globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
vencac (0) napsal 29.11.2014 v 20:29

Dovolím si malé rýpnutí do textu článku - nevím, proč zrovna pod fotografií mojí motorky je poznámka o nepojízdných strojích v původním stavu. Zrovna tahle motorka jezdí líp než kterákoliv novější... Jinak samozřejmě uvítám víc dalších článků o veteránech.

PESO (21) napsal 27.09.2014 v 01:19

Bohouš01: OK tak beru, že ses nechal zmýlit popiskem, které dodali přímo z ČZ Strakonice

JP (206) napsal 26.09.2014 v 11:58+1

Za pádem ČZ, Jawy a řady dalších českých firem jsou pouhé 2 faktory: 1) komunisti a jejich "plánování hospodářských úspěchů", 2) Klondike který se z Československa stal po roce 1989, kdekdo ze Západu a taky z komunistů co měli tenkrát vliv si tu vzal co chtěl a ještě jsme za to poděkovali. Jak jsme dopadli? Není tu pomalu jediná velká, úspěšná 100% česká firma, všecho je víceméně vlastník z Německa.

Bohouš01 (1) napsal 26.09.2014 v 08:43

Pro PES0 Nevycházel jsem z počtu výfuků, ale z popisky u motocyklu. Přidal jsem ji na konec galerie.

PESO (21) napsal 25.09.2014 v 19:52

Škoda že reportér u ČZ 400 vycházel v počtech válců z počtu výfuků. Zřejmě nepředpokládal, že by mohla mít Strakonická zbrojovka i čtyřventilovou techniku . A měla. Je to jednoválec OHC čtyřventil

Zedsdead (293) napsal 25.09.2014 v 16:12

Před válkou to byly nejhezčí stroje. Pak to už šlo jen z kopce.

JohnnyS08 (219) napsal 25.09.2014 v 13:53+1

Franky> Hm, to přesně dělá JAWA s Tatrou. Nikdo mi nevymluví, že německá Škoda je pro nás průmysl daleko důležitější.

JohnnyS08 (219) napsal 25.09.2014 v 13:46

Cormac> ČZ samozřejmě stále existuje a je to významný zaměstnavatel na Strakonicku. Vyrábí odlitky, turbodmychadla a vysokozdvižné vozíky. Nevím, jak to teď vypadá s řetízkárnou.

Cormac (39) napsal 25.09.2014 v 12:49

Jak může slavit, když už neexistuje? Není správně, by oslavila?

Jirka4137 (114) napsal 25.09.2014 v 10:56

Čezety je každopádně škoda. Cagiva pro její přežití neudělala vůbec nic. Možná by bylo lépe spolupracovat s Hondou. Že se model 487.4 přestal vyrábet není divu. Dalo se ale pokračovat modernějším strojem např. čtyřtaktem o němž byla řeč v předchozím článku. Souhlas s Frankym.

Franky (155) napsal 25.09.2014 v 09:47+1

Vzdy lepe vyrabet vlastnim potencialem byt dvojkove vyrobky pro sebe,nezli jednickove v cizi firme pro cizi.

JohnnyS08 (219) napsal 25.09.2014 v 08:17-1

Megacruiser> ČZ že byla pro Cagivu nevítaná konkurence? V čem prosím pěkně konkurovaly Strakonické primitivní, věčně zaolejované dvoutakty se směšným výkonem, žvýkačkovým rámemm, imitací brzd a zapalováním z dobý krále Klacka, v čem tyhle motorky konkurovaly moderním střelám které v té době vyráběla Cagiva?

Měli bysme si sundat klapky z očí a přiznat si, že za úpadkem mnoha tradičních strojírenských podniků v 90. letech stála tragická konkurenceshopnostjejich výrobků.

PS: Nic proti čízám a jejich majitelům - sám vlastním JAWU 350-640, ale taky Cagivu Freccii a je to úplně jiný kafe...

MimoCZ (25) napsal 25.09.2014 v 07:08

Gratuluju.

megacruiser (38) napsal 25.09.2014 v 02:12

ČZ byla defakto vytunelována - pro Gagivu byla ČZ nevítaná konkurence a tak když ji skoro zdarma dostala tak ji prostě zničila. Jako bonus získala zásoby hliníku z největší slévárny hliníku v Evropě, která byla součástí ČZ. Týdny ho vozili v kamionech do Itálie. Výhodný obchod. Špičkoví specialisté byli propuštěni, výrobní zařízení zničeno a odvezeno do šrotu, aby nikdo nemohl ve výrobě pokračovat. Zabití ČZ zabilo i Jawu - odlitky se tady dělaly i pro ni. Je smutné, že jsme si po "revoluci" nechali zničit veškerý průmysl. Z producentů jsme se stali spotřebiteli. Dnes už jsme jen skladem a částečně montovnou Evropy.

AKRO (-498) napsal 25.09.2014 v 01:49

Pěkné!

Franky (155) napsal 24.09.2014 v 22:24+1

Trochu jsem se pozastavil nad tím, že mezi účastníky převažovali buď mladí 20-30 a nebo Ti starší 55-75. Generace čtyřicátníků byla spíše omezenější/chybějící a nakonec také se ke mě nepřidal nikdo z vrsteníků k účasti na akci (a...i já přijel na Hondě/omlouvá mne jedině, že žádnou ČZ-etku nevlastním). Jinak pro mne je, bylo a vždy bude svátkem potkat a popovídat si s lidmi okolo motorek, či podat si ruku s NAŠIMI mistry světa NA NAŠICH ČEZETÁCH, nebo také jejich trenérem!!! Na které jsme byli a vždy budeme právem hrdi! Poslechnout si něco jejich zážitků z historie a popovídat s nimi o době, kdy české strojírenství s našimi předky dokázali vyprodukovat cokoli. Na druhou stranu vyslechnout také obrovský smutek v duši od bývalých dělníků, či naších Mistrů světa = docela mne dostal necíleně vyslechnutý rozhovor starších kluků: "...TAM JAK SE TOČÍ KAMIONY JSME MÍVALI MOTORÁRNU...". Zajímavé bylo také setkání se všemi majiteli jednoho účastnivšího se motocyklu ČZ-Roland (Made in Slovakia) a tím pádem získání informací jednak o tomto konkrétním stroji, ale hlavně celé historii tohoto modelu motocyklu = ta je tedy neuvěřitelná, stejně tak jako velikost produkce 400 těchto strojů/měsíčně v roce 1993 slovenského stvořitele tohoto motocyklu fa. MOTO YURO-PA ze Sence!!! Kdy skomírající Strakoničtí na objednávku ze Slovenska ZNOVU ZAPNULI JIŽ VYPNUTÉ LINKY DVOUTAKTŮ podniku Cagiva-ČZ a. s. a vyrobyli na objednávku polotovary těchto strojů, které dostavěla a na trzích realizovala slovenská firma. I tento celý příběh je zajímavé znát.
(Mimochodem přidávám odkaz na něco již dříve posbíraných dat týkajících se "naší" strakonické /dříve národní/ značky ČZ: //www.motorkar...fid=3&&pgr=3).

Sefi21 (7) napsal 24.09.2014 v 20:46

Také jsem si tu slávu nenechal ujít a uznávám, byl to zážitek. Probudilo to ve mě vzpomínky na mládí z přelomu revoluce, kdy mě prošlo rukama několik motokrosových Číz. Pamatuji na ČZ 519, když jsem jezdil trénovat do Jinína. Kuchta ji tam tehdy testoval a přesto že jsem měl v té době už YAMAHU, tak jsem po ní mlsně koukal. Moc mě mrzí, že to tak se Strakonickou Zbrojovkou dopadlo, bylo tam mnoho schopných lidí, kteří svému řemeslu opravdu rozuměli.

JirkaB (16) napsal 24.09.2014 v 17:20

jestlipak dojde ještě k reinkarnaci. Holt zrušením výroby a propuštěním lidí je to velká ztráta know how. Dle mne naše značky skončili v polovině 70tých let od té doby už Japonci začali hodně makat na nových strojích. Líbil se mi závodní stroj Staši, to mohlo nastartovat jinou éru. Takže dnes máme doma v garáži Japonce a postupně se tam dostává Čína.

Hockin (65) napsal 24.09.2014 v 16:14-1+1

no,na to,že je už víc jak 20let mrtvá

Itall (10) napsal 24.09.2014 v 15:02

Byl jsem tam, a až na počasí to byla pěkná akce, hodně věcí k vidění. Pokud se týká ČZ 400, patrně je to ta kapotovaná ze síně tradic ČZ, co jsou zde z ní vyfoceny budíky, měl by to být jednoválec. Pamatuji se, že kdysi byla někde ve Světě motorů, objem nějak přes 360 ccm. Na ceduli u ní je napsáno, že je to dvouválec, což mě mátlo. Podobný jednoválcový motor 400 ccm (čtyřventil) tam měl p. Soukup v rámu Jawy. Zkrátka zajímavé. Jestli je škoda, že ČZ už nevyrábí motocykly? Asi ano, ale zas...kdo má zkušenosti s motocykly ČZ...kolik toho dobrého se dostalo k běžnému zákazníkovi?

trigr (280) napsal 24.09.2014 v 14:51+2

to JA-NE :nebýt bolševiků upadnou stejně jako jiné západní značky díky nástupu japonské vlny. Já říkám nebýt Cagivy

JA-NE (767) napsal 24.09.2014 v 14:04-1+1

nebyt byvaleho rezimu...

DOMINATOR (1260) napsal 24.09.2014 v 14:01+1

Tož tak všechno nej




TOPlist