globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chcípání po delší jízdě i po natankování
28.8.2014 v 22:15
Zdravím, známý ze servisu je momentálně pryč, tak se zeptám tady, je to moje první moto, tak nejsem zaběhlý a nevím čím by to mohlo být.

Dnes jsem jel z rezervy dotankovat za 200,- , takže cca 5.5L. Před tankováním přepnu kohout na ON, natankuju, jedu asi 35km - z toho 8km ve dvou - a najednou motor ztrácí výkon, moto jen chrčí, plyn nereaguje až zastavím a už nejede. Přepnu kohout na rezervu, nastavím sytič, napodruhé motka nastartuje a v klidu zas jede.
Tak jsem na zkoušku (protože jsem přeci tankoval...) za jízdy přepl zase na ON a jel dalších cca 20km, mezi tím se mi to stalo 2x znovu. Naštěstí hned před benzinou, tak jsem natankoval znovu. Zatím jsem od té doby najel nějakých 30km, takže nemůžu říct, zda to bylo něco s tím prvním benzínem nebo tak... Ale vrtá mi to hlavou.

Motorka má den po seškrcení na 35kW.
Žádnou pilu tomu nedávám, otáčky držím taky zhruba plynule.

PS: Omlouvám se za divný nadpis, ale vůbec mě nenapadá, jak jinak to napsat .

Naposledy editováno 28.08.2014 22:23:18

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 22:25 | Nahoru | #1
zkus příště při ztrátě výkonu jen otevřít a zavřít víčko nádrže (můžeš i druhým klíčkem zastavit a jen pootevřít) - tj neodvzdušnění nádrže...

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 22:31 | Nahoru | #2
No, jelikož to bylo pokaždé ve městě na krátkých úsecích mezi křižovatkami/ostřejšími zatáčkami, tak si moc dobře nedokážu představit, jak tam to víčko otvírám, zacvakávám (jde docela ztěžka) a vůbec hledám druhý klíček . Jde to vyřešit nějak jinak ještě třeba před jízdou?
Když už zastavím i při ztrátě, tak chcípne. Protože ta ztráta už je konečná a jedu na setrvačnost.

Naposledy editováno 28.08.2014 22:44:41

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 22:56 | Nahoru | #3
No ještě lze nechat pootevřené, ale bacha, při nehodě a podobně je to o pruser že te poleje benzin...začne to hořet... atd

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 23:05 | Nahoru | #4
Jak dlouho tomu stačí mít to pootevřené? Doufám, že ne celou cestu .

Naposledy editováno 28.08.2014 23:05:24

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 23:11 | Nahoru | #5
Když jedeš na na rezervo, tak to nedělá? A co když natankuješ plnou?

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 23:14 | Nahoru | #6
Plnou jsem ještě nezkoušel, dnes jsem na ní jel poprvé. Když jsem jel na rezervu, tak se nic nedělo, ale to ani po natankování a na ON, prostě najednou, když jsem odjel těch 35km. Potom ještě 2x a teď zas - po dotankování dalších cca 5L - 30km nic

Naposledy editováno 28.08.2014 23:17:21

Chcípání po delší jízdě i po natankování

28.8.2014 v 23:23 | Nahoru | #7
Tak zkus natankovat po víčko a uvidíš. Já když svýho Sršně natankuju do plna a jezdím, tak ve chvíli kdy musím přepnout na rezervu se mi tam vejde jen asi 10-11l, což znamená, že bych měl kolem 5l na rezervu :) Po sezóně třeba zkusím sundat nádrž a zkusit objem, ale teď v tom nevidím problém

Chcípání po delší jízdě i po natankování

29.8.2014 v 09:07 | Nahoru | #8
Vypadá na to, že ji málo krmíš a tak se pohybuješ v oblasti rezervy nádrže..., nebo jak bylo výše ti neodvzdušňuje nádrž. Spíše si myslím, že je to to malé množství benzínu. Vezmi za 500,-Kč či plnou a uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek Chcípání po delší jízdě i po natankování

29.8.2014 v 14:01 | Nahoru | #9
Proboha nevím co řešíš, když jezdíš na chcance Tankovat "za 200"

Jezdí se tak, že natankuješ PLNOU a pak si párkrát odsleduješ kolik ujedeš km než se rozsvítí hladové oko nebo budeš přepínat na rezervu. Není to totéž, když se benzín někde v zatáčce přelije tak pak už to oko svítí furt. Nebo naopak může začít chcrchlat dříve než se rozsvítí pokud jsi někde na hraně. U mě na sršňovi to např. jezdí zhruba 200 - 250 km. Výhoda je, že si pak tankuješ vždy do definovaného stavu (po hrdlo). Takové nějaké cákání zbytků tam za drobné po kapsách... to se dělalo naposledy v 15 na fichtlovi, ne? kdy to pak člověk domů tlačil.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípání po delší jízdě i po natankování

29.8.2014 v 23:30 | Nahoru | #10
Tak jsem dnes dojel těch 5.2L (začala chcípat až se zastavila a zdechla), najedu na benzínku, přepnu na ON, tankuju v sedě a hladina u víka po nalití 8.3L. Co je to za blbost? Nádrž má 13 + 3 rezerva.

Naposledy editováno 29.08.2014 23:31:42

(reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

29.8.2014 v 23:52 | Nahoru | #11

LucikMucik píše: Nádrž má 13 + 3 rezerva.



Velice odvážné tvrzení BY měla mít... Pokud se tam vejde méně, tak má prostě méně. Může to být proto, že tenhle ročník nebo model to měl jinak. Nebo tam máš jo nezvykle velkou rezervu, nebývá to nějak extra přesně. I když tohle je už moc. Nebo proto, že byla bouchlá a místo narovnání je zaplácaná (cín, kit, cokoliv) a zalakovaná.

Nádrž nikdy nenaplníš, na strojích co jsem měl jsem tak s bídou udávané množství bez rezervy dotankoval z vyjeté do dna, tj. včetně rezervy. Těch 8l je ale úlet. Do 2003 tankuju od rozsvícení oka a dojetí na benzínku do plné něco kolem 13-14 l. A to je pod hrdlo, benzín je občas i v zámku.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípání po delší jízdě i po natankování

30.8.2014 v 20:49 | Nahoru | #12
Hele mam podobny zkusenosti. Nikdy jsem nenatankoval vic nez za 400,-. A to uz jsem jel peknou cestu na rezervu. Nez prepnu na rezervu tak dam tak 180-220 km a dotankovavam kolem 10-12 L. S tim prepnutim rezervy se mi to obcas taky stava. Nekdy prepnu rezervu, pak zastavim otevru nadrz a zahoupu motorkou doprava a doleva a zavru vicko a jedu pak dal na hlavni nadrz treba i 50 km nez zase opet prepnu na rezervu. Pak uz houpani a otevirani nadrze nepomaha .... proste tu rezervu ber s rezervou

Naposledy editováno 31.08.2014 10:03:04

Chcípání po delší jízdě i po natankování

30.8.2014 v 21:02 | Nahoru | #13
Dobrý nápad . Ah jo, jako by je měla zruinovat blbá ručička paliva .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 00:27 | Nahoru | #14
Alex73> Ty ujedeš 200km na rezervu??? To neujedu na celou nádrž Máš určitě otočenej kohout...rezerva bývá kolem 3 litrů a na to 200km fakt nedáš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 06:44 | Nahoru | #15

dj_hroch píše: Proboha nevím co řešíš, když jezdíš na chcance Tankovat "za 200"

Jezdí se tak, že natankuješ PLNOU a pak si párkrát odsleduješ kolik ujedeš km než se rozsvítí hladové oko nebo budeš přepínat na rezervu. Není to totéž, když se benzín někde v zatáčce přelije tak pak už to oko svítí furt. Nebo naopak může začít chcrchlat dříve než se rozsvítí pokud jsi někde na hraně. U mě na sršňovi to např. jezdí zhruba 200 - 250 km. Výhoda je, že si pak tankuješ vždy do definovaného stavu (po hrdlo). Takové nějaké cákání zbytků tam za drobné po kapsách... to se dělalo naposledy v 15 na fichtlovi, ne? kdy to pak člověk domů tlačil.


To by ses divil, jak neska lidi obracej každou korunu. Znám dospělý chlapy od rodiny, co na pumpě berou za stovku a jezdí max 70, aby měli malou spotřebu. Nebo tankujou E85, aby ušetřili pár korun. Gumy dojížděj až na dráty, páč nová stojí přece ranec... Výměna oleje? Blázne! To je tisíc korun, kde bych na to vzal?... A takovejch je...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 09:23 | Nahoru | #16

SuperSic58 píše: To by ses divil, jak neska lidi obracej každou korunu. Znám dospělý chlapy od rodiny, co na pumpě berou za stovku a jezdí max 70, aby měli malou spotřebu. Nebo tankujou E85, aby ušetřili pár korun. Gumy dojížděj až na dráty, páč nová stojí přece ranec... Výměna oleje? Blázne! To je tisíc korun, kde bych na to vzal?... A takovejch je...



Kdyby radsi po vyplate vzali na nejake levne pumpe plnou a meli klid. Tihle lide co vsechno nakupuji po troskach a az na posledni chvili v dusledku utratej nejvic penez.

Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 09:45 | Nahoru | #17
SirIndy, SuperSic58> Takovej naštěstí nejsem, ale neměl jsem u sebe dost peněz a jel jsem na rezervu, proto jsem bral za 200 . Naposledy jsem vzal už normálně, ale vešlo se mi tam jen 8.3L, tak uvidíme kolik na to najedu, zatím jsem na 100km.

(reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 10:05 | Nahoru | #18
Kaabo> jasne ze ne na rezervu ale do rezervy. Spatne jsem to napsal. Misto kdyz melo byt nez. Opraveno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 20:18 | Nahoru | #19
SirIndy>
Zdar, nevím, jestli je zrovna dobrej nápad na levné pumpě brát plnou. A když vím, že pojedu kolem komína a pak třeba dva dny nic, proč mám vozit sem-tam kila navíc? A ono se taky něco málo odpaří ...

(reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 21:23 | Nahoru | #20
PýDžej> Se odpaří prd... V listopadu jak s tím dojedu tak s tím dojedu a v březnu tam je furt stejně, nájezd je furt kolem 250 km čili pokud se něco odpaří tak to je pod běžným rozptylem. Týden nemá cenu řešit už vůbec.

Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 22:28 | Nahoru | #21
Já si beru benál do kanystru, když jezdim autem, takže mam béňo vždy po ruce hned v garáži a vyjíždim vždycky s plnou.

Chcípání po delší jízdě i po natankování

31.8.2014 v 22:32 | Nahoru | #22
Jinak to chcípání může bejt i špatným palivovým filtrem, nestíhá přes něj dotejkat benál, kámošovi to samý dělá bandit, protože tam dal nějakej jinej, co zrovna měli v krámě.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípání po delší jízdě i po natankování

1.9.2014 v 08:57 | Nahoru | #23
Najeď na opačný systém. Natankouj jednou plnou a po každé vyjíždce jí dotankuj, nebudeš muset řešit chujoviny. Chcípá ti to, protože se pohybuješ u rezervy a profil silnice není ideálně rovný atd. Případně nech kohout v pozici rezerva a pamatuj si kolik máš km máš na tachu to snad není takový problém. Kamoš dělal to samé natankoval za 200kč a pak se furt divil, že má rezervu...furt to přepínal na hlavní přívod. Pro mě nepochopitelná věc ....co vás k tomu vede. Nebo si kup něco co má palivové čepadlo

Samozřejmě pokud to bude dál dělat chujoviny, můžeš si to vše pročistit, zas taková práce to není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

2.9.2014 v 09:41 | Nahoru | #24

trigr píše: Najeď na opačný systém. Natankouj jednou plnou a po každé vyjíždce jí dotankuj, nebudeš muset řešit chujoviny. Chcípá ti to, protože se pohybuješ u rezervy a profil silnice není ideálně rovný atd. Případně nech kohout v pozici rezerva a pamatuj si kolik máš km máš na tachu to snad není takový problém. Kamoš dělal to samé natankoval za 200kč a pak se furt divil, že má rezervu...furt to přepínal na hlavní přívod. Pro mě nepochopitelná věc ....co vás k tomu vede. Nebo si kup něco co má palivové čepadlo

Samozřejmě pokud to bude dál dělat chujoviny, můžeš si to vše pročistit, zas taková práce to není.



Souhlas v každém případě je dobrý (pokud to na Hornetu jde) mít tam i palivový filtr.

A jak píše Trigr, jednou natankuj plnou a pak po každý jízdě jen doplnit.

Pokud bys měl v nádrži binec a nemáš palivový filtr, tak tím tankováním, protřepáváním a přepínáním RES a ON tam a zpátky jen valíš bordel do karbošů. To se pak jednoho dne zastavíš a pojedeš až po kompletní rozborce, čištění a seřízení karbů a asi i podtlaků...

I tady je prevence o moc lepší a LEVNĚJŠÍ než řešení následků...

Naposledy editováno 02.09.2014 11:02:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

2.9.2014 v 11:48 | Nahoru | #25
BorekS> Naopak mám zkušenosti, že palivové filtry navíc jen zavazí a brání průtoku benzínu. Jsou z toho různé vedlejší radosti jako "proč mi to votáčkách chcípá", "proč za ni nemůžu zatáhnout" a "pomoc, nestíhá mi dotékat benzín". Sítko je v nádrži a lepší než tam dávat další a další zbytečné filtry tak je raz za čas ten v nádrži prostě vyfoukat a vyčistit, ne?

Navíc bordel nebordel, není to z cukru! Drobné smítko hlavní triskou projde bezpečně. Když čas od času veme za plyn tak z té nádrže vylétne všechno i s pavoukama laufem samo Jasně, nesmí s tím jezdit jen na volnoběh a jen vyjíždět kal naspodu, ale pak spíš bude mít první problém ten, že nenastartuje nebo mu blbne volnoběh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

2.9.2014 v 16:40 | Nahoru | #26
dj_hroch>

krajane, nerad bych se s tebou dostal do křížku, ale kolik procent majitelů motorek typu Hornet atd. čistí sítko v nádrži? Nechci nikoho nařknout ze šlendriánu, ale tohle podle mě nedělají ani v polovině servisů...

Filtr nikomu netlačím, ale u plechových nádrží se jednoznačně šikne a je ku
prospěchu věci... zvláště pak, když si představíš, kolik takových motorek s plechovou nádrží dlouhodobě stojí (např. v zimě) plně natankovaných...

O péči o motorky v ČR si nedělám iluze. Jsou světlé a poctivé vyjímky, ale těch je docela malé procento...

Dost z nás má představu o tom, v jakém stavu se u nás prodávají ojeté stroje... a když ho koupíš, tak abys s jistotou jezdil, počítáš automaticky s počáteční investicí 5-10 tis. Kč a nějaké hodiny na práci...

Naposledy editováno 02.09.2014 16:43:04

Chcípání po delší jízdě i po natankování

2.9.2014 v 18:46 | Nahoru | #27
Nevím, tyhle věci jsem si hlídal na GSku hlídám si i na sršňovi. Mašina stojí v zimě v garáži jak stojí, když se nad tím zamyslíš tak je celkem jedno jestli je to prázdné nebo plné nebo nějak mezi, pokud byla bouchlá bude reznout vždycky. Raz za čas se všechno prostě pročistí, jsem zastáncem teorie řešit problémy tam kde vznikají a ne projevy. Ono ten filtr znamená šmiknout origo hadici dát to tam na ni není na to místo vždycky to někde dělá problém hadice jsou tahané jinak a jinými ohyby než by mělo být, měl jsem to tak jednou a nikdy více a od té doby si to radši hlídám sám

(reakce na) Chcípání po delší jízdě i po natankování

2.9.2014 v 21:13 | Nahoru | #28
BorekS> tak ono hlavně motorka se jen tak nezastaví. že ano.. a té kompletní rozborce, čistění a seřízení, o kterých píšeš se říká běžný servis.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 32 Včera v 21:30 Kohlstein
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 7 Včera v 16:58 _Michal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist