globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.9.2012 v 11:29 | Nahoru | #541

dakarista píše: todle neni blbej napad, ale podle fotek mi prijde, ze to.turbo ma 3x mensi prurez trubek chlazeni. To by mohl pak odnest motor



pravda, to mě nenapadlo

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

29.9.2012 v 13:13 | Nahoru | #542
A proč tomu neuděláš vlastní okruh s chladičem a čerpadlem?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.9.2012 v 20:36 | Nahoru | #543

Jindrej píše: A proč tomu neuděláš vlastní okruh s chladičem a čerpadlem?

Tak uz prvni vec je to, ze dalsi chladic se nikam nevejde. Nevi nekdo jak je to reseny na autech ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.9.2012 v 20:36 | Nahoru | #544

Jindrej píše: A proč tomu neuděláš vlastní okruh s chladičem a čerpadlem?

Tak uz prvni vec je to, ze dalsi chladic se nikam nevejde. Nevi nekdo jak je to reseny na autech ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.9.2012 v 21:51 | Nahoru | #545
KedaR_K> no právě většinou se chladí vodou a částečně i olejem, kterým jsou mazány.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 10:16 | Nahoru | #546

Jindrej píše: KedaR_K> no právě většinou se chladí vodou a částečně i olejem, kterým jsou mazány.


Tak samozrejme, alejak je to turbo napojeno do okruhu chlazeni.???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 10:42 | Nahoru | #547
KedaR_K> třeba tak:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 11:56 | Nahoru | #548
Jindrej> Tak v tom se podle plánku nevyznám ani omylem Určitě to musí jít jednodušejc, ne???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 12:12 | Nahoru | #549
dewwil> a co se tam chceš vyznat, prostě má chlazení turba vlastní okruh s elektrickou pumpou (třeba by šla použít akvarijní na 12V, má taky zhruba 10-15mm vstup a cca 2500 l/hod)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 12:31 | Nahoru | #550
FiZzeR> No takhle mi to stačí

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 13:55 | Nahoru | #551
To ne musi to jit nejak jednoduse. urcite ne vsechny auta maj elektronickou pumpu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 15:33 | Nahoru | #552
KedaR_K> Taky si myslím, že to musí jít jednodušeji, ale taky každý auto nemá turbo chlazený vodou, ale třeba jen oilem....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

30.9.2012 v 17:02 | Nahoru | #553

dewwil píše: KedaR_K> Taky si myslím, že to musí jít jednodušeji, ale taky každý auto nemá turbo chlazený vodou, ale třeba jen oilem....


maj recht

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 12:32 | Nahoru | #554
... všecko špatně pánové od kterých jsem na apriliafóru sourcoval informace všude tvrdí, že všechny rozměry s výjimkou vrtání zůstávají... Kontrolní otázka, jestlipak je celková výška pístu sériových 52 mm? Vypadá to, že nepouštějí do světa všechny informace a záměrně vytvářejí šum... (což je pochopitelné, neb v tom mají hromady know-how a peněz).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 14:28 | Nahoru | #555
FiZzeR> já napočítal 50mm Asi ubrali vodící plochy pístu o 2mm kvůli potkávání v DÚ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 14:30 | Nahoru | #556
dewwil> žejo? a ještě vybrousil to vykousnutí... a to jsou 102 mm... 103 to budou mít ještě drsnější.

... myslíte, že ty 2 mm dolů budou mít nějak zásadní vliv na fci a životnost?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 14:37 | Nahoru | #557
FiZzeR> Asi ne, těžko říct, na druhou stranu je menší vodící plocha pístu na válec a mohl by mít větší kloktavost ve válci, ale zas pokud je tepelná roztažnost pístu dobře propočítána na výbrus válce tak to nehrozí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 18:20 | Nahoru | #558
FiZzeR> jsi objevil ameriku jeste tam bude par ALE ... Ja bohuzel zamrznul na tom, ze jsem se jeste nedokazal dostat pro motor kde se zacne s pokusama.

Jinak pry se toho vybrani nemusime bat, radsi nezkracovat pisty a jen ho vybrat.

Jinak dospeli jsme k zajimavemu zjisteni, ze Rotax ma stejny predni i zadni pist. Coz je trochu divne. Protoze pisty maji posunuty cep proti ose pistu, podle toho jakym smerem se toci. Origo pisty to nemaji. Protoze by musely mit stejne vybrani na ventily at saci ci vyfuk aby se daly otocit.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 18:32 | Nahoru | #559
dakarista> Souhlas, taky bych to tak udělal, ale to bude kurevský vybrání (v tom největším místě 3 mm)... to by chtělo, aby tam nechali někde nějakej nálitek na dovážení pístu na orig. hodnotu...

Teď jsi objevil ameriku zase ty Ano, má stejné oba písty a tudíž i vybrání na ventily, právě kvůli optimalizaci nákladů. Důležitá je akorát orientace, kvůli přesazení pístního čepu, viz manuál. Nechal bych to tak, ze stejného důvodu (optimalizace nákladů) - ta komprese tak jako tak dost vzroste (dle mých hrubých výpočtů na 13,1 u 1103 ccm). Aftermarket kompresní písty a 1060 od CP už má písty rozdílné.

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.10.2012 v 18:38 | Nahoru | #560
no vybrani bude viz ta fotka, vic netreba... Jinak kdyz budu delat BB tak mam sjednane, ze se udela komprese stejna jako bylo coz je cca 12,8 (ted nevim z hlavy) Takze komprese se dopocita, neni to problem. Kdyz budem delat ocelove vlozky, tak pisty budou potazeny vrstvou pro nizsi treni, neco jako nikasil... Jinak na prevlozkovani mam uz i dalsi firmu. Delaji svoje zavodni motory a todle pry neni problem.... Takze ja ted potrebuji uz jen dojet pro motor a sehnat kapital...

jinak presazeni se bude delat a je to standart, aby to jelo na 100%. Takze bude jinej predni i zadni pist.

Naposledy editováno 05.10.2012 18:40:04

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.10.2012 v 23:38 | Nahoru | #561
koho by třeba zajímalo... celkem fajn věcičky tam maj no
FAVARETTI

Aprilia RSV úpravy a tuning

8.10.2012 v 16:35 | Nahoru | #562
Me ted doslo, ze ten bypass chladiciho okruhu se bezne pouziva na prutok chladicj kapaliny v karbcich. Momentalne vsak jsem a jeste dlouho budu na mobilu a tady nejaky manualy nebudu hledat. Vedel by nekdo jak presne je to reseno a jaky je tam cca prutok?

4 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 07:33 | Nahoru | #563
tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 08:36 | Nahoru | #564

Mileek píše: tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh



kouknul jsem na stránky akrapoviče a koukám že pro RSV1000 dělá oboje, 2-1 i 2-2. A ten 2-2 vychází celkem líp.

2-1
2-2

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 09:06 | Nahoru | #565
Mileek> podle mě, když uděláš propojku, můžeš mít i 2-1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 10:41 | Nahoru | #566

Mileek píše: tak... přes zimu se chystám předělat (nechat udělat) komplet výfukový systém na RSV 2006. Otázka je, co bude nejlepší? Systém 2-1-2 nebo 2-2? Uvažuju i o 2-1 ála první gen. RSV. U VTR SP systém 2-1 celkem funguje... jde mi o to, dostat z toho pozdějším odladěním nějaké koně, páč se celá motorka stěhuje na okruh



2-1-2, koukni na akrap evo 6

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 10:49 | Nahoru | #567
FiZzeR> to sem vůl, dal jsem dohromady mille a rsv1000, teď na to koukám Ale fakticky mi ten akrap evo přijde jako 2-2, s tím že jsou v jednom místě propojený.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 11:06 | Nahoru | #568

Stev píše: FiZzeR> to sem vůl, dal jsem dohromady mille a rsv1000, teď na to koukám Ale fakticky mi ten akrap evo přijde jako 2-2, s tím že jsou v jednom místě propojený.





1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 11:08 | Nahoru | #569
... a tady je smaltmoto

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.10.2012 v 11:17 | Nahoru | #570
FiZzeR> tak to je 2-1-2. Já vycházel z tohoto nákresu.

e: tenhle výfuk by měl náležet k tomu grafu co jsem postoval jako 2-2



Naposledy editováno 09.10.2012 11:19:02
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist