bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
16.6.2014 v 16:00
Zdravím,

potřeboval bych malou radu. Mám hondu CBR600F a přemýšlím, že bych ji začal párkrát do roka vytahovat na okruh. Jenomže, na cestě jezdím Dunlop RoadSmart II. Na cestě jsou super a i na hodně sportovní jízdu v provozu jsou super. Jenomže na okruhu bych jim po pár kolech v extrémních náklonech prostě nevěřil.

A tak mi vzniká otázka, jak to vyřešit. Přemýšlím víceméně nad dvěma variantama.

1) koupit úplně nové sportovní pneu (třeba ve stejné třídě jako je od Dunlopu SportSmart II)

2) koupit lehce jetý slick/sport pneu z okruhu, co má najeto pár kol.

V každém případě to budou pneu čistě na okruh. Vždy před návštěvou okruhu bych ji přezul, odvezl na vozíku na okruh a zpátky,.. a pak zase přezul na cestu na RoadSmartky...

Která z těch variant je podle vás lepší a proč?

Díky :)

Naposledy editováno 16.06.2014 16:23:58
Anketa: Kterou??
Nové
82%
14
Lehce jeté
18%
3
Předchozí
1 2
Následující

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:07 | Nahoru | #1
šel bych jednoznačně do novejch sportsmartů ...proč? prostě bych dal novou sadu

na občasnou návštěvu okruhu ti vydrží dost dlouho

Naposledy editováno 16.06.2014 16:08:25

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:21 | Nahoru | #2
a to si přezouváš sám, nebo za každé přezutí + vyvážení budeš platit? Jestli by potom nebylo lepší z bazaru koupit druhé ráfky a vždy jen přehodit rozetu. Případně i kotouče

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:23 | Nahoru | #3
No přezouval by mi to kamarád za pár kaček...

1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:33 | Nahoru | #4
Já bych ani nepřezouval, na to co budeš na tom okruhu jezdit, ti stačej ty Roadsmarty, ty pneu mají hranici daleko za tvými schopnostmi

(reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:39 | Nahoru | #5
..Roko..> Já bych přezouval ... ty pneu nemají hranici dál .. věz, že vědět, že mám ještě kam posunout hranici na těch pneu.. tak tohle neřeším

Tohle jsou staré fotky ještě když jsem jezdil na RS I

přední pneu
























Dvojky teď vypadají podobně... věz, že posunovat to už moc nejde.. navíc ve větších rychlostech už i ty RS II se ve velkým náklonu vlní docela (hlavně pod plynem na výjezdu).. ale pořád to jde zvládat na tý silnici...

Naposledy editováno 16.06.2014 16:49:22

2 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:47 | Nahoru | #6
Jezdil jsem Qualifiery II na slováči s mrdalskýám časem kolem 2:32 a v extremním horku na V2. Řešil jsem právě to samé kdysi.
CharlesCBR> ehm jak poznáš, že ty gumy už jsou na hranici?

(reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:51 | Nahoru | #7
babynek> no jednoduše, mrknu a vidím že už tam mají ojetý strop, nehledě na to že se začínají při velkých náklonech a větší rychlostech (obvzlášť když člověk drží delší dobu hodně ostrý tempo v hodně teplým počasí) vlnit jako blázen... přehřejou se a je to v pr***....

Naposledy editováno 16.06.2014 16:52:06

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:53 | Nahoru | #8
Tak jestli máš vozík, tak bych neváhal a tahal jí na něm. A pneu podle toho, jak velkou palbu jezdíš. Ale myslim, že Sportsmarty by snad mohli stačit, kdyžtak je můžeš potom využít na silnici.

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 16:55 | Nahoru | #9
Pokud jezdis rychle, a zaroven mas seriovou moto, jdi do "homologovanych okruhovek", cili Bridge R10, nejtvrdsi smesi D211 / D212, nebo Metzeler racetec K3.

Prezovat porad tam i zpatky (pokud nehodlas dat max 2 okruhy za rok) te nebude bavit, a treba v tech vedrech co panovali ted bylo HODNE padu na prehratejch seriovejch gumach

Dokud je vzduch do 25 stupnu a draha do ctyriceti tak to jde, ale ted byla draha pres 60 ....

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 17:12 | Nahoru | #10

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 17:14 | Nahoru | #11
nebo kupuj sportovní gumy ježděné z okruhu a jezdi na nich i v provozu.Letos jsem na ně taky přešel z roadsmart II a jsem spokojenej..něco najedou a taky moc nestojí..ale co jsem viděl video,kde myslím,že Karel z MH testoval na okruhu ty nove pirelli GT,tak na nich jel kudlu jako prase..a to je vesměs stejna guma jako roadsmart II

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 17:41 | Nahoru | #12
Já tam mám ve předu Supercorsu SC1 a vzadu normální homologovanou gumu Rosso Corsu.Vloni mi vydržela 5 okruhovejch dnů a asi 1500km na silnici.Převážne Železný Brod.Byla sjetá ale jen na pravý straně.Jinak by jezdila ještě buhví jak dlouho.Ten předek tam mam ještě teď.Časy mám v Mostě 1,56 a Brno 2,30 a guma má ještě velkou rezervu.Brzda sem v tomhle případě já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 17:59 | Nahoru | #13
babynek> upřímě si pro mě borec, protože já nepoznal na silnici limit QII ani náhodou a i na okruhu odváděla pro mé ježdění solidní práci.
Pokud se to vlní ve vetším náklonu a rychlosti, je tam spíš špatný tlak, nebo je blbě nastavený podvozek. Tedy je to můj názor :)

Jinak jak psal Ozzy tka ty gumy..

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.6.2014 v 18:14 | Nahoru | #14
Já osobně kupuji lehce jetý pneu z okruhů ale beru je od známého, který jezdí jako mechanik po závodech, takže mám maximální důvěru, že to nejsou žádné staré bačkory, které někomu leží X let v garáži mezi sekačkou a grilem a několikrát už přemrzly. Dám cca 3000,- za sadu a bez problému s nimi dám 3-4 celý den s racetrackem. Předek samozřejmě skoro neubývá, ale je lepší ho pak už vyměnit po tolika ohřátí a schlazení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 18:52 | Nahoru | #15
babynek> tak předně.. QII je sportovní pneu,.. RS je cest-sport,... tam je ten limit i díky tvaru gumy rychleji doažitelný. Zároveň cesto/sport pneu je dělená i do větší zimy, aby se rychleji zahřála,... pokud však jedeš dlouho za horkého počasí velkou palbu, tak se přehřejí a na to už jsou stavěné sportovní pneu. Tlak i podvozek jsou v naprostém pořádku.. věř mi :) ... je to dané opravdu tou příliš vysokou teplotou, do jaké se dostanou a pokud ještě jedou v maximální vytíženosti (rozuměj velká rychlost+velký náklon+přidání plynu na výjezdu v náklonu) tak nestíhají...
"vlnit" rozuměj stavu, kdy se začne přední i zadní kolo lehce posouvat ven ze zatáčky, protože už nedrží, a rozhodí to celý podvozek.. a pak se začne lehce "vlnit"

Ale jak jsem řekl... v provozu si nemůžu stěžovat proto ani nic jiného na silnici jezdit nechci..... tam je dostat vyloženě na limit není sranda.... ale ta důvěra v tyhle pneu na okruhu by prostě nebyla.... Na cestě super.. i na sportovní jízdu.... na okruhu se na nich dá taky zajet... ale nebylo by to s tou důvěrou, jakou bych chtěl, když to tam pošlu naplno

Naposledy editováno 16.06.2014 18:53:53

1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 19:15 | Nahoru | #16
Puvodne jsem chtel napsat ze ty roadsmart2 by ti mohli stacit, kdyz jsem videl fotky tak by bylo lepsi koupit slicky, take o tom uvazuji na okruh prezou. Nekupoval bych ale jete (prepalene) ale nove.

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 19:20 | Nahoru | #17
Jezdím Sportsmart II, pneu je dle mě i docela dobře použitelná na okruh, teda pokud nebude 35°C, to by se Ti pak někde mázla a tradááá Pokud máš možnost přezouvat tak Dunlop 212/211 nebo P supercorsa SP, ale nová sada Ti zase dost poleze do peněz, takže pokud fakt nejseš střelec nebo pracháč, kup si na to svoje mrdání ojetou okruhovku a trénuj, až budeš lítat dobrý časy, tak si kup novou sadu a zlepšuj se dál

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 19:48 | Nahoru | #18
Proti jezdenejm gumam z dromu nic, ale nikdy bych si nekoupil gumu kerou "neznam", to znamena kterou bych nevedel kdo a jak jezdil a kdy ji zul a proc. Ale kazdeho vec. 95% gum bude v pohode, a zvlast na zadek se to da "vychytat", ale me se tech 5% riskovat nechce, uz tak riskuju dost.

(reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 21:04 | Nahoru | #19
Zx-10RCarlos> Jaké fotky?

(reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 21:23 | Nahoru | #20
CharlesCBR> takže už jsi ty Roadsmarty projel na okruhu, podle popisu? :)
Tak co takhle SportSmarty? Případně už GP Racer? Z profilu netuším na čem to jezdíš a jak třeba rychle. Např. měkčí gumy ti pak nevydží nic na sinici, ale naopak ti poskytnout dostatek sucha a bezpepečí na okruhu. Tady hold musíš hledat kompromis.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 21:26 | Nahoru | #21
Pirelli Rosso II

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 21:28 | Nahoru | #22
Krawatasakin> jojo tyhle bych dneska nazouval s klidem na cestu :)

(reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 21:29 | Nahoru | #23

babynek píše: Krawatasakin> jojo tyhle bych dneska nazouval s klidem na cestu :)


Ja je měl na cestu i okruh a daly skoro 7000 celkem. Pak jsem přešel jen na okruh čili na slicky.

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

16.6.2014 v 22:41 | Nahoru | #24
Čos

Udělal bych to následovně. Koupím Sportsmart II, vyrazím na okruh ( když nebude hic jak v pralese, tak to půjde ), omrknu sitaci, něco pojezdím, pokecám s ostatníma borcama, co a jak ohledně gum. Když mi budou Sportsmart II stačit, tak je nechám na moto a těch pár okruhových dní snad vydrží ... nebo když zjistím, že potřebuju větší lepivky, tak Sportsmarty nechám na silnici a pídím se dál po okruhovejch gumách.

Zatím na Sportsmartech II moc najeto nemám, ale vypadájí zatím hodně slibně

Vidím, že Fko furt drží ( Jestli si vzpomeneš, tak před cca 3 lety jsem sundával bažanta z moto, modré Fko někde u Střížovic ).

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

17.6.2014 v 07:43 | Nahoru | #25
Bridgestone S20
EDIT: a nové.. protože prostě proto.. zkus a uvidíš, je to prostě 100 a 1..

Naposledy editováno 17.06.2014 09:01:10

Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

17.6.2014 v 10:49 | Nahoru | #26
Nemáš moc měkký podvozek? Ta stupačka mi nepřipadá zbroušená moc velkýho náklonu...

1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

17.6.2014 v 12:56 | Nahoru | #27
nešpekuluj , dej tam RoadSmrad a jezdi...takhle vypadá z Mostu...
Nevím jakou jezdíš pilu, ale pozor na přehřátí...tohle bylo cca. při 27°C...a myslím si, že při 30°C a vejš by se to mohlo už dost pravděpodobně žvýknout ...takže to nechce tolik tlačit na pilu...


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

17.6.2014 v 13:04 | Nahoru | #28
t_freedom> koupit gumu na okruh s tím, že to nechce tolik tlačit na pilu asi není úplně to pravý

(reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

17.6.2014 v 13:10 | Nahoru | #29

Stev píše: t_freedom> koupit gumu na okruh s tím, že to nechce tolik tlačit na pilu asi není úplně to pravý



PRESNE. Jako oni "sport-touring" gumy unesou hodne ... ale s cilem jit opravdu tahat proste neni dobry je mit nazuty!

"Mrdalum" staci sportovni gumy, a jediny kdy bych daval zvlast bacha je pri extremnim vedru (vzduch 30+). Na Metzeleru M5 jsem jezdil Most 1:58, a Brno 2:29 na Daytone bez jakejchkoli problemu s prilnavosti.

Pokud chce jit clovek pod tydle casy, a okruh jezdi vic, rozhodne bych doporucil "race street" gumy. Ale je to pak zas kompromis na silnici no, pri rovny jizde to ubejva pred ocima, a na mokru je to jak na klouzacce.

Mno a pak uz to podle me stoji na rozhodnuti zda mit okruhovku na okruhovych gumach, a nebo dal resit kompromisy.

1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu

17.6.2014 v 14:06 | Nahoru | #30
sorry hoši...ale on psal tohle

Mám hondu CBR600F a přemýšlím, že bych ji začal párkrát do roka vytahovat na okruh

takže mi nepřišlo, že chce trhat rekordy...a jestliže udrží nasranej dvouvál se 130BHP...udrží jistě i šestikilo v Fku...

Ozzy> s tou M5kou jsem pod 2min Most dal taky... a mám za to, že pokud na ní nebude kolem 1:55min, je to zbytečný přezouvat. Alespoň u mě, je rezerva k těm 1:55 pouze o brzdách a skákajícím kole... nic jinhýho...

Naposledy editováno 17.06.2014 14:09:38
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist