díly spravím, nespravím, nazdar. žádná jebačka, toho už mám dost.
MíraGSX>Existuje na to speciální proplachovací přípravek a už toho tam moc není takže by stačilo možná 1x.

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:28 | Nahoru | #8
Acory>No dát dohromady se dá skoro všechno, stačí když se zeptáš nějakýho veteránisty... A na rozdíl od nich, Ty to máš komplet.

Tu teorii prasklýho bloku bych asi zavrh, o popraskanejch blocích mluví kdekdo, ale opravdu prasklej je vidět opravdu málkdy.
Díky stavu motoru, ten pístní čep je fakt fešnej, i díky času, venku už je stejně kláda jak v ruským filmu, bych to rozebral opravdu komplet, komplet všechno vyčistit. Nezapoměn že to má vložený válce, i tam může být zrada - "utopená" vložka, i když to by spíš foukalo do vody, než naopak. No a pak to zkusit složit. Je to dvouválec, takže ty těsnění nebudou zas taková raketa a když je budeš platit, tak si furt říkej: "jaký štěstí, na čtyřvál by to bylo dvakrát tolik". Pak se ten nákup dá docela přežít.

Na jinej motor je, si myslím, docela dost času. Do jara stihneš jak opravu, tak i tu krizovou alternativu, tyhle motory se serou málo, přitom s motorkama se fláká o zem v průměrný frekvenci, takže k sehnání to je. Navíc i motoru kterej kupuješ od někoho, kdo ho má vyhozejnej na ponku víš taky houby jestli šlape či ne, takže to může být taky solidní nabíhačka. Což v Tvým případě asi obzblášt neee. Kdežto když si ten motor postavíš sám, tak aspon budeš Ty sám vědět co v něm je.

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:29 | Nahoru | #9
DÍK

Naposledy editováno 16.03.2010 20:00:43

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 14:49 | Nahoru | #10
no jen jestli se ta motorka nevykoupala a tedka s toho neděláš vědu vytřel bych to hadrem a poskládal na z5 (motor malej jednoduchej) a malil novej olej nalil chladicí kapalinu a otestoval , potom by se vidělo co dál, prasklinka by se projevila pozvolna a vodní pumpa rychle, tesnění pod hlavou se dá otestovat ,, takže nedělal bych s tím vědu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 15:25 | Nahoru | #11
Mirek12>>
No, Acory, pěknej humáč uvnitř... Alejak píše Mirek12, mohla bejt utopená, v Anglii byly v létě záplavy. Odkud přesně jí máš ? Dalo by se dohledat jestli tam byla velká voda nebo ne.
Další možnost je, že ten motor někdo uvařil - a jako výsledek se mohla zkroutit hlava = přestane těsnit, a spárou kolem tesnění se dostane do oleje voda. A okud je majitel prase, tak jen dolívá vodu která "kamsi" mizí (do oleje) a nepátrá po příčině. Tj, nechal bych změřit rovinnost dosedací plochy naspodu hlavy.
A pokud je hlava zkroucená, spočetl bych si kolik stojí ostatní nové díly (nebo oprava starých) versus celý motor z nějaký bouraný motorky.

Mimochodem, pokud bys to rozprodával na díly, mám o ledasco zájem tak se kdyžtak ozvi :P ne, promiň nechci tě deptat.

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 15:32 | Nahoru | #12
rovina hlavy se dá přebrosit za pár kaček a jestli se koupala poznáš aji na ložiskách v kolech , kolikrát sem měl motorku z němec a ložiska totá vyrezavěny a nebylo to enduro ale silnice ;) na vše se dá příjít a opravit :cool:

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 16:08 | Nahoru | #13
V podstate uz se tu vsechny mozne priciny probrali takze jdu s krizkem po funuse. Kazdopadne bych zjistil zda neplavala (viz ty loziska v kolech a tak). Pak bych poresil ze je ok hlava, mas to sundany ...

Pak bych to vycistil, slozil, a zkusil.

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 17:10 | Nahoru | #14
Acory>Rovinnost hlavy Ti zkontroluje každej strojař, než do servisu bych s tím zaběh radši za nějakým nástrojařem, ti mají většinou dost for-richtungů na měření všeho možnýho, přimčemž změřit rovinnost plochy není zast takový převrat. Navíc jsou zvyklí na přesnost, což se u řady mechaniků v servisech zas tak říct nedá. Osobně si myslím, že pokud narazíš na opravdu seriozní servis, tak to stejně šoupne na proměření někomu do nástrojárny.

S další kontrolou jestli je prasklá je poněkud problém: pokud by byla ruplá vejpůl tak by to bylo fajn,to pozná i slepec - hmatem vždycky rrozezná jestli má v ruce jeden nebo dva kusy. Jenomže for je tom, že tam může, a s maximální praděpodobností i bude, vlasová trhlina, která navíc nemusí být ani na viditelné ploše a ještě navíc se může projevovat až při zahřátí hlavy a pod tlakem.
Na takovouhle kontrolu demontovanejch hlav se vyráběj nějaký speciální vodičky, sajrajty který vzlínaj do těch mikrotrhlin. Pak by se hlava měla kontrolovat i za provozní teploty, tedy v nějaký lázni atd. atd. Dřív něco takovýho dělal Agrozet velký Mezříčí, pak někdo i v Liazu v Liberci. Osobně ale nemám s těmahle zkouškama moc dobrý zkušenosti, bylo to prostě nespolehlivý.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 17:41 | Nahoru | #15
Ricard>chápu, díky za info.
Mirek12>kéžby se vykoupla, ale asi jakože šance 1ku100 že to je ono :marod:

Rovinnost jsem kontroloval, tady problém nebude.
ješte tu hodim fotku ventilů zespod ať to je kompletní :/ <strong></strong>

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 17:47 | Nahoru | #16
Acory: na Ostravsku je dost firem na NDT. Zkuse se kouknout na netu a par jich zavolat. Podle mne bys mohl mit tak za 1000kc jistotu, ze tam neni zadna prasklina, nebo naopak vedel, kde presne je.

;) Ty jsi jak z toho vtipu - typicky prajzak. Neco levne schrasti a pak zacne zjistovat k cemu mu to vlastne bude :lol: :P

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 17:54 | Nahoru | #17
Tohle je na 100% utopeny motor. Drobne dily poskozene rzi bych ROZHODNE vymenil, zbytek bych vypucoval a prelestil (vacky, vahadla a tak). Kazdopadne je potreba si s tim peclive pohrat. Skoda ze ti neprislo pri koupi divne, to kontrolni okynko oleje cele kompletne bile od emulze. Nak

PS. pokud budes potrebovat poradit, klidne se ozvi. Muzu se na ten motor prijet mrknout a rict kdyz tak co a jak.

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 18:27 | Nahoru | #18
Nak>Jak říkám nechal sem si to dovést, motorku jsem viděl až doma na placu :/ a z fotek to nešlo poznat. hold riziko

To by bylo super kdyby ses na to přijel mrknout, máš čas teď o víkendu? mapku jak se ke mě dostat pošlu mejlem ;) z ostravy to je kousíček.

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 18:44 | Nahoru | #19
Já přijedu taky

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

28.9.2007 v 19:11 | Nahoru | #20
Hosi jeden vsici, udelame grilovacku na zahrade u Acoryho a zlaty hrebe vecera bude motor ER5 :D

Kdyz tak zitra po obede muzu...hod me mapku do mailu. Nak

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 12:12 | Nahoru | #21
Tak to je dobrej marast a ten motor šel?

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 18:24 | Nahoru | #22
Chtěl bych tady poděkovat NAKovi za to že se ke mě stavil a mrknul na to. Fakt dík moc chlape *yes* :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 19:45 | Nahoru | #23
Acory>A tedy konečnej verdikt?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 19:51 | Nahoru | #24
Ricard>rozebrat na prvodily tj. uplne na jednotlive soucastky. Soucastky s korozi vykartacovat dratenym kotoucem, tam kde je treba hladky povrch pak vzit 800-1000 smirkem a prelestit. Jinak proste kompletne vycistit...

Ten motor je jinak v paradnim stavu. Nastesti ty skody z vody nejsou nejak strasne. Nak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 19:54 | Nahoru | #25
Nak>Cili to spíš opravdu šacuješ na něco po záplavách, než na ruplou hlavu, nebo těsnění?

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 20:02 | Nahoru | #26
Ricard>to je komplet zatopeny motor, je to videt i na samotnem ramu motorky a jinych dilech. Chladici okruh byl krasne cisty bez nanosu, tady sla voda proste jen do prostor v motoru.

Neni to nic neopravitelneho, ale nastve to. Nak

(reakce na) Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 20:33 | Nahoru | #27
Acory>Takže hlavu vzhůru a žádný zoufání. Do jara je času dost a vlastně jediný co potřebuješ jsou nový těsnění. A tím že si uděláš rozborku na šroub, tím nic nezkazíš a aspon budeš vědět na čem jezdíš.
Držim palce.

Kawasaki ER 5 Voda v oleji Fotky, rada

29.9.2007 v 22:07 | Nahoru | #28
Ricard>jasní, Díkes
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 Včera v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist