Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ten prototyp 125 jsem renovoval já a jen dodávám že má na svou dobu velmi dobré jízdní vlastnosti, hlavně velmi dobře fungující vidlice. Navíc i když je o něco menší než sériový pérák tak díky změněné pozici jezdce se na něj v pohodě poskládá i vyšší postava. V sériové výrobě by však tahle motorka nemohla žít protože je všechno vyrobeno co nejtenší aby byla motorka co nejlehčí takže i jako stpětadváca jede poměrně svižně. V dlouhodobém provozu při těžším nasazení by fakt tahle motorka dlouho nevydržela a po zesílemí a vyztužení by už motor o objemu 125cc byl málo. Michal
Velmi příjemně a čtivě napsaný článek. Navíc jsem byl v Národním technickém muzeu poprvé a naposledy asi před 25 lety, takže cíl jednoho z mých letošních letních moto výletů je jasný. Těším se na všechnu techniku, která je v muzeu vystavená...
Mimochodem, ten prototyp JAWA 125 je opravdu nádherný
vlastne ma napadlo ze hostoria zacina uz dnes a jeden motocykel v zbierke chyba - Jawa 1000, ludovo zvany "bájný litr" ako motocykel s najdrahsim a najdlhsim vyvojom na svete.
Expozice historických motocyklů v Ostravě
//severnimorava.travel/co-delat/pamatky/technicke-pamatky/expozice-historickych-motocyklu-v-ostrave
AUTO MOTO MUZEUM Oldtimer Kopřivnice
//www.automotomuzeum.cz/
Sbírka je pěkná, ale ty popisky stojí za ... .Člověk se tam doví kde co, ale například jestli je motocykl dvoudobý nebo čtyřdobý ne. Je škoda, že když tam jsou takové unykáty prototypů ČZ a JAWA, tak v těch popiskách o těch zajímavých konstrukčních prvcích není ani zmínka.
Bez brýlí datluju nesmysly - časy šikovných českých rukou jsem chtěl napsat, včetně chytrých a pro věc zapálených hlav to společně dávalo vysokou technickou vyspělost našich strojů Ach, kdeže ty loňské sněhy jsou ?
Upřímně je to po rekonstrukci nuda. Sotva třetina exponátů, co tam byla před tím, celé je to takové sterilní a o ničem. Zase počin šíleného architekta o "vzdušnost" na úkor velikosti sbírky. Znovu už za to těch 220,- nedám, to je raději propiju
Ten prototyp 125 jsem renovoval já a jen dodávám že má na svou dobu velmi dobré jízdní vlastnosti, hlavně velmi dobře fungující vidlice. Navíc i když je o něco menší než sériový pérák tak díky změněné pozici jezdce se na něj v pohodě poskládá i vyšší postava. V sériové výrobě by však tahle motorka nemohla žít protože je všechno vyrobeno co nejtenší aby byla motorka co nejlehčí takže i jako stpětadváca jede poměrně svižně. V dlouhodobém provozu při těžším nasazení by fakt tahle motorka dlouho nevydržela a po zesílemí a vyztužení by už motor o objemu 125cc byl málo. Michal
Díky za článek a fotky .. Bude výlet až sleze ten bílý hnus ...
Hezky napsane! Asi take zvazim navstevu v nejblizsi době...
Když vidím závodní speciály Jawy a CZ tak mě srdce zaplesá. Naši konstruktéři udělali skoro na koleně nejrychlejší závodní stroje. Čest.
pripadam si jako motocyklovy panic kdyz sem tam jeste nebyl ale tenhle rok to bude "poprve"
zajímavé čtení co vtáhne do děje i do srdíčka,zlaté české ručičky,je to pocta našim otcům a dědům,dodnes zvládáme do-do,dodělej doma
Velmi příjemně a čtivě napsaný článek. Navíc jsem byl v Národním technickém muzeu poprvé a naposledy asi před 25 lety, takže cíl jednoho z mých letošních letních moto výletů je jasný. Těším se na všechnu techniku, která je v muzeu vystavená...
Mimochodem, ten prototyp JAWA 125 je opravdu nádherný
vlastne ma napadlo ze hostoria zacina uz dnes a jeden motocykel v zbierke chyba - Jawa 1000, ludovo zvany "bájný litr" ako motocykel s najdrahsim a najdlhsim vyvojom na svete.
Expozice historických motocyklů v Ostravě
//severnimorava.travel/co-delat/pamatky/technicke-pamatky/expozice-historickych-motocyklu-v-ostrave
AUTO MOTO MUZEUM Oldtimer Kopřivnice
//www.automotomuzeum.cz/
Ra58. Omyl. Je jen 3x do roka zlevněné vstupné za 50Kč plus si musíte zaplatit 100Kč za focení!!!
...teda pane Bárta...vy jste neměl být fízl, nýbrž novinář :)...hezký článek...normálně mě to naladilo po x letech zase navštívit toto muzeum :) díky
Pokud to ještě platí, tak ve státní svátky byl vstup zdarma. Platil jsem pouze 50,- za focení.
Sbírka je pěkná, ale ty popisky stojí za ... .Člověk se tam doví kde co, ale například jestli je motocykl dvoudobý nebo čtyřdobý ne. Je škoda, že když tam jsou takové unykáty prototypů ČZ a JAWA, tak v těch popiskách o těch zajímavých konstrukčních prvcích není ani zmínka.
Jo
Docela mě pobavilo jak bude o stroje bývalých majitelů dobře postaráno. To znamená že si nechají ukrást páčky, magnetky, karburátory,víčka atd?
Bez brýlí datluju nesmysly - časy šikovných českých rukou jsem chtěl napsat, včetně chytrých a pro věc zapálených hlav to společně dávalo vysokou technickou vyspělost našich strojů Ach, kdeže ty loňské sněhy jsou ?
Autor článku zapomněl na konci kromě vstupného zmínit poplatek za fotoaparát, což není fér, když každý s mobilem si tam může fotit jak chce.
Časy šikovnýcheských rukou
tam sa vždy rád vraciam
...já du dneska. Dám takovejch škopků a jak náky hovado začne s kořalkama, tak se bude aj blejt...
Upřímně je to po rekonstrukci nuda. Sotva třetina exponátů, co tam byla před tím, celé je to takové sterilní a o ničem. Zase počin šíleného architekta o "vzdušnost" na úkor velikosti sbírky. Znovu už za to těch 220,- nedám, to je raději propiju
Krásné kousky asi se tam zajedu podívat až to bílé kurestvo sleze
Dobrej tip, asi tam zajdu. Je to už tak dávno, co jsem tam byl, že už si to ani nepamatuju...
jeste jsem nemel prilezitost a cas,ale na tom hrade Kamen je to taky super
Dá se vlezný koupit na cetelem?
Kde jsou ty časy, kdy jsme s tátou do technickýho chodili čumákovat co dva tejdny.
Krásné kousky .Kde jsou ty časy,kdy jsme se mohly v motocyklovém průmyslu chlubit