husqvarna_svartpilen_801_2




Brno – Soběšice 2012

Po roce se na konci září sjela historická vozidla pod soběšickým kopcem v areálu ÚSP pro tělesně postiženou mládež Kociánka. Účast byla opravdu hojná, na start se seřadilo na tři sta zapálených závodníků. A bylo se na co dívat!

Kapitoly článku

Závodní trať

Závodní trať počíná se v Králově Poli, Křižíkova ulice č. 9 a po prvých 100 metrech vykazuje již největší zatáčku vlásničkovou, kde jezdec musí ve velmi krátké a úzké zatáčce otočit vozidlo o 180 stupňů. Hned na to začíná největší stoupání trati, které vykazuje 10 %. Trať stoupá v neustálých zatáčkách až k potravní čáře, kde se lomí v pravém úhlu a za křížem má malou rovinku. Tam dosahují vozidla největší maximální rychlosti. U hájenky začíná trať znovu stoupati a nahoře vykazuje pak velmi nebezpečné S, za nímž s malou zatáčkou spějí vozidla ovšem se značným stoupáním k cíli, který je 20 m za nejvyšším bodem trati.
(Text z oficiálního programu závodu z roku 1925)
Někteří závodníci dorazili do Brna již v pátek 28. 9. 2012. Byla pro ně připravena vyjížďka za krásami Moravy. Na trase která byla delší jak 120 km, harcovníci navštívili Adamov, Blansko a Macochu.
Jak to při soběšickém klání bývá, i při letošním ročníku přálo všem účastníkům počasí. A to i přes to, že předpovědi meteorologů slibovaly klima deštivé a zachmuřené. Po ranních trénikových jízdách následovala rozprava z jezdci. Hodinu před polednem odstartoval závod brněnský primátor Roman Onderka. 
Poté počaly z tradičních obláčků dýmu nejprve motocykly šplhat po uzavřené trati do soběšického kopce. A podívaná to byla tradičně parádní pro všechny diváky, kteří v hojném počtu lemovali trať populárního závodu, který pořádá brněnský Veteran Automoto Club. K vidění byly desítky nádherných strojů.
Některé se do stoupání zakously jízdou sportovní a závodní. Jiné pozvolně stoupaly k Soběšícím tempem vyhlídkovým. V odpolední jízdě došlo k drobné nehodě. Bohudík se jezdec nezranil a byl sanitkou odvezen na preventivní kontrolu. 
Po měřených jízdách jely některé motocykly čestnou jízdu za prvorepublikového závodníka Josefa Nováka (1916 -2012) z Neratovic, který nedávno zemřel. Josef Novák byl spolužákem Huga Rosáka, se kterým navštěvoval dílnu Fratiška Hladěny, jednoho ze zakladatelů Zlaté přilby. V roce 1937 začal velmi úspěšně závodit na čtyřdobé Jawě 350. Později přešel ke značce Rudge. Bylo to zlomové rozhodnutí a srdeční záležitost.  Anglické značce zůstal věrný do svých posledních dnů. Byl příkladem pro všechny mladší milovníky této značky. Se skromností sobě vlastní jim pomáhal jak radou, tak nedostatkovými díly. 
Po pietní jízdě v prostoru startu proběhla módní přehlídka replik historických klobouků. Následovalo předání  zajímavých cen a pamětních listů.

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist