globalmoto_kveten





Téma: Ze silnice na okruh
 
1.10.2009 v 09:36
Zásady jízdy na okruhu

Při jízdě po okruhu je třeba v zájmu zachování maximální bezpečnosti dodržovat některá základní pravidla bezpečné jízdy po okruhu. Zde je základní desatero, jehož dodržování vám zajistí bezpečný návrat z okruhu domů:

1. Při vjezdu na dráhu nesmíte ohrozit ostatní. Na dráhu vjíždějte tak, abyste nekřížili dráhu jezdcům, kteří již jedou po okruhu obvykle mnohem vyšší rychlostí než vy. Jejich možnosti při vyhýbání jsou omezené. Platí jednoduché pravidlo – držte se vpravo.
Ohlédni se za sebe!! Přeci jen na cílovce má skoro každej maximálku...

2. Začněte pomalu. Obětujte jedno až dvě kola na začátku na zahřátí pneumatik vašeho motocyklu a nesnažte se ihned lámat osobní rekordy. Bez zahřátých pneumatik bude mít vaše rychlá jízda ještě rychlejší konec.

3. Sledujte dění na dráze před sebou a zapomeňte na zpětná zrcátka (nejlepší je zrcátka sklopit či odmontovat). Co se děje za vámi vás nezajímá, to sledují ti za vámi. Snažte se jet tak, abyste pro ně byl co nejvíce čitelný. To znamená…

4. Držte zvolenou stopu (i když není ideální) a neprovádějte náhlé a nečekané změny směru jízdy. Můžete tím ohrozit rychlejší jezdce, kteří jedou za vámi, snaží se odhadnout vaši stopu a nejsou připraveni reagovat na náhlé změny směru vaší jízdy.

5. Na rovinkách se snažte držet rychlost a neohrožujte za vámi jedoucí jezdce nečekaným bezdůvodným zpomalením.

6. Čili jak v zatáčkách, tak na rovinkách jeďte plynule a předvídatelně. Na rychlosti nezáleží. Pomalý jezdec, který jede plynule je méně nebezpečný pro ostatní než nevyzpytatelný střelec často měnící styl jízdy.

7. V případě, že vás postihne nehoda nebo technická závada, tak nezůstávejte na dráze nebo ve výjezdové zóně, ale co nejrychleji opusťte dráhu či výjezdovou zónu a odejděte i s motorkou za svodidla. Odvoz nepojízdného stroje zajistí obsluha okruhu!!!

8. Zastavení na dráze je přísně zakázáno. Ohrožujete tím ostatní jezdce. Zastavení není dovoleno ani v případě, že vidíte zraněného jezdce či chcete pomoci s odstraněním havarovaného stroje. Tyto činnosti zajišťuje lékařská služba a obsluha automotodromu a jsou koordinovány přímo z dispečinku, který sleduje pomocí kamerového systému dění na dráze.

9. Věnujte maximální pozornost vlajkové signalizaci traťových komisařů a zapamatujte si význam základních vlajek. Řiďte se pokyny a příkazy traťových komisařů. Vlajková signalizace je jediným prostředkem mezi traťovými komisaři a jezdci, proto průběžně sledujte stanoviště komisařů podél trati.

10. K jízdě slouží pouze závodní dráha. Ostatní komunikace v areálu mají svá pravidla pro pohyb osob a platí na nich pravidla pro provoz na silničních komunikacích. Maximální povolená rychlost je 20 km/h. Pohybujte se pouze ve veřejných zónách areálu a pokud není výslovně povoleno je přístup do prostoru za boxy zakázán.

Význam vlajek


Červená vlajka:
Jestliže je závod nebo trénink přerušen, musí být máváno červenou vlajkou na všech postech traťových komisařů a červená světla kolem trati musí být rozsvícena. Jezdci se musí pomalým tempem vrátit do boxů.
Také se nesmí předjíždět!


Modrá vlajka:
Je ukazována v pohybu pomalejšímu jezdci, který je blízko předjetí rychlejším jezdcem. Pomalejší jezdec nesmí překážet rychlejšímu jezdci.
... je to informace pro jezdce, že bude předjet rychlejším. Pro něj to znamená, aby o to více dbal na to, aby držel zvolenou stopu a neměnil směr jízdy..


Žlutá vlajka:
Signalizuje nebezpečí ve předu nebo blízko trati. Musí s ní být máváno nejméně na dvou stanovištích traťových komisařů před nebezpečím. Jezdci musí zpomalit a být připraveni zastavit. Předjíždění je zakázáno až k místu, kde je vyvěšena zelená vlajka, výjimka je o moc pomalejší jezdec.

* Jakékoliv porušení tohoto pravidla během tréninku bude mít za následek zrušení času kola, během kterého k porušení došlo.
* Jakékoliv porušení tohoto pravidla během závodu bude potrestáno „RIDE TROUGH“ penalizací.
* V obou případech smí být uloženy další tresty (jako třeba uložit pokutu).
* Jestliže si ihned po předjetí jezdec uvědomí, že porušil pravidlo, musí zvednout ruku a nechat se předjet jezd(cem)ci, které předstihnul. V takovém případě nebude trest uložen.


Zelená vlajka:
Trať je volná.
Tato vlajka musí být vystavena bez pohybu na každém stanovišti traťových komisařů v prvním kole každého tréninku a ve warm-upu, v seznamovacím kole a v zahřívacím kole.
Tato vlajka musí být vystavena bez pohybu na stanovišti traťových komisařů následujícím bezprostředně po incidentu, který si vyžádal použití jedné nebo více žlutých vlajek.
Touto vlajkou musí mávat startér signalizující start do zahřívacího kola.


Černá vlajka se startovním číslem:
Vyvěšuje se bez pohybu na všech stanovištích společně se startovním číslem. Diskvalifikace jezdce (vyloučení ze závodu). Jezdec musí zajet do boxů na konci probíhajícího kola a nesmí znovu odstartovat. Tato vlajka musí být použita až poté co byl informován jezdcův tým.


Bílá vlajka:
Na trati je pomalu se pohybující vozidlo, ambulance nebo podobné vozidlo. Vlajka je ukazována na dvou stanovištích traťových komisařů dopředu před vozidlem a signalizuje, že jezdec se setká s tímto vozidlem v tomto nebo příštím úseku trati. Jezdcům je zakázáno předjíždět jiného jezdce během vyvěšení bílé vlajky, výjimkou je o hodně pomalejší jezdec a než předjel vozidlo. Předjíždění pomalu jedoucího vozidla je povoleno. Jakmile takové vozidlo zastaví na trati, musí zůstat vyvěšeny bílé vlajky a k nim musí být vystaveny ještě žluté vlajky.


Černá vlajka s oranžovým kruhem (ø 40 cm):
Tato vlajka spolu se startovním číslem jezdce značí mechanickou závadu na jeho stroji (např. unikající olej apod.), která může ohrozit jiné jezdce. Jezdec musí okamžitě opustit trať.


Žluto červená pruhovaná vlajka:
Snížená přilnavost trati (na trati je voda, olej, hlína apod.). Je ukazována bez pohybu.


Bílá vlajka s diagonálním červeným křížem:
Kapky deště v této části trati. Tato vlajka musí být ukazována bez pohybu na stanovištích traťových komisařů.


Šachovnicová vlajka:
Mávání touto vlajkou na cílové čáře v úrovni trati značí konec závodu nebo tréninku.
Šachovnicovou vlajkou musí být máváno současně s modrou vlajkou vystavenou bez pohybu na cílové čáře v úrovni trati jestliže jezdec (jezdci) projíždějí těsně před vedoucím jezdcem během posledního kola před cílovou čarou.

Převzato zde + doplnění


.................................. SAFETY CAR

Podstata aneb pravý význam SC...
Jde o to, že pokud dojde k nějaké události, při které se objeví překážka na trati, tak SC vyjíždí pro bezpečí nejen jezdců, ale i traťáků. To znamená, že účel je, aby se celé startovní pole seřadilo za ním, pomalu objelo tu překážku a traťáci pak mohli s čistou hlavou uklízet tu vzniklou paseku než všichni objedou kolo aniž by museli přemýšlet, zda jede nějaká opozdilá skupinka...

SC při endurance:
- jakmile najede na trať, na všech věžích je žlutá vlajka a cedule SC
- nikdy nesmíš předjet SC
- nikdy nesmíš předjet jezdce
- pokud blikají světla na SC, vždy musíš jet za ním, i kdyby jel ven z trati do boxů
- pokud v průběhu kola SC přestane blikat, v tomto kole zajede do boxů (ty za ním nepojedeš :) )
- pokud vidíš ceduli SC a vlajky, ale auto ne...nezpomaluješ, ale jedeš dál a snažíš se dojet vláček motorek za SC, můžeš narazit na pomalého jezdce nebo toho, kdo tohle neví... bohužel ho nesmíš předjet, čili jedeš za ním a doufáš, že auto dojedete
- jakmile auto vyjede ven.. na věžích se objeví zelená vlajka a zmizí cedule SC
- ale POZOR (tohle se porušuje skoro při každém závodě.. :/ ) i když je zelená vlajka, předjíždět se smí začít až když mineš cílovou čáru, NE dříve!

Naposledy editováno 01.10.2009 21:48:28
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 09:42 | Nahoru | #1
Jo, tohle by měl znát a hlavně respektovat opravdu každý kdo se tam vydá. Není špatné začít v nějaké škole nebo aspoň s agenturou, která dává dohromady pro jednotlivé jízdy lidi, kteří jsou víceméně stejně rychlí (pomalí, viz já:)
Toť moje zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 09:43 | Nahoru | #2
Toto téma jsem založila na popud diskuze v jednom vlákně..
Já sama na okruhu začínám a znám lidi, kteří by si to také rádi vyzkoušeli
Určitě je dobré vědět nějaké zásady dříve, než na okruh dojedete..
Je to pro bezpečnost jak vaší, tak všech ostatních účastníků!!

PS: Možná by se to měli pořádně přečíst i ti, kdo již na okruhu jezdí..

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 09:43 | Nahoru | #3
...jen jestli to dodržuješ

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 10:15 | Nahoru | #4
alda82> snažim se..

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 10:21 | Nahoru | #5
ted jsem byl projet Terlicky okruh (zlaty kahanec) a zadne vlajky tam kurna nebyly

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 10:28 | Nahoru | #6
ještě chybí tahle vlajka - to když stojím na bedně

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 10:38 | Nahoru | #7
Ještě bych tam doplnil: První jízda na okruhu ve společnosti profesionálních instruktorů okruhové motoškoly.

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 10:56 | Nahoru | #8
Akorát je škoda,že ta naše státní vlajka není moc často na závodech vydět

2 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 11:19 | Nahoru | #9
To mikitka:jeste bych dodal par rad pri safety caru na trati ale nemam cas ani naladu to porad dokola psat tak jestli mas nejaky odkaz tak ho sem dej,narazim na diskuzi v onom vlakne

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 11:43 | Nahoru | #10
Tak já jsem jsem se na motoškolu vykašlal a taky to šlo v pohodě....ale začal jsem nejdříve v Sosonové, kde jsem okoukal stopu od těch nejlepších a naučil se okruh tak jezdit...no a pak jsem šel do Mostu, kde jsem udělal to samé a vše v pohodě.....takže je to spíš o tom, jak člověk to ježdění bere a jak u toho přemýšlí.....

Jinak souhlas, zásady musí mít člověk naučené, bez toho na okruh nelez

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 11:46 | Nahoru | #11
pěkný

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 12:20 | Nahoru | #12
Mikitko - Super

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 12:33 | Nahoru | #13
lumberjack1> na netu jsem zatim nic nenašla, tak jsem to prokonzultovala se zkušenějším člověkem ... ještě to budu dál doplňovat piště své postřehy

saly.pce> jj.. jde to v pohodě, ale jak píšeš... člověk k tomu musí přistupovat zodpovědně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 12:56 | Nahoru | #14
mikitka> mikitko super počin Jen bych k tomu SC možná doplnil podstatu, díky které by spousta lidí mohla pochopit pravý význam SC. Jde o to, že pokud dojde k nějaké události, při které se objeví překážka na trati, tak SC vyjíždí jednak pro bezpečí jezdců, ale i traťáků. To znamená, že účel je, aby se celé startovní pole seřadilo za ním, pomalu objelo tu překážku a traťáci pak mohli s čistou hlavou uklízet tu vzniklou paseku než všichni objedou kolo aniž by museli přemýšlet, zda jede nějaká opozdilá skupinka Jinak prostě nevěřím, že někdo nestačí SC jedoucí rychlostí 80-100 km/h. Spíš nevědí jak se chovat...

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 12:56 | Nahoru | #15
mikitka je sikulka

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 13:06 | Nahoru | #16
majkl31> dík majklíčku šoupla jsem to tam

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 13:34 | Nahoru | #17

mikitka>Toto téma jsem založila na popud diskuze v jednom vlákně..
Já sama na okruhu začínám a znám lidi, kteří by si to také rádi vyzkoušeli
Určitě je dobré vědět nějaké zásady dříve, než na okruh dojedete..
Je to pro bezpečnost jak vaší, tak všech ostatních účastníků!!

PS: Možná by se to měli pořádně přečíst i ti, kdo již na okruhu jezdí..



ale joooo taky bych to zkusil

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 14:45 | Nahoru | #18
Hou hou holky holky, už i okruh panečku, kurva to je feminizace, ještě mi řekněte, že pracujete jako hornice či řidičky kamionů Jeslipak kromě pěknýho času na okruhu umíte i poctivou svíčkovou s brusinkama?

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 14:52 | Nahoru | #19
mikitka> chvályhodný počin, je vidět, že některé domácí úkoly ti jdou ......

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 15:57 | Nahoru | #20
mikitka> ja vedel ze je na tebe spolehnuti diky ....

to majkl31: jo tak to taky vidim ze se nekteri bali pridat kdyz videli SC a zlutou fangli ....

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 16:07 | Nahoru | #21
Grifindoor> Jaká feminizace.. ženský jezdili a jezdit budou ... víš, někdo utíká ze silnice do lesa a někdo na okruh.. a někoho to prostě baví Všude jsou PRAVIDLA a ty se musej DODRŽOVAT.. někde třeba míň ale jinde POŘÁDNĚ!!!

1 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 16:58 | Nahoru | #22
A co ta svíčková s brusinkama? Víš jak vaří moderní žena? Telefonem. Objedná si pizzu nebo čínu Jo do řidítek se to žene, ale vařečku a žehličku ani neví na co sou...

Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 17:03 | Nahoru | #23
šikovně krásný

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 17:06 | Nahoru | #24
Grifindoor> co to sem pleteš? založ si na to svý téma... vařim, peču, peru, žehlim, zašívám... i JEZDIM NA MOTORCE.... kšááááááá

2 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 19:43 | Nahoru | #25
hezky pěkně
já jak jsem nemohl jezdit tak jsem se tam procházel a třeba jsem si všimnul(kvalda,trenink)že spousta jezdcu se při výjezdu z boxu ani neohlídla jestli někdo jede nebo ne.. musím říct že mě celkem zamrazilo...nevím jestli se to píše někde v prvidlech nebo ne ale považoval bych to skoro za samozřejmost.. já se otáčím(asi teda ze zvyku) i když v jíždím na trat jako první...

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 19:48 | Nahoru | #26
jirik83> melo by to byt samozrejmosti a na kazde rozprave se to zduraznuje takze spis bych to videl na hazard a neukaznenost lidi,mimochodem tohle me u vyjezdu ted v brne taky zarazilo ....

2 reakcí na tento příspěvek Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 19:51 | Nahoru | #27
hezký,ale opsala si to z www.eagleracing.cz/

je to v sekci race info....

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 19:52 | Nahoru | #28

jirik83>hezky pěkně
já jak jsem nemohl jezdit tak jsem se tam procházel a třeba jsem si všimnul(kvalda,trenink)že spousta jezdcu se při výjezdu z boxu ani neohlídla jestli někdo jede nebo ne.. musím říct že mě celkem zamrazilo...nevím jestli se to píše někde v prvidlech nebo ne ale považoval bych to skoro za samozřejmost.. já se otáčím(asi teda ze zvyku) i když v jíždím na trat jako první...



přesně tak, když letíš po cílovce a vidíš jak borec vypálí z boxů, ani se nepodívá a v tom horšim případě si chce do zatáčky ještě najet, tak to je vážně hazard jak blázen. Já jsem na tom jako ty, prostě se ohlídnu, i když vjíždím jako první

Naposledy editováno 01.10.2009 19:52:51

(reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 19:52 | Nahoru | #29
Ruck> no hlavne ze to sem dala ne?....venovala tomu svuj cas tak ji podekujem ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ze silnice na okruh

1.10.2009 v 19:53 | Nahoru | #30

Ruck>hezký,ale opsala si to z www.eagleracing.cz/

je to v sekci race info....



že se ty chromajzle nudíš, toještě neznamená, že budeš znevažovat práci ostatních
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist