globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350-Dva karburátory
21.2.2011 v 17:27
Potom co sem si pročetl přechozí forum na toto téma jsem se rozhodl radši založit jiný.
Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.

-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?

Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...

Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

23.2.2011 v 22:35 | Nahoru | #61
c.j.: Jo, jednohup pekelně vibruje a v motoru 634 (nevím jak je to u 638) poměrně rychle devastuje kliková ložiska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 16:37 | Nahoru | #62
c.j.> Měl jsem ho dva roky a bez problémů.Krmil jsem to karbecem z 380tky,Ložiska jsem samozřejmě koupil lepší.Na výstup pořádní kolečko,byl to snad 21zubů.Nebyl s tím problém,jen spotřeba kvůli tomu karburátoru.Na delší trasy jsem zkoušel karburaci z dvaapůly,jezdilo to za čtyři,ale špatně to mazalo-málo směsi.
Průběh motoru mi nadmíru vyhovoval.Což je samozřejmě důvod proč jsem skončil u velkého jednoválu.

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 16:58 | Nahoru | #63
Tak už mi konečně odepsali z jawy a můžu to tady tak nějak shrnout, protože se to vyvinulo očekávaně uplně jinym směrem Ale informace, který jsem potřeboval mám a za to všem zúčastněným dík.

SHRNUTÍ:
---------------
Přestavba-stavba motocyklu z komponent jawa

Co je nutno dodržet:
Rám se musí shodovat typově s motorem
Musí se dodržet rozměr kol, který je v TP
Nesmí se měnit brzdová soustava
Nesmí se zasahovat do konstrukce stroje

Co se smí:
vyměnit jakýkoli komponent cituji ,,šasiový´´ (řidítka, nádrž, blatníky, kastlíky světla a podobně)

Teď už se jen rohodnout co shánět vydělat peníze a de se stavět.

,,Čím větší kladivo, tím větší odborník´´

Naposledy editováno 24.02.2011 16:59:57

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 17:01 | Nahoru | #64
a jinak ke dvoum karburátrům... zatim si nechám jeden a pak uvidim... V mysli mi tví jeden nápad na úpravu karterů a válců a pístů tak aby bylo možný dát dva karburátory pro každej válec solo.. ale nejdřív motorka pak srandičky... mějte se a hodně šťastných kilometrů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 19:14 | Nahoru | #65

Anti píše: c.j.> Měl jsem ho dva roky a bez problémů.Krmil jsem to karbecem z 380tky,Ložiska jsem samozřejmě koupil lepší.Na výstup pořádní kolečko,byl to snad 21zubů.Nebyl s tím problém,jen spotřeba kvůli tomu karburátoru.Na delší trasy jsem zkoušel karburaci z dvaapůly,jezdilo to za čtyři,ale špatně to mazalo-málo směsi.
Průběh motoru mi nadmíru vyhovoval.Což je samozřejmě důvod proč jsem skončil u velkého jednoválu.



přesně na tohle se teď chystám . Měl jsi na tom nějak upravenej (zvětšenej) sací kanál v karteru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 19:21 | Nahoru | #66

c.j. píše: Máš pravdu, že původní přelomová spojka pro 638 na šroubky byla pohroma a jawa od ní brzo upustila a začala montovat oěpt klasickou na 3 závlačky z 634, takež 640ka má 100% spojku jako 634.

Dobíjení bych řekl je výborné, právě výhoda altíku je, že dobíjí už od nízkých otáček.

Starty v zimě máš opět pravdu, na 634 stačí přeplavit karbec, 3x šlápnout, startneš a jedeš, i v mínus 15st.
Na 638 se sytičem musíš prošlápnout 3-5x naprázdno, pak to někdy chytne, někdy opět 2-3x naprázdno, ale hlavní rozdíl je v tom, že studená 638 se sytičem jede bídně, spíše jen na jeden válec, než se trochu zahřeje. Mluvím o extrémech, někdy skutečně jezdím i když je ráno -13st.
Ale na obranu - VFR v takové kose neměla ani šanci startnout :D

Mi se nejvíce osvědčil motor 633, tedy typicky z bizona, případně byl v některých 634. Spojka bez poloautomatu, který začne při delším stání na spojce tahat, pístní čep pouze na kluzném ložisky, takež žádné jehly, žádné cinkání, vyšší kompres, lešpí výkon, motor mnohem tižší než na 638.. Nevýhoda 6V zapalování, kladívka (lze samozřejěm obojí jednoduše předělat na VAPE), horčí přední i zadní tlumiče, ale halvně tragická přední brzda.. a to oficiálně nikdo na kotouč nepředělá



Ten 633 motor mám v současný Jawce taky, ale písty jsou už na jehlách, myslím, že na pouzdru byly jen u Bizona. Spojka bez poloautomatu je super. Jinak u těch kladívek nevidím problém a ani 6V mi nevadí. Pokud není totálně vymlácená klika, tak se i kladívka nechají donutit k rozumné funkčnosti.

Přední brzdu jsem vyřešil instalací komplet předku z GPZ 500 s i s kolem , bohužel mám vidli z jednokotoučové verze, takže to není úplně to pravé, ale i tak lepší než origo. Dozadu se chystám dát dvouklíč ze předku.

Naposledy editováno 24.02.2011 19:22:41

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 19:26 | Nahoru | #67
Já měl motor 633 (v rámu 634) na 100% s kluznými ložisky na pístním čepu, dokonce se to mazalo 1:33, právě kvůli tomu.

Ale u jawy se montovalo z toho, co bylo, takže určitě vznikla spousta mezitipů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 19:28 | Nahoru | #68

Pabol píše:
Přední brzdu jsem vyřešil instalací komplet předku z GPZ 500 s i s kolem



Pěkné

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 19:48 | Nahoru | #69
c.j.> Fotka z letošní cesty na Elefanty, Twin Shit jel jak zběsilej , ale prdel jsem měl teda slušně sevřenou z obavy z rozhovoru s Deutsche Polizei

Naposledy editováno 24.02.2011 19:48:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 19:51 | Nahoru | #70
Pabol> Souhrn úprav je opravdu krátký.Přelisovat kliku,osadit o fous lepší ložiska,vydlabat sání,velkej karbanátek,úprava vačky a jedém...
Sání je potřeba,jinak to jede max. devět pětek.Ber to až "na krev" co karter snese(od šroubu ke šroubu).Stačilo mi zakoupit rotační rašple na dřevo,do vrtačky a za několik desítek minut bylo hotovo.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:00 | Nahoru | #71
Anti> Jasný, je tam ale toho materiálu v některých místech poměrně málo pro pořádný zvětšení v celé délce

Ještě mě napadá, co středový ložisko na klice, napadá mě nechat tam dát buď válečky nebo případně pokud se vyrábí rozměrově vhodné dvouřadé, s tím, že by se vynechal labyrint. Klikové prostory nemusí být přeci u jednohupa teoreticky oddělené. To je jen úvaha, nevím, jak to vyjde rozměrově Čelo by se samozřejmě prostružilo v celém vnitřním průměru podle použitého ložiska.

Naposledy editováno 24.02.2011 20:05:32

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:05 | Nahoru | #72
Jedná se především o vstup,dál se to rozšiřuje pro oba válce,tam není potřeba šahat.Není to úplně kritické,ten čtyřkový motor má sání určitě větší než moje kývačka,takže nebude potřeba o tolik.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:11 | Nahoru | #73
Anti> zkusím ty kartery porovnat, mám tu teď náhodou oba pro srovnání

Ten jednohup jsem vždycky chtěl zrealizovat a vyzkoušet si to. Někdo to pomlouvá že je to na hovno a vibruje to, někdo zase tvrdí jakej to má krouťák dole, tak to chci zkusit na vlastní kůži

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:18 | Nahoru | #74
Nedbej na pomluvy.Tady se za mého dětství jeden proháněl.Když jsem pak dospěl,chtěl jsem zkusit něco neobvyklého.Jelikož jsem nikdy nepřivykl vytáčení motoru,volba byla jasná.
Průběh mi vyhovoval podstatně víc než na klasice.Motor jde krásně od spodu,krouťáku má na rozdávání.Zátah se docela podobá velkému jednoválci.Tahle úprava se dělala na šestidenní.
Nárůst vibrací není nijak velký,ony Jawičky vibrují i v originále...

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:22 | Nahoru | #75
Anti> Právě, kdysi jsem četl jakýsi dobový návod na úpravu kejvačky do terénu a jednohup byl jednou z hlavních úprav vedle zvětšených kanálů a vybraných laufů .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:37 | Nahoru | #76
Tak jako kuriozita dobrý, ale moc bych si od toho asi moc nesliboval.
Jestliže to má větší krouťák odspoda, kroutáku na rozdávání - tak jedna věc je pocit natěšeného a druhá věc realita. Změna (pokud k lepšímu) není určitě v desítkách procent...
Souhrn úprav je opravdu krátký.Přelisovat kliku,osadit o fous lepší ložiska,vydlabat sání,velkej karbanátek,úprava vačky a jedém........ Ta úprava vačky jako spočívá v čem. Předělávka na OHC?

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:53 | Nahoru | #77
laďa prášil> Tím bylo spíše myšleno přepojení obou cívek na jedno kladívko, když budou pálit současně

Anti: Když už jsme u toho, neopalují se pak více kladívka, když přes ně tečou větší proudy? Nebo jsi to měl nějak pořešený jinak?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 20:56 | Nahoru | #78
Ta úprava vačky spočívá ve vytvoření dvou identických vrcholů na protilehlých stranách.Dělal jsem to tak,že jsem ji axiálně rozdělil a jeden díl pootočil o 180 stupňů.
O natěšenosti můžeš mluvit první dny možná týdny,ale já na tom jezdil nějaký ten rok.Změna je samozřejmě velmi znatelná,on je podstatný rozdíl,jestli se písty střídají nebo jdou souběžně.Říkalo se tomu falešný jednoválec.Nejde o nějaká absolutní čísla ale o pocit z průběhu toho motoru.
Na jedno kladívko se to neosvědčilo,mělo to problémy.Řešil jsem to viz výše.Dnes bych pořídil bezkontakt.

Naposledy editováno 24.02.2011 20:57:18

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 21:03 | Nahoru | #79
Anti> jasný,tak to je taky možnost, o dvouhrotý vačce + dvouvývodový cívce jsem spíše uvažoval u klasiky pro usnadnění nastavení přesnýho předstihu pro oba válce.

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 21:18 | Nahoru | #80
Nemám zkušenosti s kývačkama 350 - rozhodně je to cesta směrem, který se neosvědčil (resp. je prostě špatný, nesmyslný.. atd., pokud to není dost jasné). Když narážíš na klasiky - upravený pérácký 350 motor jede jako prase, jednohup s nějakým průběhem na co? na trial, motokros? na ježdění? přijde mi to ztráta času - výsledek přitom je: nefunguje to = nikdo to tak nedělal, nedělá a dělat nebude. Zázrak neexistuje.

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 21:47 | Nahoru | #81
Špatný a nesmyslný?Na základě čeho tak soudíš?Proto že se nevyráběl?Copak se v socialistickém Československu vyrábělo pouze to lepší?
Nefunguje?Zkus se kouknout do dějin šestidenních,ty motorky tam jezdily,protožr průběh "střídaček" byl nevhodný.Nejedná se o zázrak,ale o jiné řešení.Není lepší nebo horší,je jiné.Připadáš mi jako Amík nebo Němec.Jeden vyrábí vydlicové véčka a druhý Boxery,taky mají pocit že je to nejlepší konfigurace....

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:11 | Nahoru | #82
Ano, protože se to ve světě nikde nevyrábělo, nebylo to dobré. Nebylo to dobré, proto se to nevyrábělo. Je to prosté.
To že si tak někdo udělal motor nebo to udělala i fabrika, znamené jenom to, že to funguje. Ale není to dost dobré. Viz výše.

Naposledy editováno 24.02.2011 22:13:01

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:21 | Nahoru | #83
Expert nejsem ,ale nejelo se to jen na jediné šestidenní v téhle jednohup úpravě? A to je díky trati, kde bylo potřeba právě tah odspodu. Ale četl jsem to asi před 20ti lety ve VTM, takže si už moc přesně nevzpomínám

Mi tato úprava nefungovala, ani s VAPE. S jiným karbcem a úptavou bloků se mi hrát nechtělo, přiznávám. Motorku mám na ježdění, ne na nesmyslné pokusy.

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:25 | Nahoru | #84
Che...A normální třiapůla je špičkový výrobek
Tím,že se to nikde nevyrábělo bych si zas nebyl tak jistý.I když,těch víceválcových dvoutaktů se zas tolik nevyrobilo.
V případě Jawy to bylo jasné.Nebyl důvod vyrábět souběžný dvouválec s chováním jednoválce když v nabídce už jednoválec byl.

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:33 | Nahoru | #85
a proč taky dělat 2x složitější a 2x těžší dvouválec..

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:41 | Nahoru | #86
Hezky je to popsané tady:www.jawamania.info/historie/detail.aspx
Dá se z toho vyvodit jak příčina tak následek.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:44 | Nahoru | #87
no když už jsme se dostali k těm speciálům, tak v inzerci je zajímavý kousek

http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/jawa/jawa-zaradit-modely-/jawa-tramvaj-239035.html

Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:49 | Nahoru | #88
No .. článek dlouhý a nic konkr., já četl, že mormální motor měl prostě větší výkon a prudší náběh, prostě protáčel příliš zadní kolo (na blátě a pod, ne na suchým asfaltu :))
Normálně je to k hovnu, časky řečeno, ale vyzkoušej udělej, poděl se o zkušenosti, třeba se pletu.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

24.2.2011 v 22:51 | Nahoru | #89
c.j.> pěknej kousek, jen co je pravda
mě dnes taky jedna zaujala

Naposledy editováno 24.02.2011 22:53:11

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

25.2.2011 v 16:11 | Nahoru | #90
Láďa rozhodl že je to k hovnu,takže všichni ruce pryč.Osobně nechápu tvou averzi k netradičním řešením.Kdyby takhle uvažovali všichni,tak tady doteď jezdíme na stařičkých vydlicových OHVéčkách s výkonem pár koní.
Teď si dovolím jednu citaci z uvedeného článku: "tak aby motor při dodržení výkonnostních parametrů, které jsou pro dvouválce charakteristické". Je tam něco o větším výkonu "normálního" motoru?
Nemusím nic dělat měl jsem "jednohupa" několik let a vím co to obnáší.Určitě nebudu plivat na něco co jsem ani neviděl(jako někdo).
Kdyby se výrobci řídili tvým názorem,tak motocyklová produkce vypadá jako sortiment firmy HD.Díky Bohu že tomu tak není....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3883, 3884] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116519 Včera v 22:48 Jirka4137
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist