bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vadné těsnění pod hlavu?!
29.5.2009 v 11:13
Ahoj klucí, tak nějak se mi dost často stává, že se v oleji (olejoznaku) objevuje bílý šlem... zejména pokud vytáhnu motorku v chladnějším počasí (pod 15´C) a jedu na krátkou vzdálenost, resp. kdy nemám možnost ji protáhnout... začal bych ale tím, co tomu předcházelo - při výměně oleje jsem trochu přelil - tak tři deci - a chvíli na to i jezdil (cca 300 km), pak to odpustil, vyměnil vzducháč a motorka už stejně nejela tak jako dřív. Koupil jsem nějaký přípravek na vyčištění palivové soustavy (fuel cleaner), dokud v benzinu byl, jela motorka o poznání lépe, ale pořád né tak jako dřív. Mimo jiné jsem ale např. propálil nálepku na výfuku a při startování zcela studeného motoru mi od té doby z výfuku prská voda... Chladicí kapalina ale znatelně nemizí. Přes zimu mi záhadně "přibyl" v motoru "olej", tak jsem ho vypustil a nalil zpátky nový, o půllitru méně než tam bylo. Teď se mi zdá, že ho motorka mimo jiné začíná malinko papat... takže prosím o diskusi, co si myslíte že je na motoru konkrétně špatně a kolik budou stát ND + práce v servisu = celková oprava? PS: chytá bez problémů, nechcípá, jde vytáčet, vše ok, jen ta emulze se objevuje, studená prská vodu z výfuku a maximálka je 160 km/h....

Vadné těsnění pod hlavu?!

29.5.2009 v 11:27 | Nahoru | #1
Tim ze jsi prelil se az tak moc nestane a tesneni pod hlavou by to neodneslo,zkus prohrat motor a nechat otevreny nelevaci otvor oleje snad je v oleji jen trocha vlhkosti.Voda z vyfuku byva vetsinou z kataku (nevim zda tva motka ma)Tesneni pod hlavou by se projevilo prehrivanim a tlakovanim hladici soustavy.

Vadné těsnění pod hlavu?!

29.5.2009 v 11:36 | Nahoru | #2
To že za studena jde z laufu voda je normální, po zahřátí už by to dělat nemělo. Pokud té emulze není mnoho, tak to bude jen srážení vlhkosti, zvlášť když tu motorku nestihneš pořádně prohřát. Přelití třech decek oleje by nemělo způsobit žádný trable (pokud nemáš RSV ).

Vadné těsnění pod hlavu?!

29.5.2009 v 11:53 | Nahoru | #3
ještě k tomu přelití, vyměň vzduch. filtr, může být zasratý tím olejem....a pak to moc nejede

Vadné těsnění pod hlavu?!

29.5.2009 v 13:23 | Nahoru | #4
z toho výfuku jde jenom kondenzát. Pokud se ti zjevně nezrácí voda z chald.okruhu ,ser na to.
U tý ER 5 se dost často stává ,že se spíše přeleje benzín do motoru, to bych si hlídal. Je to způsobeno špatně těsnícím pal. kohoutem.

Vadné těsnění pod hlavu?!

29.5.2009 v 20:39 | Nahoru | #5
Netěsný kohout nezpůsobí prosakování benzínu do oleje. V karburátorech jsou jehlové ventilky a pokud těsní, je to OK. V tvém případě bych to viděl právě na netěsný jehlový ventil v jednom z karburátorů-vyšší spotřeba a nízká maximálka (ER5 190-200 Km/hod). Taky přibývání olejové náplně tomu nasvědčuje. V každým případě dej novej olej, ale nejdřív zjisti, jestli ti vážně neubývá chladící kapalina. Nesmí ubývat ani neznatelně. Pokud ano a motor při tom nevykazuje žádný projev vady těsnění pod hlavou nebo hlavy, mohla by voda do oleje prosakovat přes vodní čerpadlo-při demontáži oběžného kola pozor, má levý závit. Spíš bych to ale viděl na to těsnění pod makovicí. Karburátory jsou venku natotata a stačilo by podle mě vyčistit plovákový komory-šoupátka bych nerozebíral. DaM karburátorů+vyčištění je operace na jedno delší odpoledne. DaM hlavy motoru se nechá udělat vcelku v pohodě na motocyklu bez dem. motoru. Oprava vodního čerpadla-pokud si pamatuju, tak stačí 2 těsnění, který jsem si dělal a těsnící kroužek je tuším součástí oběžnýho kola-operace taky tak na jedno odpoledne. Pozor na zarezlý vodící čepy krytu čerpadla. A výměna těsnění pod hlavou? Žádná záludnost, ale opravu samotný hlavy bych svěřil jen tomu, kdo má s opravou hlav motocyklových motorů zkušenost. Kdyby byla hlava dole, určitě se vyplatí zkontrolovat ventily a jejich těsnost a možná vyměnit gufera. Díly nekupuj přímo v Kawasaki, ale zkus kontaktovat p. Rašku http://eabmoto.sweb...nosti/zkusenosti.htm . Bral jsem od něj originální díly z Kawi, ale dal mi 10 % slevu. Už mě nebaví psát, ale budu tvoje vlákno sledovat

Vadné těsnění pod hlavu?!

1.6.2009 v 17:34 | Nahoru | #6
Díky moc za rady, vcelku jste mě uklidnili, že by to nemuselo být nic až tak vážného a drahého... bohužel si na motorce neudělám sám ani prd, hold to není pionýr a tohodle se bojím, takže až na něco přijdu, poputuje do servisu.... PS: chladička od výměny na podzim ubyla, tak dvě tři deci, víc ne, ale to by mohlo odpovídat flekům pod přepadovkou, když motorce nakládám... jinak ER-5 katalyzátor nemá a po zahřátí z výfuku nic neprská. Po delší a dravější projížďce stejně tak zmizí i ten šlem z oleje. Vzducháč je vyměněný... pokud netěsní ten jehlový ventil, tak se mění za nový nebo se dá seřidit? Za odkaz díky, může se hodit!

1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!

1.6.2009 v 20:29 | Nahoru | #7
ER5 je taková japonská variace na Jawu třipade. Tak pokud zvládneš Pionýra a máš chuť se do toho dát, tak směle kupředu.
Tak karburátor stačí vyčistit. Je to vč. de a montáže karburátorů fakt otázka jednoho delšího odpoledne.
Úbytek chladící kapaliny 0,3l je docela dost. Pokud je chlazení OK, tak ti nemůže nic ubývat, ani když tomu nakládáš. Ventilátor chlazení ti spíná? Pokud ne, tak by se motor mohl přehřívat a voda by mohla přes tlakovou zátku ubývat. No, chce to prostě vočuchat.

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

1.6.2009 v 20:38 | Nahoru | #8
Firma> Když se teda ten karbec vyčistí, tak už mi benz do oleje "nemůže" protéct? Zlaté kohoutky s "off", já tyhle vymoženosti moc nemusím. Krása je v jednoduchosti, no ne? :) Ventilátor na chladiči spíná, teda když bylo vedro, slyšel jsem ho jednou i běžet a při popojíždění a následném zastavení taky. Ty tři decky chladičky zmizely za půl roku, tj. v mém případě tak 3tkm, občas jsem to viděl "ukapávat" právě z přepadovky... třeba jako na téhle fotce:
http://davidhavel.pi...kawasaki-er-5/#16259 , tak bych tipl, že by to mohlo odpovídat... no, uvidíme jak se to vyvrbí, některé závady se prý hold musí prvně projevit, ale nerad bych něco podcenil a pak třeba zadřel nebo tak něco.

1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!

1.6.2009 v 22:04 | Nahoru | #9
Tak to spíš vypadá na závadu buď těsnění pod hlavou nebo křivá hlava. Osobně bych to moc projevovat nenechal, ale radši bych se snažil zjistit závadu.
Ten benzín nemá s chlazením nic společnýho a pokud budou ventilky těsnit. benzín bude tam, kde má být. Kohout zkontroluješ úplně jednoduše. Doplň nádrž, zapni do ho ON a sundej hadičku plnění do karburátorů. Kohout má tuším 3 vstupy. 1. přívod paliva ON 2. přívod paliva na RES 3. přívod hadičky ovládání podtlaku, který otevírá kohout při nastartovaném motoru. A má jeden vývod, který, pokud si dobře vzpomínám, je zezadu kohoutu a je dobré si kohout demontovat-2 šrouby. Když sundáš tu hadičku zezadu kohoutu, tak ti při vypnutém motoru nesmí z kohoutu unikat palivo. To samé platí i pro polohu kohoutu RES. Poloha PRI je plnění karburátorů nezávisle na běhu motoru a slouží k naplnění karburátorů třeba po dlouhém stání-zapneš na pár vteřin do polohy PRI a potom přesuneš do ON-pokud máš tedy dost benzínu

2 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!

1.6.2009 v 22:38 | Nahoru | #10
zdravim chlapi chctel sem se zeptat nevyte nahodou nekdo jak se otvira nebo na cem je přiškrcená er 5 z roku 1999?

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

2.6.2009 v 14:44 | Nahoru | #11
afroman> podívej se na forum ER-5 (hustej.net) tam se to tuším řešilo, pokud jsi to nenašel tady, a mělo by to být v šoupátkách... řeší se to DinoJet sadou nebo jak se tomu nadává...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

2.6.2009 v 14:55 | Nahoru | #12
Firma> OK, kohout otestuju, když teda bude ukapávat tak výměna, chápu správně? Když ukapávat nebude, je problém v těch jehl. ventilech v karburátorech... Jo, vypadá to na tu hlavu, dnes jsem s tím byl u známého, poradil mi takový test, tak co si o něm myslíš: konec přepadové hadičky od chladičky ponořit do petlahve s vodou a při běžícím motoru v celém rozsahu otáček nesmějí unikat bubliny, jinak je těsnění K.O... co na to říkáš? nevím co si o tom mám myslet, on celý život opravoval náklaďáky, takže asi to tak i bude :( - mě bubliny jdou... :( Viděl bych to na to, že jsem tam tenkrát nalil ten fuel Claner na radu prodejce do nádrže najednou a né podle návodu v určitém poměru a to těsnění tu zvýšenou teplotu asi neustálo :( + moje někdejší "lítání" se studeným motorem :( Takže co říkáš na ten test? A když to teda fouká do vody, mohlo by to způsobit to prskání vody z výfuku a šlem v oleji? Ach jo... to bude drahý :(

1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 14:41 | Nahoru | #13
Mám sice Kawu GPZ 500, ale motor je stejný a řešil jsem tento problém: Když jsem ji držel delší dobu ve vyšších otáčkách (cca nad 7000) tak mi házela přes víčko expanzky chladicí kapalinu ven. Na několika fórech jsem se dočetl, že je to běžné u této motorky a stačí jen držet hladinu kapaliny těsně nad minimem. Trochu jsem tedy odsál a od té doby mám pokoj.
Čistě hypoteticky co když Tobě ta kapalina necáká přes víčko jako mně, ale razí si cestu někudy do motoru? Zkus to co já - odsát kapalinu tak, aby v expanzce byla těsně nad minimem.
Jen mě to napadlo, možná je to blbost...
A po delším stání mi taky z dírky pod výfukem stříká voda, to je normální. Pokud tam tu dírku nemáš, tak je jasné, že prská koncovkou, bych řekl.

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 16:13 | Nahoru | #14
Perda> Heh, včera jsem doléval :))... nu což, zkusím, za to nic nedám, díky za tip a opětovné mírně uklidnění!

1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 16:19 | Nahoru | #15
pokud fouká do vody, tak je někde error. teda pokud to není jedna bublina za sto let, způsobená tepelnou roztažností chladičky a vytlačováním vzduchu z expanzky.

každopádně to nepodceňuj, neboť ti přes prasklé těsnění třeba přes noc může natéct voda do válce a jdou tu hlasy, že vzhledem k nestlačitelnosti kapaliny, při startu při kompresním zdvihu to může nadělat v motoru docela neplechu.

Naposledy editováno 03.06.2009 16:20:49

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 16:26 | Nahoru | #16
FiZzeR> no je to spíš jedna bublinka za dvě tři vteřiny... a jsem zase sražen do kolen

1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 16:29 | Nahoru | #17
zkus to s motorem zahřátým na provozní teplotu (třeba po hodinový projížďce)

jinak chladící kapalina je čistá, bez sazí, olejových nebo mastných skvrn? to je taky spolehlivý ukazatel...

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 16:35 | Nahoru | #18
FiZzeR> jj, to jsem právě zkoušel, to je tak těch 30 bublin za minutu když to držím na nějakých 4tis ot. Jo, chladička je jinak čistá...

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

3.6.2009 v 22:08 | Nahoru | #19
nevím co si o tom mám myslet, on celý život opravoval náklaďáky, takže asi to tak i bude :(

Abych tě uklidnil, taky jsem celý život opravoval náklaďáky. Ono je to teda nějakých 15 let. .
Ten test se provádí různými způsoby a všechny jsou zaručený . Jeden z těch lepších spočívá v tom, že se na chladící okruh připojí takový bazmek se speciální tekutinou, která reaguje na přítomnost vzduchu s obsahem výfukových plynů (tvoje bublání). Pokud skutečně je vada na těsnění nebo hlavě (u trucků to může být i prasklá vložka válce), tento vzduch tekutinu zbarví a můžeš se dát do díla. Naneštěstí tento test provádí jen velmi málo firem, ale osobně jsem ho zkoušel vícekrát a troufám si říci, že je průkazný a spolehlivý.
Druhý a velmi často používaný test, je tlakový test. Provádí se nejlépe u ohřátého motoru tím, že místo víčka nalévacího hrdla nasadíš tlakovou zátku. Tou potom natlakuješ chladící soustavu a sleduješ únik tlaku. Pokud je vše utěsněno (což občas bývá problém) a dochází k zřejmému poklesu tlaku, můžeš se dát do díla. Problém je, že u tohoto testu používáš tlak 1-1,5 barů (zkoušel jsem i 2 bary, ale to už mají hadice honičku, hlavně když jsou starší). Při spalování však dochází k mnohem větším tlakům a tak, pokud je závada ve svém začátku a není tak průkazná, tímto testem ji nelze někdy zjistit. Občas jsem v takovém případě nechal soustavu natlakovanou třeba přes noc a ráno vše zkontroloval. Jako první jsem povolil vypouštěcí šroub olejové vany a pokud se objevila jako první voda, dal jsem se do díla. Voda má větší hustotu než olej a krásně se od oleje oddělí a z motoru vyteče jako první. Pokud by přes poškození unikalo vody hodně a píst by byl v dolní úvrati, mohlo by dojít k tomu, že voda nestačí protéct skrz pístní kroužky a při startování by se jednoduše motor nepřekulil. Voda je jaksi nestlačitelná a ventily jsou zavřené. K poškození by ale asi nedošlo.
Osobně bych to neviděl na těsnění, ale na křivou hlavu. Stejně kdybys to musel rozdělávat, určitě ji nech srovnat a zkontrolovat ventily. Doporučuju z vlastní zkušenosti.

Vadné těsnění pod hlavu?!

4.6.2009 v 14:12 | Nahoru | #20
OK, díky za info, uvidím co a jak se bude dál vyvíjet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

4.6.2009 v 15:41 | Nahoru | #21
afroman> odškrcení u o 3 roky starších se dělalo výměnou šoupátek v karbecích nebo ucpáním malých direk v nich

(reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!

4.6.2009 v 16:32 | Nahoru | #22
hok> rv 1999 bude ten samý model (stříbrná nikoli černá kola, menší nádrž s vystouplým víčkem, nižší sedlo) - mám ji taky, ale kupovanou od výroby jako otevřenou...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 Dnes v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist