1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!
Tak karburátor stačí vyčistit. Je to vč. de a montáže karburátorů fakt otázka jednoho delšího odpoledne.
Úbytek chladící kapaliny 0,3l je docela dost. Pokud je chlazení OK, tak ti nemůže nic ubývat, ani když tomu nakládáš. Ventilátor chlazení ti spíná? Pokud ne, tak by se motor mohl přehřívat a voda by mohla přes tlakovou zátku ubývat. No, chce to prostě vočuchat.
http://davidhavel.pi...kawasaki-er-5/#16259 , tak bych tipl, že by to mohlo odpovídat... no, uvidíme jak se to vyvrbí, některé závady se prý hold musí prvně projevit, ale nerad bych něco podcenil a pak třeba zadřel nebo tak něco.
1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!
Ten benzín nemá s chlazením nic společnýho a pokud budou ventilky těsnit. benzín bude tam, kde má být. Kohout zkontroluješ úplně jednoduše. Doplň nádrž, zapni do ho ON a sundej hadičku plnění do karburátorů. Kohout má tuším 3 vstupy. 1. přívod paliva ON 2. přívod paliva na RES 3. přívod hadičky ovládání podtlaku, který otevírá kohout při nastartovaném motoru. A má jeden vývod, který, pokud si dobře vzpomínám, je zezadu kohoutu a je dobré si kohout demontovat-2 šrouby. Když sundáš tu hadičku zezadu kohoutu, tak ti při vypnutém motoru nesmí z kohoutu unikat palivo. To samé platí i pro polohu kohoutu RES. Poloha PRI je plnění karburátorů nezávisle na běhu motoru a slouží k naplnění karburátorů třeba po dlouhém stání-zapneš na pár vteřin do polohy PRI a potom přesuneš do ON-pokud máš tedy dost benzínu
2 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!
1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!
Čistě hypoteticky co když Tobě ta kapalina necáká přes víčko jako mně, ale razí si cestu někudy do motoru? Zkus to co já - odsát kapalinu tak, aby v expanzce byla těsně nad minimem.
Jen mě to napadlo, možná je to blbost...
A po delším stání mi taky z dírky pod výfukem stříká voda, to je normální. Pokud tam tu dírku nemáš, tak je jasné, že prská koncovkou, bych řekl.
1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!
každopádně to nepodceňuj, neboť ti přes prasklé těsnění třeba přes noc může natéct voda do válce a jdou tu hlasy, že vzhledem k nestlačitelnosti kapaliny, při startu při kompresním zdvihu to může nadělat v motoru docela neplechu.
Naposledy editováno 03.06.2009 16:20:49
1 reakcí na tento příspěvek Vadné těsnění pod hlavu?!
jinak chladící kapalina je čistá, bez sazí, olejových nebo mastných skvrn? to je taky spolehlivý ukazatel...
Abych tě uklidnil, taky jsem celý život opravoval náklaďáky. Ono je to teda nějakých 15 let. .
Ten test se provádí různými způsoby a všechny jsou zaručený . Jeden z těch lepších spočívá v tom, že se na chladící okruh připojí takový bazmek se speciální tekutinou, která reaguje na přítomnost vzduchu s obsahem výfukových plynů (tvoje bublání). Pokud skutečně je vada na těsnění nebo hlavě (u trucků to může být i prasklá vložka válce), tento vzduch tekutinu zbarví a můžeš se dát do díla. Naneštěstí tento test provádí jen velmi málo firem, ale osobně jsem ho zkoušel vícekrát a troufám si říci, že je průkazný a spolehlivý.
Druhý a velmi často používaný test, je tlakový test. Provádí se nejlépe u ohřátého motoru tím, že místo víčka nalévacího hrdla nasadíš tlakovou zátku. Tou potom natlakuješ chladící soustavu a sleduješ únik tlaku. Pokud je vše utěsněno (což občas bývá problém) a dochází k zřejmému poklesu tlaku, můžeš se dát do díla. Problém je, že u tohoto testu používáš tlak 1-1,5 barů (zkoušel jsem i 2 bary, ale to už mají hadice honičku, hlavně když jsou starší). Při spalování však dochází k mnohem větším tlakům a tak, pokud je závada ve svém začátku a není tak průkazná, tímto testem ji nelze někdy zjistit. Občas jsem v takovém případě nechal soustavu natlakovanou třeba přes noc a ráno vše zkontroloval. Jako první jsem povolil vypouštěcí šroub olejové vany a pokud se objevila jako první voda, dal jsem se do díla. Voda má větší hustotu než olej a krásně se od oleje oddělí a z motoru vyteče jako první. Pokud by přes poškození unikalo vody hodně a píst by byl v dolní úvrati, mohlo by dojít k tomu, že voda nestačí protéct skrz pístní kroužky a při startování by se jednoduše motor nepřekulil. Voda je jaksi nestlačitelná a ventily jsou zavřené. K poškození by ale asi nedošlo.
Osobně bych to neviděl na těsnění, ale na křivou hlavu. Stejně kdybys to musel rozdělávat, určitě ji nech srovnat a zkontrolovat ventily. Doporučuju z vlastní zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vadné těsnění pod hlavu?!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | Dnes v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |