ktm_unor




Na Stalingrad!

Kapitoly článku


Tak s touhle BMW R 12 pojedu já. Zatím má za sebou jen loňský zkušební výlet na Grossglockner a napříč Rakouskem, to byla brnkačka. Obě motorky už se těší na ruský nízkooktanový benzín, na který byly zkonstruované. Svědčí o tom písmena OZ 74 odlitá na hlavách válců, znamenají výrobcem zaručenou provozuschopnost na pouze 74 oktanový benzín…
S verzí v africkém nátěru pojede Miloň. Ta už má za sebou od loňska několik tisíc kilometrů v provozu na našich silnicích, které jsou ovšem ve srovnání s ruskými nesrovnatelně lepší. Dobové espézetky Wehrmachtu, které jsou na obou motorkách, když stojí v expozici Jihočeského motocyklového musea, samozřejmě zmizí. I když ukrajinské a ruské obyvatelstvo na začátku války německé jednotky vítalo květinami, nestojí za to, dráždit hada bosou nohou…
Pracoviště řidiče je jednoduché: na reflektoru je spínací klíček, kterým se vlevo rozsvěcí parkovačka, vpravo hlavní světlo a vytažením se vypíná motor. Levý palec ovládá páčku předstihu zapalování. Taky tlačítko houkačky a pod ním pak páčku mechanického přepínače světel. Motorka má čtyři rychlosti, řazené ruční pákou v kulise po pravé straně nádrže. Červená výseč na tachometru důrazně varuje před příliš vysokou rychlostí – u spodového motoru může snadno dojít k podpálení ventilů! 
Dobový snímek, kde se ještě Němci s usmívajícím se ruským obyvatelstvem fotografovali. Jenže jak Wehrmacht postupoval a zanechával za sebou hrůzy války, situace se rychle obrátila.
Na dosud nikdy nezveřejněném originálním snímku je BMW R 12 jako motospojka štábu generála Guderiana. 
Doprava pošty Guderianova generálního štábu – ve čtyřiceti pod nulou drží řidítka své er-dvanáctky německý voják Hollinger…
To snad není možné! Je čtvrtého srpna, léto a moje er-dvanáctka, posledních pár dní před odjezdem do Ruska, trčí v závěji vprostřed Českých Budějovic!!! 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (53x):
Motokatalog.cz



TOPlist