globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.
 
11.12.2010 v 10:42
Ministerstvo dopravy akceptovalo připomínky proti zvyšování věku pro získání řo sk. A1 a A2
možná i díky pár lidem z fóra kteří se správným způsobem ozvali.

Cituji ze stránek MD:

Důvodová zpráva: ..."Dne 9. 11. 2010 uspořádalo Ministerstvo dopravy prezentaci navrhovaných změn a konzultace s odbornou veřejností. Konzultací se zúčastnili zástupci Svazu dovozců automobilů, Autoklubu ČR, Asociace autoškol ČR, Sdružení ČESMAD BOHEMIA, ÚAMK, Svazu dopravy ČR a Odborového svazu dopravy. Výsledkem konzultací bylo zejm. doporučení na nezvyšování hranic minimálního věku u menších motocyklů a na úpravu technického parametru zdvihového objemu válců u výcvikových motocyklů tak, aby nedocházelo k navyšování nákladů autoškol v souvislosti s pořizováním nových vozidel. Obě tato doporučení Ministerstvo dopravy zohlednilo při úpravách návrhu v rámci meziresortního připomínkového řízení."...

Pozměněný návrh zákona:

..."§ 83

Věk

(1) Řidičské oprávnění lze udělit jen osobě, která dosáhla věku
a) 15 let, jedná-li se o skupinu AM,
b) 16 let, jedná-li se o skupinu A1,
c) 17 let, jedná-li se o skupinu B1 a T,
d) 18 let, jedná-li se o skupinu A2, B, B+E, C1 a C1+E,
e) 21 let, jedná-li se o skupinu C, C+E, D1, D1+E,
f) 24 let, jedná –li se o skupinu A, D a D+E.

(2) Řidičské oprávnění pro skupinu A lze udělit osobě,
a) která dosáhla věku 21 let, pokud je řidičské oprávnění omezeno jen na tříkolová motorová vozidla, nebo
b) která dosáhla věku 20 let, pokud je tato osoba nejméně 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2. "...

Stručně řečeno, AM a A1 zůstává jak bylo, od 18ti A2 do 35kw a 0.2kw/kg, škrcení max. ze 70kw, neomezená ve dvaceti (po dvou letech praxe na A2), nebo ve 24ti bez praxe.

Odkaz na aktuální znění návrhu zde
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 12
Následující

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 10:43 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 10:55 | Nahoru | #2
a co když bude ta škrcena motorka mit vic než těch 70kw ?

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 10:56 | Nahoru | #3

Slavik píše: a co když bude ta škrcena motorka mit vic než těch 70kw ?



pak na ní nemáš co dělat

2 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 10:56 | Nahoru | #4
Takže když je mi 18, udělal jsem si řidičák na auto a chci až na neomezenou motorku, tak si musim jeste tenhle rok udelat na A2, abych mohl udělat ve 20 na neomezenou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 10:58 | Nahoru | #5

UnI píše: Takže když je mi 18, udělal jsem si řidičák na auto a chci až na neomezenou motorku, tak si musim jeste tenhle rok udelat na A2, abych mohl udělat ve 20 na neomezenou.



(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:03 | Nahoru | #6
MedvědbezGuzzin> no ale kdyz by zákon stoupil v platnost až 2014, tak si je ještě můžu udělat od 21

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:04 | Nahoru | #7

UnI píše: Takže když je mi 18, udělal jsem si řidičák na auto a chci až na neomezenou motorku, tak si musim jeste tenhle rok udelat na A2, abych mohl udělat ve 20 na neomezenou.



A2 si teď neuděláš, nejdříve v lednu 2013. Musíš si to spočítat podle data narození, pokud ti do konce roku 2012 nebude 21 a nestihneš si udělat neomezenou podle současného zák. tak máš peška. Já bych doporučoval si teď udělat 25kw a pak si to rozšířit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:06 | Nahoru | #8
MedvědbezGuzzin> todle je strašně neekonomický pro mladý motorkáře (možná záměrně). Vem si člověka, kterej si bude chtít takhle postupně navýšit řidičáky. A1, A2, neomezeně, do toho jinou motorku, apod.
Ale asi je to dobře, aspon ubyde těch mladejch blbů na r1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:08 | Nahoru | #9

UnI píše:
Ale asi je to dobře, aspon ubyde těch mladejch blbů na r1



myslím, že o tohle šlo především. Taky jsem měl 35kw motorku a dalo se s tím lítat až až to bylo nebezpečný, čili komu jde o honění trika je zklamaný, komu jde hlavně o to ježdění tak nemá důvod plakat.

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:08 | Nahoru | #10
dobrej návrh

Pro líný počítat, motorka s 35kW musí vážit aspoň 175kg

Naposledy editováno 11.12.2010 11:11:36

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:13 | Nahoru | #11
Přesně tak, co se mnoha lidem ale vůbec nebude líbit je fakt že 99% dnes škrcených motorek bude v době platnosti nového zákona pro řízení s oprávněním A2 nepoužitelných

Na druhou stranu je to dobře, snad se sníží počet inzerátů "v TP 25kw jinak otevřená"

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:13 | Nahoru | #12
Dobrej návrh, třeba snáz prodám SSko.

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:28 | Nahoru | #13
Ufff ještě se vejdu do toho A2, hornet má v TP původní výkon přesně 70 kW tak se to pak i líp prodá, je dobře že to neudělali od 19 ale nechali od 18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:35 | Nahoru | #14
Holmis> pěknej kousek

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:35 | Nahoru | #15
UnI> díkes

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:37 | Nahoru | #16

MedvědbezGuzzin píše: myslím, že o tohle šlo především. Taky jsem měl 35kw motorku a dalo se s tím lítat až až to bylo nebezpečný, čili komu jde o honění trika je zklamaný, komu jde hlavně o to ježdění tak nemá důvod plakat.


Vždyť i těch 35 kW je jak auto s 200 koníkama - tak aby to nelítalo.

3 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:38 | Nahoru | #17
DOcela by mě zajímalo jestli někoho napadne udělat i rozdělení dle výkonu pro auta když je to tak hrozně pálí u motorky, ale každej mladej vocas co mu tatíček koupil super nadupanou Audi nebo Báwo udělá daleko větší bordel když to někam pošle než motorka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:39 | Nahoru | #18

Holmis píše: DOcela by mě zajímalo jestli někoho napadne udělat i rozdělení dle výkonu pro auta když je to tak hrozně pálí u motorky, ale každej mladej vocas co mu tatíček koupil super nadupanou Audi nebo Báwo udělá daleko větší bordel když to někam pošle než motorka



nepošle, motky nemaj asr, esp, abs a všechnomožný vybavení který ti při krizovce pomůže (většinou pokud nejedeš pod plným do zdi...)

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:42 | Nahoru | #19
kuwa to se musim zbavit tej mojí co nejdřív, nebo ji necham přepsat výkon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:44 | Nahoru | #20

Holmis píše: DOcela by mě zajímalo jestli někoho napadne udělat i rozdělení dle výkonu pro auta když je to tak hrozně pálí u motorky, ale každej mladej vocas co mu tatíček koupil super nadupanou Audi nebo Báwo udělá daleko větší bordel když to někam pošle než motorka


Přeci jen těch opravdu nadupanejch aut nejezdí tolik jako nadupanejch motorek - i ta cena je o řád jinde a v rozletu s autem tě brzdí hustota provozu. I těch 35 kW na motorku A2 odpovídá autu s nejmíň 200 koňma - a těch tolik zas není. Mladej ocas s vytuzeným golfem dokáže udělat paseku i když to má výkon poloviční - tak nevím, jestli by to mělo nějakej zásadní efekt.

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:45 | Nahoru | #21

Holmis píše: DOcela by mě zajímalo jestli někoho napadne udělat i rozdělení dle výkonu pro auta když je to tak hrozně pálí u motorky, ale každej mladej vocas co mu tatíček koupil super nadupanou Audi nebo Báwo udělá daleko větší bordel když to někam pošle než motorka


Já s audi jezdím od 18ti a problémy mám spíš s motorkou. 2 nehody na motorce a jedna v autě (za tu jsem nemohl)...V autě jen točím volantem.

Ale není moc nadupaná...to je fuk ale...je to jak psal medvjed.

Naposledy editováno 11.12.2010 11:45:59

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 11:48 | Nahoru | #22
charlie.vtx1800> jn to je taky pravda, ještě by mě zajímalo jak to bude až zavedou těch 35 kW jak na to budou reagovat značkový servisy, to u hodně modelů přestanou zavírat ne ? když už se třeba ta motorka neděla tak by se jim asi nevyplatilo dělat nový restrikce a omezení

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:00 | Nahoru | #23
Já sem to teda pochopil tak, že nově škrcený motorky po tomto datu musí mít max 70 kw, a ne že od ledna 2013 všem motorkám s 25 kw a původním výkonem udávaným výrobcem přes 70 kw automaticky vyškrknou 25 na píší původní výkon...

Př: pepíkovi z vidlákova příde oznámení, že se má dostavit na úřad aby mu do TP u jeho R1 napsaly místo 25 rovnou 132 kw...

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:00 | Nahoru | #24
Co je skupina B1 ?

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:02 | Nahoru | #25

Deagle píše: Co je skupina B1 ?


tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:04 | Nahoru | #26

Davv píše: Já sem to teda pochopil tak, že nově škrcený motorky po tomto datu musí mít max 70 kw, a ne že od ledna 2013 všem motorkám s 25 kw a původním výkonem udávaným výrobcem přes 70 kw automaticky vyškrknou 25 na píší původní výkon...

Př: pepíkovi z vidlákova příde oznámení, že se má dostavit na úřad aby mu do TP u jeho R1 napsaly místo 25 rovnou 132 kw...


Myslím že ne, vždy platí technické předpisy platné v době uvedení daného vozidla do provozu, pokud nevyjde extra zákon, který to mění. Takže i ta R1 zůstane papírově 25 kW. Jen ji už nebudeš smět řídit s A2!

Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:10 | Nahoru | #27
parádně jsi to sepsal....sce ted asi nevznikne hromada nesmyslnych vlaken typu "je mi 19, na čem můžu jezdit?"...ale pro ty, co to opravdu zajima jsou toto klíčove informace)

1 reakcí na tento příspěvek Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:17 | Nahoru | #28
Tak tohle je dobrý nápad ...mít možnost v 18 začít jezdit třeba na Transalpovi, DR 600, nebo XTčku apod. bez toho, abych musel koupit nějaký kousek s 25 kW, se mi líbí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:20 | Nahoru | #29

charlie.vtx1800 píše: Myslím že ne, vždy platí technické předpisy platné v době uvedení daného vozidla do provozu, pokud nevyjde extra zákon, který to mění. Takže i ta R1 zůstane papírově 25 kW. Jen ji už nebudeš smět řídit s A2!



Jaktože ne? když A2 bude od 18 let, do 35 kw a 0,2 kw/kg a R1 bude mít 25 kw a poměr 0,12 kw/kg...

(reakce na) Povedlo se, věk pro A1 A2 se zvyšovat nebude.

11.12.2010 v 12:24 | Nahoru | #30
Davv> původní výkon přece je hodně přes 70 kW
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 12
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist