globalmoto_duben_nolan




Es-Ka – další motorová vozidla z Chebu

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Medvidek1 (24) napsal 18.08.2018 v 11:13

Měl jsem skládačku i sportku Eska. Pro tuto firmu jsem se vyučil, ale s ohledem na chaos který tam v letech 89-90 panoval, protipravní triky a rozkrádání pardon privatizování ani nenastoupil. Je to ostuda co nejen z této kdysi slavné fabriky, zbylo. Stejný osud postihl i sousední pivovar, textilku a továrnu na nízkozdvižné paletovací vozíky. Totéž se opakovalo i s prosperující firmou na opravy motorů Tatra a výrobu pístů o 20 let později. Partou bývalých pinglů prodány cnc stroje za desetinu tržní ceny.
Chátrající haly stojí prázdné. Realitní záměr jim totiž nevyšel.

Dan66 (74) napsal 26.07.2018 v 22:40

Opravdu zajímavý článek . Díky
S předchozími komentáři souhlasím a věřím, že to s Čínou jednou dopadne stejně, jak se sovětským svazem!

KARING (245) napsal 26.07.2018 v 01:17

Pěkný článek!

mr_lochnes (12) napsal 25.07.2018 v 23:49+2

Musim se znovu opakovat Vase clanky jsou (dle meho nazoru) to nejlepsi co lze na Motorkarich cist. Pripominani starych, mnohdy zaniklych znacek a vyrobcu je moc zasluzne a Vase znalosti a archiv jsou neuveritelne! Piste, piste, piste tesim se na kazdy Vas dalsi clanek a myslim, ze zdaleka nejsem sam

PBM2 (114) napsal 25.07.2018 v 19:31

Kolo Eska jsem vlastnil a bylo opravdu príma. To, co je napsáno v článku, je něco, co jsem taky neznal. A je fakt, že taková spousta podniků a značek v určitých letech šla do kytek z důvodů, o jejichž důležitosti by se asi dalo hodně pochybovat. Bohužel dneska je to jen historie. To, že spousta věcí se dnes vyrábí jinde, než je jejich původní domovské místo, je škoda, ale na druhou stranu v některých případech se změnilo pouze místo montáže, výroby, kompletace, ale majitelé, zakladatelé, místo, kde tyto věci vznikají na rýsovacích prknech, je stále to původní. Takže značka zůstala zachována a změnilo se "jen" to o výrobě. Doufejme, že i to málo tak zůstane nadále, a s mnoha značkami, které známe třeba z dětství, se budeme setkávat i v budoucnu. Ať už jen z nostalgie nebo z praktické stránky věci.

VIZI (1420) napsal 25.07.2018 v 14:39+1

je to škoda, že to co se budovalo staletí, je počátkem roku 2000 v likvidaci. Na co tady má být člověk hrdý, takové to byli továrny a dnes...nic je samá Čína. A pomalu si na tu Čínu zvykáme, že už nám to ani nepříjde...jak smutné

Kostelník (58) napsal 25.07.2018 v 13:58

Opravdu moc pěkný článek. Díky

Raisto01 (90) napsal 25.07.2018 v 13:43

Dobry clanek, spousty veci jsem nevedel

Yura (239) napsal 25.07.2018 v 11:02+6

Zajímavý článek z historie jednostopého průmyslu. Je zajímavé, jak většina starých značek vyrábějících později motorová přibližovadla všeho druhu, začínala - u bicyklů. Evoluci evidentně nejde zastavit u rostlin a živočichů, natož u motorových dopravních prostředků
Je jen škoda tolika smutných konců mnoha evropských továren. Tehdejší doba asi byla mnohem rozmanitější, než je dnešek. Nejen u motorek a motokol, ale u všeho. Sebemenší poslední dílek byl vyroben v Evropě (ba mnohdy v domovské zemi značky, ne-li městě), všechno bylo tak nějak "original". Dnes čína vyrobí půl miliardy motorů, prodá to po celém světě spoustě firem, hong kong vylisuje plasty, korea gumy, poláci dodají samolepky, indové to všechno smontují a hurá na trh. Je to celkem hezké, jezdí to, ale ta špetička starých kořenů, tradice a původu mi tam chybí. Samozřejmě čest vyjímkám




TOPlist