2 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
1 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
1 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
Budulinek>Tak třeba u mne by to mělo ten význam, že by veškerá energie, kterou dodává altík, tak by nešla do světel, ale i na dobíjení baterie. U starších strojů byl výkon počítán spíše na provoz bez světel, a proto taky byl výkon alternátoru při zapnutých svetlech na hraně. Ale při celodenním svícení a delší jízdě bývá u mne baterie spíše vybitá. Ale při jízdě bez světel je nabita za cca hodinu.
To si s vědomostma o dobíjení usnul na úrovni starých Jaw a škodovek a teď tady šíříš věci kterým absolutně nerozumíš, nebo jak to je?
1 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
myslím, že na moto musíš mít rozvícené potkavací světla a ty tvoje diodový vůbec nebudou homologovaný.
Další věc, kďyž máš rozvícené denní svetlo tak nesmí svítit zadní a automaticky při rozsvísení jiných světel to pro denní svícení musi zhasnout.
Ďej si tam co chceš, ale věř že až půjdeš na technickou tak si tě povoděj.
- na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel
- umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
- vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
- světla se musí rozsvítit automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí
- při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout
Naposledy editováno 27.02.2010 21:37:22
1 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
TOLI.>Uplně miluju ty pitomce v autech-je to tedka asi moderní, co maj uplně dole na nárazníku ty dvě svítící čárky který nejsou vůbec vidět .Neni to vidět na autech natož pak na motorce jesli to tam dáš tak seš blbec. Sorry ale myslim to v dobrym.Zkus mě přesvědčit že ti to svítí alespon tak jako u novejch audin ,pak bych bral vše vyslovené zpět.
hele ja ti nevim ale kdyz je to homologovany tak by to melo jit videt ne??? prece tu homologaci nedaji na nejakej sunt co sviti jako svetluska ale zame taky bych to tam nedaval neni nad obyc svetla
1 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
TOLI.>Uplně miluju ty pitomce v autech-je to tedka asi moderní, co maj uplně dole na nárazníku ty dvě svítící čárky který nejsou vůbec vidět .Neni to vidět na autech natož pak na motorce jesli to tam dáš tak seš blbec. Sorry ale myslim to v dobrym.Zkus mě přesvědčit že ti to svítí alespon tak jako u novejch audin ,pak bych bral vše vyslovené zpět.
Plnej souhlas.... pod narazníkem 15cm dlouhej pruh,co svití,jako že nesvití. Jsou sice případy,kdy to auto má od vyroby,takový ty didodový proužky ve světlech,a svití to celkem slušně... pak jsou angely do světel,ty taky celkem svítěj,ale tyhle pruhy za 400 z benzínky,jsou opravdu k hounu,a na motorku bych to taky nedával
TOLI.>Na denní svícení mám xenon (výbojka H1) a za lonskej rok sem najezdil 25tis km a neměl jsem jedinej problém stím že by mě někdo přehlídl.Vlastně možná jednou když do mě na jižní spojce začla odbočovat dodávka.
no tak az narazis na slepeho DEDKa tak ti nepomuze ani MAJAK a syrena k tomu.
Ja zase miluju jak kazdej ve dne nasere xenon a vsechny oslnuje
jinak jak pises o tech ledkach tak ty male prouzky tak to jsou jen BODOVKY a se svetlem na denni sviceni to nema co dela a nema to ani atest.
Koukni se nekdy na svetla na denni sviceni jak jsou velka a kolik maj ledek a JAK SVITI
Každopádně kdo bude dělat s výkonovýma LEDkama, NESMÍ ZAPOMENOUT NA JEDNU DŮLEŽITOU VĚC NA ADEKVÁTNÍ CHLAZENÍ LEDdiody
zrovna tak je potřeba výkonovou LED napájet PROUDOVÝM zdrojem a NIKOLI NAPĚŤOVÝM zdrojem.
Naposledy editováno 28.02.2010 14:02:33
1 reakcí na tento příspěvek zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
DENNÍHO SVÍCENÍ JEDNOSTOPÝCH VOZIDEL
Provozování denního svícení u jednostopých vozidel umožňuje mezinárodní předpis EHK č. 53, který je platným i v ČR a popisuje montáž a použití denních svítilen u motocyklů kategorie L3 (Lc), tzn. motocykly o obsahu vyšším než 50cm3.
Denní svícení na mopedech a skútrech - kat. L1 (LA) do objemu 50cm3 není řešeno žádným mezinárodním EHK předpisem ani směrnicí ES.
Svítilny pro denní svícení musí být schváleny dle předpisu EHK č. 87 neboli homologovány pro denní svícení. Svítilny musí být na krytu označeny homologační značkou:
ObrázekRL 00 XXXX , kde
E homologační zkratka předpisu EHK-OSN
XX dvě číslice značí kód státu, kde byla homologace udělena (01 SRN,..08 ČR,...)
RL Running light - značka denní svítilny dle předpisu EHK 87.00
XXXX číslo, udělené homologace
TOTO OZNAČENÍ MUSÍ MÍT VŽDY KAŽDÁ DENNÍ SVÍTILNA !
Pokračování na str. 2 – montáž a zapojení
VÝTAH Z PŘEDPISU EHK č. 53.01, doplněk 11 z 9.12. 2010
Jednotná ustanovení pro homologaci vozidel kategorie L3 (motocykly) z hlediska montáže jejich zarízení k osvětlení a ke světelné signalizaci
5.11.1. Pokud je namontována denní svítilna, musí se automaticky rozsvítit, pokud motor beží. (Pokud není denní svítilna namontována, musí se automaticky rozsvítit potkávací světlomet, pokud motor běží)
6.13. DENNÍ SVÍTILNA
6.13.1. Užití
Volitelné u motocyklu.
6.13.2. Počet
Jedna nebo dvě svítilny homologované podle předpisu č. 87.
6.13.3. Uspořádání
Žádné zvláštní požadavky.
6.13.4. Umístění
6.13.4.1 Na šířku:
6.13.4.1.1 Nezávislá denní svítilna může být montována nad, pod nebo po straně jiné přední
svítilny/světlometu. Pokud jsou tyto svítilny/světlomety nad sebou, musí být vztažná osa umístěna v podélné střední rovině vozidla; pokud jsou tyto svítilny po straně, nesmí být okraj svítící plochy dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla
6.13.4.1.2 Denní svítilna, která je sloučená s jinou přední svítilnou / světlometem (dálkový světlomet nebo přední obrysová svítilna), musí být montována tak, aby okraj její svítící plochy nebyl dále než 250 mm od podélné střední roviny vozidla.
6.13.4.1.3 Dvě denní svítilny, z nichž buď jedna nebo obě jsou sloučené s jinou přední svítilnou/ světlometem, musí být montovány tak, aby jejich vztažné středy byly umístěny symetricky vůči podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.1.4 V případě dvou denních svítilen nesmí být vzdálenost mezi jejich svítícími plochami větší než 420 mm.
6.13.4.1.5 Maximální vzdálenost oddělení se nepoužije, pokud denní svítilny:
a) jsou ve skupině, sdružené nebo sloučené s jiným světlometem, nebo
b) leží na průmětu předního obrysu motocyklu na ortogonální rovině kolmé
k podélné střední rovině vozidla.
6.13.4.2 Na výšku:
Nad zemí nejméne 250 mm a ne výše než 1500 mm.
6.13.4.3 Na délku:
Na předku vozidla.
6.13.5 Geometrická viditelnost
Horizontálně: směrem ven 20° a směrem dovnitř 10°.
Vertikálně: směrem vzhůru 10° a směrem dolů 10°.
6.13.6. Orientace
Směrem dopředu. Svítilna (svítilny) se může pohybovat současně s úhlem řízení.
6.13.7 Elektrické zapojení.
6.13.7.1 Pokud je denní svítilna namontována, musí se rozsvítit automaticky, pokud je zařízení, které startuje a/nebo zhasíná motor, v poloze, která umožňuje, aby motor byl v provozu.
Denní svítilna se automaticky zhasíná, pokud se rozsvítí světlomety s tou výjimkou, kdy se světlomety užívají k varovnému rozsvícení krátkodobých intervalech.
Dále se svítilny/světlomety o nichž se hovoří v odstavci 5.10 nerozsvěcují (přední, zadní obrysová sv.,
osvětlení SPZ (zatím)), pokud je denní svítilna (svítilny) rozsvícena.
6.13.7.2 Pokud je vzdálenost mezi přední směrovou svítilnou a denní svítilnou rovna nebo menší než 40 mm, může být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby buď:
(a) denní svítilna zhasla, nebo
(b) její svítivost se snížila
po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.7.3 Pokud je směrová svítilna sloučená s denní svítilnou, musí být elektrické zapojení denní svítilny na příslušné straně vozidla takové, aby denní svítilna zhasla po dobu celé periody (jak při sepnutém, tak i při rozepnutém cyklu) při aktivaci příslušné přední směrové svítilny.
6.13.8. Sdělovač (kontrolka)
Sdělovač zapnutého obvodu je volitelný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zapojení světel PRO denní svícení (diodové)
Obávám se, že proužek za 400 to nebude nic moc svítit...
http://www.motorkari.cz/moto-denik/?muid=25290&pgr=2
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 | Honda_VFR | 14 | 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM |