globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Privera
 
7.9.2008 v 09:04
mam suzuki gsxr 1000 K1 a zajimalo by me odkud je ovladana privera ve vyfuku melo by tam byt nejaky lanko ne ? ale me k tomu nic nevede a kam by melo vest od ty privery? a k cemu tam presne je ta privera jako ma funkci? dik

Privera

7.9.2008 v 11:10 | Nahoru | #1
ja myslim ze privera je jen u dvoutaktu, ty tam mas ventily tak priveru nepotrebujes

Privera

7.9.2008 v 11:14 | Nahoru | #2
Ale jo, většina supersportů má přívěru, je to kvůli průběhu krouťáku.... Ale kam je připojená netuším...

Privera

7.9.2008 v 11:19 | Nahoru | #3
ten motorek je na pravé straně za rámem pod nádržou. k přívře vedou 2 lanka. jestli je tam nemáš, tak to už asi někdo odpojil, bo se to furt sere.

Privera

7.9.2008 v 11:20 | Nahoru | #4
Cituju z http://dt125.ic.cz/

FUNKCE: Přívěra má za úkol redukovat hlavní nevýhodu dvoutaktních motorů. A to sice malý výkon a točivý moment v nízkých otáčkách. Proto se už někdy v 80.letech zavedla výfuková přívěra, která mění časování výfuku. Nejčastěji(ne však u čtyřtaktů a některých dvoutaktů-pracuje na jiném principu) se používá válcové přívěry. Tělo je vlastně válec s vykrojením. Zjistilo se, že pro dvoutakt je nejideálnější v nízkých otáčkách nízký a oválný výfukový kanál, kdežto ve vysokých otáčkách má být hrana výfuku vysoko a s velkým průřezem.Válec se natáčí těsně na začátku výfukového kanálu a tím "posouvá" hranu výfuku. Takže při nízkých otáčkách je hrana co nejvíc dole, aby se využila práce plynu a při vysokých je plně otevřená aby plyny mohly vystupovat co nejdříve a do válce šla nová směs. Proto taky mají dvoutakty ve vysokých otáčkách velkou spotřebu. Yamaha si tento systém nazvala Y.P.V.S.- YAMAHA POWER VALVE SYSTEM

Privera

7.9.2008 v 11:21 | Nahoru | #5

Uvalak>ja myslim ze privera je jen u dvoutaktu, ty tam mas ventily tak priveru nepotrebujes



Omyl!

Přívěra tam je , je ovládána lankama od elektomotorku a vše je řízeno otáčkama motoru - elektronicky!Tzn. za nízkých otáček do určitého nastavení ve výfukovém potrubí se nastavuje "klapka",která reguluje "profil" výfukového potrubí!/vyrovnání poměru tlaků/!Motorejk je umístěn na rámu pod sedlem a od něho vedou dvě lanka ke spoji potrubí ,kde je přívěra!
Při odstranění se musí vše znovu "naladit"!A je nutno "odpojit" řídící jednotku!

Privera

7.9.2008 v 11:21 | Nahoru | #6
Uvalak> přívěry se používají asi od roku 91 na FZR 1000 EXUP.

Privera

7.9.2008 v 11:22 | Nahoru | #7
tak sem zase vo neco chytrejsi

Privera

7.9.2008 v 12:40 | Nahoru | #8

2LEKO>Uvalak>ja myslim ze privera je jen u dvoutaktu, ty tam mas ventily tak priveru nepotrebujes

Omyl!

Přívěra tam je , je ovládána lankama od elektomotorku a vše je řízeno otáčkama motoru - elektronicky!Tzn. za nízkých otáček do určitého nastavení ve výfukovém potrubí se nastavuje "klapka",která reguluje "profil" výfukového potrubí!/vyrovnání poměru tlaků/!Motorejk je umístěn na rámu pod sedlem a od něho vedou dvě lanka ke spoji potrubí ,kde je přívěra!
Při odstranění se musí vše znovu "naladit"!A je nutno "odpojit" řídící jednotku!


a je mozny ze kdyz tam zadny lanka nemam a nekdo to treba nenaladil tak ze mi to tak do 3000otacek jde tak nejak nepravidelne nebo spis kdyz jedu treba na 2500otacek tak to jako by cuka muze to mit tohle s tim spolecvnyho ?

Privera

7.9.2008 v 13:14 | Nahoru | #9
tinky_linky> Přesně!proto tam ta přívěra je aby se to za nízkých otáček se to "nehádalo"!!

Po odatranění se musí upravit "mapa" !Nebo namontovat vyf.system,který je už "nastaven"!Jakou máš koncovku!

Privera

7.9.2008 v 13:19 | Nahoru | #10
Na prudko otevřená přívěra znamená mrtvý spodek, ale lepší střední otáčky a nahoře to je jedno, bo tam je originál stejně otevřená...

Privera

7.9.2008 v 14:44 | Nahoru | #11

2LEKO>tinky_linky> Přesně!proto tam ta přívěra je aby se to za nízkých otáček se to "nehádalo"!!

Po odatranění se musí upravit "mapa" !Nebo namontovat vyf.system,který je už "nastaven"!Jakou máš koncovku!


mam tam origo koncovku

Privera

7.9.2008 v 21:02 | Nahoru | #12
Privera se opravdu bezne montuje i u ctyrdobych motoru. Ma podobny vyznam jako zmena casovani vetilu. Privreni vyfukoveho kanalu v nizkych otackach by melo prispet k lepsimu prubehu tociveho momentu.
Pokud nekdo odstranil ovladani privery u tveho mota, pak zalezi v jake poloze ta privera zustala. Pri stalem otevreni neni vylepsen prubeh tociveho momentu v nizkych otackach, pri zavrene je zhorsen prubeh vykonu ve vysokych otackach.
Nicmene je nutne dodat, ze se teto privere neda prikladat prilis velky vyznam. Spousta vyrobcu je nedela doposud a jiste jde i o vykonejsi motory. Mozna by jsi nefunkcnost priveru poznal nekde na okruhu pri merenem kole, ale pri beznem jezdeni.....

Naposledy editováno 07.09.2008 21:37:08

Privera

7.9.2008 v 21:22 | Nahoru | #13

STRUCTOR>Privera se opravdu bezne montuje i u ctyrdobych motoru. Ma podobny vyznam jako zmena casovani vetilu. Privreni vyfukoveho kanalu v nizkych otackach by melo prispet k lepsimu prubehu tociveho momentu.
Pokud nekdo odstranil ovladani privery u tveho mota, pak zalezi v jake poloze ta privera zustala. Pri stalem otevreni neni vylepsen prubeh tociveho momentu v nizkych otackach, pri zavrene je zhorsen prubeh vykonu ve vysokych otackach.
Nicmene je nutne dodat, ze se teto privere neda prikladat prilis velky vyznam. Spousta vyrobcu je nedela doposud a jiste jde i o vykonejsi motory. Mozna by jsi nefunkci priveru poznal nekde na okruhu pri merenem kole, ale pri beznem jezdeni.....


myslim ze je naplno otevrena

Privera

7.9.2008 v 21:38 | Nahoru | #14
tinky_linky> ASi borec co ti to prodal tam měl jinou koncovku ,tu si nechal,a potom ti tam namontoval origo!A přívěru už nezapojoval,protož je problém nastavit ty táhla!

Mám doma origo "titan" koncovku K6 s přívěrou ,táhla i motorek !Praktický nové!

Naposledy editováno 07.09.2008 21:43:45

Privera

7.9.2008 v 21:50 | Nahoru | #15
Spravne by jsi nefukcni priveru nemel "temer" poznat. Ale motor pak opravdu muze bezet mirne mimo datovou mapu a v pripade soubehu daslsich poruch, napr svicky, bohatost smesy apod.... by se mohlo stat ze to zacne vynechavat. Ja bych ale hledal chybu jinde.
Chces li mit jistotu, pak tu priveru zaaretuj (napr pruzinkou) v poloze kdy je klapka zavrena a projed to. Uvidis jestli se neco zmeni.

Privera

7.9.2008 v 21:54 | Nahoru | #16

STRUCTOR>Spravne by jsi nefukcni priveru nemel "temer" poznat. Ale motor pak opravdu muze bezet mirne mimo datovou mapu a v pripade soubehu daslsich poruch, napr svicky, bohatost smesy apod.... by se mohlo stat ze to zacne vynechavat. Ja bych ale hledal chybu jinde.
Chces li mit jistotu, pak tu priveru zaaretuj (napr pruzinkou) v poloze kdy je klapka zavrena a projed to. Uvidis jestli se neco zmeni.

jj to vyzkousim

Privera

7.9.2008 v 21:55 | Nahoru | #17

2LEKO>tinky_linky> ASi borec co ti to prodal tam měl jinou koncovku ,tu si nechal,a potom ti tam namontoval origo!A přívěru už nezapojoval,protož je problém nastavit ty táhla!

Mám doma origo "titan" koncovku K6 s přívěrou ,táhla i motorek !Praktický nové!

ta by mi tam pasovala? a co by si za to chtel ? muzes mi poslat foto?

Privera

7.9.2008 v 22:13 | Nahoru | #18

tinky_linky>2LEKO>tinky_linky> ASi borec co ti to prodal tam měl jinou koncovku ,tu si nechal,a potom ti tam namontoval origo!A přívěru už nezapojoval,protož je problém nastavit ty táhla!

Mám doma origo "titan" koncovku K6 s přívěrou ,táhla i motorek !Praktický nové!ta by mi tam pasovala? a co by si za to chtel ? muzes mi poslat foto?



Možná by to šlo napasovat!Zítra ti pošlu foto!

Privera

7.9.2008 v 22:15 | Nahoru | #19

STRUCTOR>Spravne by jsi nefukcni priveru nemel "temer" poznat. Ale motor pak opravdu muze bezet mirne mimo datovou mapu a v pripade soubehu daslsich poruch, napr svicky, bohatost smesy apod.... by se mohlo stat ze to zacne vynechavat. Ja bych ale hledal chybu jinde.
Chces li mit jistotu, pak tu priveru zaaretuj (napr pruzinkou) v poloze kdy je klapka zavrena a projed to. Uvidis jestli se neco zmeni.



Konkrétně u "litru" je nefunkčnost přívěry kolem 3.000 ot. - 5.000 znát kolísavým průběhem dost značně a při akceleraci - "díra"!

Privera

9.9.2008 v 21:35 | Nahoru | #20

2LEKO>STRUCTOR>Spravne by jsi nefukcni priveru nemel "temer" poznat. Ale motor pak opravdu muze bezet mirne mimo datovou mapu a v pripade soubehu daslsich poruch, napr svicky, bohatost smesy apod.... by se mohlo stat ze to zacne vynechavat. Ja bych ale hledal chybu jinde.
Chces li mit jistotu, pak tu priveru zaaretuj (napr pruzinkou) v poloze kdy je klapka zavrena a projed to. Uvidis jestli se neco zmeni.

Konkrétně u "litru" je nefunkčnost přívěry kolem 3.000 ot. - 5.000 znát kolísavým průběhem dost značně a při akceleraci - "díra"!



Nejsem si jist kterej "litr" máš na mysli. Projel jsem pár FZR 1000 exup, tedy přesně 3. Ani jednomu nefungovala přívěra, nepoznal jsem nic. Moto nebylo moje, jen jsem ho projizděl, řešil se jinej problém, takže jsem ho rozhodně neměl v ruce. Ale záleží čmu říkáš značně. Úbytek výkonu možná ano, otázka jak veliký, ale nepravidelný běh nebo vynecháváni motoru by to určite nemělo způsobovat.
Nicméně to říkám v obecné rovině, na GSX R 1000 jsem neseděl, takže......

Privera

21.9.2008 v 20:29 | Nahoru | #21
Ta přívěra bude na tvojí motorce odpojená stejně jako u 90% všech GSXR těchle ročníků. Ten motorek co tu klapku pohání je vyroben nejspíš v číně a většinou se 30tis najetých km nedočká a umře. Koupit nový za téměř 12tis je drahý špás a u modelů 2001 a 02 ani nemá velký význam.
Má za úkol zlepšovat průběh krout.momentu mezi 3-5 tis otáček a to nejspíš z důvodu emisí, protože ty se právě v těchto otáčkách měří. To že to motorka pokuckává v 2500 ot asi nebude tímto způsobena. to bych se spíš podíval na synchronizaci klapek a vetilové vůle. Jak už tady někdo napsal, tak pokud třeba na 5 a nebo 6ku akceleruješ v 4tis otáčkách , malý výkonový propad zaregistruješ. Na netu jsem o tom něco hledal a v našich vodách se o tom nedovíš skoro nic a ve většině servisů se taky jen tváří chytře ,ale ve skutečnosti o tom ví prd. Našel jsem pouze na německých stránkách kusé diskuze o tom, že třeba pokud montuješ laděný výfuk tak celá přívěra už zřejmě postrádá smysl a demontuje se většinou ven.
Pokud chceš, tak mi napiš na mail a něco ti o tom pošlu, ale je to anglicky.

Naposledy editováno 21.09.2008 20:31:24

2 reakcí na tento příspěvek Privera

27.4.2010 v 08:32 | Nahoru | #22
Ahoj gsxr 1000 2003 a origo privera tam neni a ani lanka,je tam cely svod Leo vince a PCIII USB,mám dotaz jestli má význam shánět mezisvod s přívěrou a osazovat ji tam zpětně,jestli to poznám na průběhu.

Privera

27.4.2010 v 08:41 | Nahoru | #23
nuclear: nazdarek, to jsi vymenil gixxero za varana? chytla te naka "cestovatelska" jo?

jinak souhlas, vynechavani apod podle me priverou nebude... zvlast se seriovym vyfukem.

(reakce na) Privera

27.4.2010 v 08:48 | Nahoru | #24

Kovi>Ahoj gsxr 1000 2003 a origo privera tam neni a ani lanka,je tam cely svod Leo vince a PCIII USB,mám dotaz jestli má význam shánět mezisvod s přívěrou a osazovat ji tam zpětně,jestli to poznám na průběhu.



privera ma za ukol v nizkejch otackach kde by diky "ostre" vacce vylitalo hodne smesi do vyfuku, tu smes udrzet ve valcich... pokud se da privera pryc a da se nejakej "urvanej" vyfuk, tak se pomoci power commanderu to vylitane palivo kompenzuje tim ze se tam v tech otackach vstrikuje vic.... tzn jede to stejne jako predtim s priverou, ale ma to v tech otackach horsi spotrebu a emise.... takze ty by sis vracenim privery nepomohl.

(reakce na) Privera

27.4.2010 v 09:03 | Nahoru | #25

Kovi>Ahoj gsxr 1000 2003 a origo privera tam neni a ani lanka,je tam cely svod Leo vince a PCIII USB,mám dotaz jestli má význam shánět mezisvod s přívěrou a osazovat ji tam zpětně,jestli to poznám na průběhu.



...v horní polovině otaček nepoznáš asi nic,možná trochu by se zlepšil "spodek" cca kolem 3-4.000 ot.....takže jestli ti to "funguje",což asi díky jednotce PC ano, tak to nech a nic nemontuj a neexperimentuj!

2 reakcí na tento příspěvek Privera

27.4.2010 v 09:06 | Nahoru | #26
to jsem slyšet V prubehu nikde necuka nic.
Jeste Leko ty mas urcite zkusenosti..jak se ladi ten PCIII jaky musim sehnat kabel a software? Muzes me nekam nasmerovat,nemam s timto zadne zkusenosti,za to ale karbece mam rozhozene do 30ti minut

(reakce na) Privera

27.4.2010 v 09:13 | Nahoru | #27

Kovi>to jsem slyšet V prubehu nikde necuka nic.
Jeste Leko ty mas urcite zkusenosti..jak se ladi ten PCIII jaky musim sehnat kabel a software? Muzes me nekam nasmerovat,nemam s timto zadne zkusenosti,za to ale karbece mam rozhozene do 30ti minut



jestli je to PCIII USB tak staci usb kabel s mini usb konektorem.. stejny jako u spousty fotaku apod. soft stahnes na strnakch dynojetu...

www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_iii_usb_downloads.aspx

(reakce na) Privera

27.4.2010 v 09:19 | Nahoru | #28

Kovi>to jsem slyšet V prubehu nikde necuka nic.
Jeste Leko ty mas urcite zkusenosti..jak se ladi ten PCIII jaky musim sehnat kabel a software? Muzes me nekam nasmerovat,nemam s timto zadne zkusenosti,za to ale karbece mam rozhozene do 30ti minut



..hlavně to nedávej do ruky "odborníkum" co si myslí že to umí a nějaké "samodomo"!!

...základ je to "odbrzdit" a graf to ukáže jaká je situace!
..Když by to "nefungovalo",tak potom ladit!
...a následné "ladění" je už trochu alchymie a sázka do loterie!
V okolí máme asi 4 "kolegy" co to umí!Ale to je pro tebe trochu z ruky.
Jinak nahrát palivovou mapu není problém,ale musíš vědět jakou,a to bez toho "odbrždění" je na náhodu!...zvláště když máš "nestandartní" výf.systém!

...ale jen hobby rada........najdí si dlouhý rovný úsek......dej trojku ,rozjeď, od cca 3.000 ot. vytoč to na plno a jeď...a během jízdy by jsi viděl jestli to má nějakou díru.....to zkus i u dvojky a čtyřky.....to samé obráceně z vysokých otáček ,rychle orřazovat,a poznáš jestli ty otáčky a "tah" drží!.........a jestli máš pocit,že to "jede" tak s tím nic nedělej!

Privera

27.4.2010 v 10:27 | Nahoru | #29
jasné chápu..jeste jeden blbej dotaz ..
v tom softu se dá např uložit mapu co tam mám ted,zkusit nahrát jinou a kdyby to bylo na prd zase tam jednoduše vrátit tu původní?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist